چگونه از ویژگی عکاسی نجومی گلکسی S22 استفاده کنیم؟

سامسونگ در حال گنجاندن قابلیت عکاسی نجومی در برخی از گوشی‌های پرچم‌دار خود با شروع از سری S22 است که با تنظیمات ساده‌ای می‌توان از آن استفاده کرد.

حالت عکاسی نجومی گوگل که در سال ۲۰۱۹ آغاز به کار کرد، با توانایی منحصربه‌فرد خود در ثبت آسمان شب با جزئیات خیره‌کننده، همه را شگفت‌زده کرد. بدین ترتیب چیزی که تا پیش از آن یک رویکرد و سرگرمی برای عکاسان حرفه‌ای محسوب می‌شد، با ورود به تلفن هوشمند برای علاقه‌مندان به رصد ستارگان و منجمان آماتور دردسترس‌تر شد.

این حالت از زمانی که برای نخستین بار در گوگل پیکسل ۴ عرضه شد، تا کنون هیچ تغییر قابل توجهی نداشته است، اما به دلیل نبود چیزی مشابه در گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار، حتی امروز هم یکی از ویژگی‌های برجسته‌ی گوشی‌های پیکسل باقی مانده است.

سامسونگ هم در زمان عرضه‌ی سری گلکسی S22 خود با نداشتن هیچ نوع حالت عکاسی نجومی، این رقابت را از دست داد، اما اکنون با یک راه حل این مشکل را برطرف می‌کند.

این شرکت همراه با عرضه‌ی One UI 5 در حال به‌روزرسانی برنامه‌ی دوربین Expert RAW خود است تا حالت جدید «عکاسی نجومی» (Astrophoto) را در آن بگنجاند. بنابراین برای اینکه بتوانید در کنار عرضه‌ی اندروید ۱۳ از این قابلیت استفاده کنید، به یک گوشی از سری گلکسی S22 نیاز خواهید داشت.

مشاهده گلکسی S22 اولترا در دیجی‌کالا

در حالی که این یک جایگزین کامل برای حالت عکاسی نجومی موجود در گوشی پیکسل نیست، اما به علاقه‌مندان عکاسی در شب، راهی برای ثبت آسمان شفاف و روشن با استفاده از جدیدترین تلفن‌های سری گلکسی S22 سامسونگ ارائه می‌دهد و احتمالا در آپدیت‌های بعدی امکانات بیشتری هم خواهد داشت. در این مطلب روش استفاده از حالت عکاسی نجومی در سری گلکسی S22 را توضیح می‌دهیم.

پیش‌نیازهای حالت عکاسی نجومی در گوشی سامسونگ

  • یکی از اولین چیزهایی که برای این کار به آن نیاز دارید، خود برنامه‌ی دوربین Expert RAW از سامسونگ است که می‌توانید آن را از گلکسی استور دانلود کنید.
  • همچنین برای حالت عکاسی نجومی، به یک گوشی از سری گلکسی S22 نیاز دارید که از One UI 5.0 سامسونگ بهره ببرد. در این آموزش خاص از تلفن هوشمند گلکسی S22 معمولی استفاده شده که به رابط کاربری One UI 5 بتا به‌روزرسانی شده است.
  • در نهایت، برای نگه داشتن گوشی گلکسی S22 خود به شکل مناسب به یک سه پایه با گیره‌ی مخصوص گوشی هوشمند روی آن نیاز دارید.

مشاهده پایه‌های نگهدارنده گوشی در دیجی‌کالا

استفاده از حالت Astrophoto

استفاده از حالت Astrophoto در برنامه‌ی دوربین Expert RAW سامسونگ بسیار ساده است. برای شروع تصویربرداری از آسمان شب، مراحل ساده‌ی زیر را دنبال کنید:

  1. هنگامی که تلفن هوشمند را روی سه پایه قرار دادید، به سادگی Expert RAW را اجرا کنید و به دنبال دکمه‌ای برای فعال کردن حالت Astrophoto بگردید که در گوشه‌ی بالا سمت راست صفحه قرار دارد.
  2. با زدن این دکمه یک منو با گزینه‌هایی برای فعال کردن راهنمای آسمان و تنظیم مدت زمان عکس باز می‌شود.
  3. راهنمای آسمان، به شما امکان می‌دهد مکان صورت‌های فلکی، گروه‌های ستارگان و موارد دیگر را ببینید. این یک افزونه‌ی واقعا عالی برای برنامه است که عکسبرداری از آسمان شب را بسیار تعاملی و سرگرم‌کننده‌تر می‌کند.

