چرا Planet Of Lana یکی از بهترین بازی‌های مستقل ۲۰۲۳ است؟

با انتشار نمرات Planet Of Lana همه به وجد آمدند. بسیاری از توصیف‌ها به گونه‌ایست که انگار دوباره با عناوین متفاوت و ماندگاری مانند Limbo و Inside روبه‌رو شده‌ایم. Planet Of Lana یک بازی دو بعدی با پازل‌های متعدد و داستانی دور از انتظار است که به خوبی توانسته میان سیل عناوین موفق ۲۰۲۳ بدرخشد. اما این بازی چقدر برای گیمرها ارزش تجربه دارد؟ بیایید تا برایتان بگویم.

شما نقش یک دختر به نام Lana را دارید که در روستای زیبایش زندگی می‌کند. یک روز که مشغول بازی کردن با خواهرتان هستید، موجودات فضایی به زمین حمله می‌کنند و از میان تمام دوستان و آشنایانتان، فقط شمایید که باقی می‌مانید. دیگران توسط ارتش ربات‌ها دستگیر می‌شوند و حال وظیفه شماست تا بتوانید آن‌ها را نجات دهید.

بازی Planet Of Lana واقعا زیباست. تنوع زیاد محیط، نور پردازی چشم‌نواز، بکگراندهایی که همیشه چیزی در آن‌ها توجهتان را جلب می‌کند و جلوه‌های بصری پر جزئیاتش قطعا تحسین هر بیننده‌ای را به همراه دارد. زمانی که به Mui یا موجود گربه مانندی می‌رسید که تبدیل به همراهتان در این ماجراجویی می‌شود تازه می‌فهمید که پتانسیل Planet Of Lana چقدر بالاست. اگر دوست‌دار عناوین پلتفرمر/پازل باشید قطعا با Planet Of Lana سرگرم می‌شوید.

البته چالش‌های بازی آنقدر پیچیده نیستند و معمولا به سادگی و با کمی فکر حل می‌شوند. عموما موانعی که پیش پایتان قرار می‌گیرند با تکان دادن جعبه‌ها، قایم شدن، بالا رفتن از طناب‌ها و زدن دکمه‌ها قابل گذر کردن هستند. ماجرا زمانی جالب می‌شود که Mui‌ تبدیل به مکمل شما برای حل کردن پازل‌ها می‌شود. او کاملا به حرفتان گوش می‌دهد و می‌توانید با دستور دادن به او بخشی از کارها را پیش ببرید.

تعامل Lana و Mui برای حل کردن پازل‌ها بهترین بخش Planet Of Lana است. برخی مواقع زمان‌بندی انجام یک فعالیت فوق‌العاده اهمیت پیدا می‌کند و طراحی درست کنترل بازی کاملا به چشم می‌آید. از طرفی پیشروی در داستان و اضافه شدن قابلیت‌های جدید که برای گذر از چالش‌های آینده در اختیارتان قرار می‌گیرند باعث می‌شوند ریتم Planet Of Lana هیچوقت خسته‌کننده نشود.

کند بودن انیمیشن‌های Lana برخی مواقع برایتان گران تمام می‌شود. خیلی مواقع احساس می‌کنید وزن کارکتر زیاد است و آنقدر که انتظار دارید برای حرکت کردن واکنش نشان نمی‌دهد. از طرفی تعداد رویدادهای به یاد‌ماندنی، مواجهه‌های متفاوت و پازل‌های دشوار و هوشمندانه در تجربه ۶ ساعته Planet Of Lana کم است، اما این مسائل باعث نمی‌شوند بازی آسیب جدیی ببیند.

قطعا Planet Of Lana یکی از بهترین بازی‌های مستقل ۲۰۲۳ محسوب می‌شود. تجربه آن برای افرادی که به بازی‌های پلتفرمر علاقه‌مندند واجب است و پایان‌بندی داستانش شما را راضی می‌کند. قطعا بازی نمی‌تواند به اندازه Inside و Limbo در ذهن مخاطب باقی بماند و تبدیل به اسطوره شود. اما این مسئله چیزی از ارزش‌هایش کم نمی‌کند و باعث نمی‌شود چشممان را روی ویژگی‌های مثبتش ببندیم.


مطلب پیشنهادی:اولین نگاه به بازی V Rising – بازی پر سر و صدای استیمدیابلو با قارچ و پنیر
اولین نگاه به بازی V Rising – بازی پر سر و صدای استیماولین نگاه به بازی V Rising – بازی پر سر و صدای استیم

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.