چگونه RTX Video Super Resolution انویدیا را برای پخش ویدیو فعال کنیم؟

شرکت معظم انویدیا، که هم اکنون پیشرو ترین شرکت در زمینه ساخت کارت گرافیک در جهان است، از سیستم جدیدی رونمایی کرده است که به لطف آن می‌توان، با هسته‌های Tensor هوش مصنوعی کارت گرافیک‌های سری RTX 30 و RTX 40، مقیاس ویدیو‌های اینترنتی که از طریق مرورگر‌های Google Chrome و Microsoft Edge پخش می‌شود را بزرگتر کرده و کیفیت آن را بهبود بخشید.

وقتی در اینترنت مشغول تماشای استریم، فیلم و یا کلیپ هستیم. اغلب این فیلم‌ها با کیفیت پایین استریم و یا پخش می‌شوند تا با مصرف پهنای باند کمتر، اینترنت را برای اتصال دیگر دستگاه‌ها و نرم افزارها باز نگه دارند.

354354

نکته منفی این داستان آنجاست که با مصرف پهنای باند کمتر، دقت ویدیو و کیفیت پخش آن کاهش می‌یابد. اگر ویدیویی که تماشا می‌کنید با کیفیت ۷۲۰p باشد، اما دقت مانیتور شما فول اچ دی یا بالاتر از آن باشد، فن آوری RTX Video Super Resolution انویدیا به کمک می‌آید و با کمک هوش مصنوعی AI، دقت ویدیو را مثلا از ۷۲۰p به ۱۰۸۰p و یا حتی بالاتر می‌رساند تا شما بتوانید با کیفیت بهتری به تماشای ویدیو مربوطه بپردازید.

به زبان ساده، در حالیکه ویدیو با کیفیت اصلی پخش می‌شود اما این فن آوری آن را بزرگ کرده و مناسب پخش در نمایشگر شما می‌کند.

برای استفاده از این فن آوری، نیاز است، شما کارت گرافیک‌های RTX 30 و یا RTX 40 داشته باشید. البته انویدیا به زودی کارت گرافیک‌های RTX 20 را نیز برای پشتیبانی از این حالت مجهز خواهد کرد.

2

در مرحله بعدی، جدید ترین درایور کارت گرافیک انویدیا را دانلود و نصب کنید. وارد کنترل پنل انویدیا شوید، و از ستون سمت چپ، بخش Adjust Video Image Settings را انتخاب کنید.

در پنجره مربوطه بخش RTX Video Enhancement را پیدا کرده و تیک Super Resolution را بزنید. سپس بر روی دکمه Apply در پایین پنجره کلیک کنید تا تغییرات اعمال شود.

در این بخش یک تنظیم برای کیفیت Quality وجود دارد که هرچه درجه آن را بیشتر کنید، کیفیت ویدیو بالاتر می‌رود در عوض درگیری کارت گرافیک بیشتر می‌شود. انتخاب این مسئله به خود شما برمیگردد که آیا در حین تماشای ویدیو، کار دیگری با کارت گرافیک ندارید، می‌توانید حداکثر کیفیت را انتخاب کنید.

 این فن آوری جدید است و فعلا در مراحل اولیه، دو مرورگر Google Chrome و Microsoft Edge امکان استفاده از آن را دارند. در آینده احتمالا پشتیبانی دیگر مرورگر‌ها نیز به آن اضافه خواهد شد.

همچنین امکان استفاده از آن برای نرم افزار‌های پخش ویدیو نیز، به آن اضافه خواهد شد تا شما بتوانید فایل‌های ویدیویی روی کامپیوتر خود را که دقت کمتری نسبت به نمایشگر شما دارند، به لطف هوش مصنوعی کارت گرافیک، با کیفیت بهتری تماشا کنید.

36545 1

 توجه داشته باشید، برای تماشای استریم، اگر محتوی سرعت بالایی داشته باشد، مثلا نوع بازی که به تماشای استریم آن مشغول هستید، دارای صحنه‌هایی است که سریع عوض می‌شوند، این فن آوری تاثیر زیادی بر افزایش کیفیت آن نخواهد داشت چرا که فرصت تشخیص و اعمال افزایش کیفیت مطالب پخش شده را نخواهد داشت.

همچنین در صورتی که دقت نمایشگر شما، برابر با کیفیت ویدیویی پخش شده باشد، تغییر خاصی را در کیفیت پخش ویدیوی مربوطه مشاهده نخواهید کرد.

با توجه به اینکه، فعال ساختن این فن آوری باعث ایجاد لود اضافی بر روی کارت گرافیک می‌شود، دوستانی که از دو مانیتور به صورت همزمان، یکی برای بازی و دیگری برای تماشای ویدیو استفاده می‌کنند، توصیه می‌شود Super Resolution را به هنگام بازی خاموش کرده تا FPS کاهش نیابد.

Adblock test (Why?)

فالو آس ایف وی آر ترو
icon Follow en US
Pin Share

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

RSS
Follow by Email
Copy link