عکاسی نجومی با Expert Raw در گوشی سامسونگ گلکسی S 22

اگرچه برنامه‌ی دوربین Expert RAW کاملا برای تنظیم دستی ویژگی‌های عکس طراحی شده است، اما فعال کردن حالت عکاسی نجومی، گزینه‌ی تنظیم ISO و سرعت را غیرفعال می‌کند. با این حال، هنوز هم می‌توانید پیش از شروع عکاسی، تنظیمات دیگر را انجام دهید.

سپس می‌توانید ادامه دهید و تنظیمات باقی‌مانده‌ی دوربین را بر اساس نور و سایر شرایط عکسبرداری تنظیم کنید تا نمای خود را کامل کنید.

عکاسی نجومی با Expert Raw در گوشی سامسونگ گلکسی S 22

پس از آماده شدن برای عکاسی، به سادگی دکمه‌ی شاتر را فشار دهید و منتظر بمانید تا گوشی ثبت صحنه را به پایان برساند.

به محض اینکه برنامه ثبت عکس را تمام کرد، عکس نهایی را به همراه گزینه‌ای برای باز کردن برنامه‌ی ادوبی لایت‌روم و ایجاد تنظیمات در تصویر خام (RAW) خود خواهید دید. همچنین گزینه‌ی اشتراک‌گذاری تصویر یا حذف آن برای گرفتن عکس جدید، در دسترس است.

عکاسی نجومی با Expert Raw در گوشی سامسونگ گلکسی S 22

نتیجه‌ی نهایی به عوامل مختلفی بستگی دارد که به‌طور کلی بر عکاسی نجومی تأثیر می‌گذارد. هنگام تکمیل شرایط عکاسی برای عکاسی نجومی باید عوامل زیادی را در نظر گرفت. شاید یکی از مهم‌ترین موارد اطمینان از این باشد که هیچ منبع نور شدیدی حداقل در ۱۵ کیلومتری وجود ندارد.

در همین راستا می‌توانید از برنامه‌هایی مانند «نقشه‌ی آلودگی نوری» (Light Pollution Map) برای یافتن تاریک‌ترین مناطق اطراف شهر خود استفاده کنید. به‌شدت توصیه می‌شود که برای گرفتن عکس از آسمان شب، از کلان‌شهرها خارج شوید. خوشبختانه این برنامه به خوبی شما را در پیدا کردن نقاط مناسب برای عکاسی یاری می‌کند.

شرایط آب‌وهوایی هم بر عکاسی نجومی اثر می‌گذارند، بنابراین اطمینان از اینکه در هوای ابری برای عکاسی از ستاره‌ها تلاش نخواهید کرد هم مهم است. آسمان پوشیده از تکه‌های ضخیم ابر برای عکاسی نجومی ایده‌آل نیست، بنابراین توصیه می‌شود که از یک برنامه‌ی هواشناسی برای شناسایی زمان مناسب برای بیرون رفتن استفاده کنید.

برنامه‌های بسیاری در این زمینه وجود دارند اما شاید برنامه‌هایی مانند Weather Underground که داده‌هایی مانند فازهای ماه، AQI و سرعت باد را هم در اختیارتان قرار می‌دهد، انتخاب بهتری باشد.

هنگام گرفتن عکس‌های دقیق از آسمان شب، چیزهای زیادی را می‌توانید کنترل کنید تا نتیجه‌ی بهتری بگیرید اما برخی از آماده‌سازی‌ها، کار شما را در ماجراجویی شبانه بسیار آسان‌تر می‌کند و بدین ترتیب می‌توانید از حالت جدید Astrophoto در برنامه‌ی دوربین Expert RAW سامسونگ برای گرفتن عکس‌هایی با جزئیات بسیار زیاد از ستاره‌ها استفاده کنید.

این موضوع که این حالت در برنامه‌ی دوربین اصلی سامسونگ گنجانده نشده، کار را کمی سخت می‌کند چرا که دیوایس‌های پیشرفته مانند گلکسی S22 اولترا به خوبی می‌توانند از چنین ویژگی‌هایی بهره ببرند. با این حال، انتظار می‌رود که با نسخه‌های بعدی دستگاه‌های گلکسی سامسونگ که قرار است در اوایل سال آینده میلادی عرضه شوند، این روند تغییر کند.

منبع: XDA Developers

Adblock test (Why?)

فالو آس ایف وی آر ترو
icon Follow en US
Pin Share

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

RSS
Follow by Email
Copy link