چرا چاپ عکس‌های گوشی هوشمند می‌تواند ایده خوبی باشد؟

پیش‌ از فراگیر شدن استفاده از دوربین گوشی‌های هوشمند برای عکس‌برداری، کاربران از دوربین‌های معمولی برای این کار بهره می‌برند و نتایج آن را به صورت چاپی درون آلبوم‌ها نگه‌داری می‌کردند. امروزه با روی کار آمدن دوربین‌های باکیفیت در گوشی‌های هوشمند، کاربران ترجیح می‌دهند نسخه‌ی دیجیتال عکس‌های گرفته شده را درون گوشی یا در فضای ابری ذخیره کنند و تمایلی به چاپ کردن آن‌ها ندارند. اما چاپ کردن عکس‌ها نیز مزایایی دارد. در این مقاله قصد داریم به بررسی ۵ دلیل برای چاپ کردن عکس‌های گرفته شده با دوربین گوشی‌های هوشمند بپردازیم و شما را متقاعد کنیم که حداقل از عکس‌های مورد علاقه خود نسخه‌ی چاپی تهیه کنید.

پرینتر چندکاره جوهرافشان با قابلیت چاپ عکس کانن مدل PIXMA MG2540s

۲,۵۲۰,۰۰۰

تومان

پرینتر لیزری اچ پی مدل Laser 107w

۹,۱۹۹,۰۰۰

۸,۴۴۹,۰۰۰

تومان

۱. عکس‌ها برای دیده شدن هستند، نه برای ذخیره شدن در فضا‌های ابری

Print the Photos 2

آیا آخرین باری که در فضای ابری به مرور خاطرات و عکس‌های گرفته شده خود پرداختید را به یاد دارید؟ گاهی اوقات ممکن است ایمیلی از یک سرویس ابری درباره «خاطرات شما» مربوط به عکس‌های گذشته خود دریافت کنید، اما به غیر از یادآوری کردن برخی از عکس‌های قدیمی آن هم به صورت رندوم، بیشتر عکس‌هایی که ثبت کرده‌اید، در این فضاهای ابری در حال خاک خوردن هستند و برخی از آن‌ها نیز به طور کلی فراموش شده‌اند.

به همین دلیل با چاپ کردن عکس‌های گرفته شده با گوشی هوشمند خود و قرار دادن آن‌ها درون یک آلبوم، به راحتی می‌توانید هر زمان که ارائه کرده‌اید، به مرور خاطرات خوب گذشته‌ی خود بپردازید و نیازی هم به اینترنت برای دانلود عکس‌ها ندارید. در واقع با انجام این کار، می‌توانید مطمئن شوید که عکس‌هایتان دیده می‌شوند و صرفا روی هارد سیستم و یا فضاهای ابری خاک نمی‌خورند.

پرینتر همراه اچ پی آر تی مدل MT800

۲. نسخه‌ی دیجیتالی عکس‌ها ممکن است گم شوند

Print the Photos 3

هر جا که نسخه‌های دیجیتالی عکس‌های خود را ذخیره می‌کنید، چه در فضای ذخیره‌سازی سیستم خود و چه در فضای ابری، در نهایت احتمال گم شدن یا پاک شدن آن‌ها وجود دارد. با چاپ عکس‌ها و تبدیل آن‌ها به نسخه‌ی فیزیکی، به شکل جدیدی از عکس‌های خود نسخه‌ی پشتیبان تهیه می‌کنید که برای خواندن به فرمت یا سیستم کامپیوتری خاصی نیاز ندارد.

البته، این موضوع به این معنی نیست که نسخه‌های چاپی عکس‌های شما خراب نمی‌شوند، اما اگر کیفیت چاپ عکس‌ها بالا باشد و از آن‌ها به درستی نگه‌داری کنید، احتمالاً از نسخه‌های دیجیتالی موجود در هارد سیستم و فضاهای ابری شما بیشتر دوام خواهند آورد.

پرینتر چندکاره جوهرافشان با قابلیت چاپ عکس کانن مدل PIXMA MG2540s

۳. نسخه‌های فیزیکی عکس‌ها؛ یک هدیه‌ی ارزشمند و ماندگار

چاپ عکس‌های گوشی

فرستادن نسخه‌های دیجیتالی عکس‌ها برای دوستان و اعضای خانواده‌، جذابیت چندانی ندارد. اما اگر همان عکس‌های چاپ کرده و درون یک قاب زیبا قرار دهید، به راحتی یک هدیه‌ی ارزشمند و گران‌بها خواهید داشت که می‌توانید در موقعیت‌های مناسب آن‌ها را به عزیزانتان تقدیم کنید. با این کار، آن‌ها همواره به یاد شما خواهند بود و از دیدن آن‌ها لذت خواهند برد. بنابراین اگر به دنبال پیدا کردن یک کادوی مناسب برای عزیزانتان هستید، استفاده از عکس‌های چاپ شده می‌تواند یک هدیه‌ی بسیار جذاب و در عین حال به یاد ماندنی باشد.

پرینتر حرارتی پری پیج مدل A6 miniprinter

۴. نسخه‌های چاپی عکس‌ها می‌توانند بزرگ‌تر از هر نمایشگری باشند

Print

صفحه‌نمایش اکثر گوشی‌های هوشمند حدود هفت اینچ است و حتی تلویزیون‌های با رزولوشن ۴K نیز اندازه‌ای حدود ۶۵ اینچی دارند. بسیاری از گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار می‌توانند تصاویر RAW را با وضوح تصویر بالا ثبت کنند تا در نسخه‌های چاپی نیز عکس‌ها کیفیت بسیار عالی داشته باشند. حتی نسخه‌های چاپی عکس‌های فشرده نیز کیفیت تصویر بسیار خوبی را به کاربران نمایش می‌دهند.

بسته به کیفیت چاپی که استفاده می‌کنید، ممکن است تصاویر شما در اندازه‌های بزرگ رنگ و جزئیات بهتری را نسبت به نمایشگرها نشان دهند. اگرچه نمایشگرهای پیشرفته امروزی تصاویر را باکیفیت فوق‌العاده‌ای ارائه می‌دهند، اما هنوز هم جزئیاتی وجود دارد که نمی‌توانید با پیکسل‌های ارائه شده‌ی در یک نمایشگر به تماشای آن‌ها بپردازید.

پرینتر جوهر افشان سه کاره کانن مدل PIXMA MG2440

۵. با چاپ کردن عکس‌ها، خلاقیت خود را بهتر نشان دهید

از نسخه‌های فیزیکی عکس‌های خود می‌توانید به شکل‌های خلاقانه‌ای بهره ببرید که از جمله‌‍‌ی آن‌ها می‌توان به کلاژ یا اسکرپ‌بوک اشاره کرد. شما قادر خواهید بود از عکس‌های چاپ‌شده گوشی هوشمند خود برای ارائه عکس‌ها به روش‌هایی استفاده کنید که با نسخه‌های دیجیتالی امکان‌پذیر نیستند. حتی می‌توانید عکس‌های خود را روی تیشرت، لباس و موارد دیگر چاپ کنید.

بهترین روش‌های چاپ عکس‌های گرفته شده با گوشی هوشمند

چاپ عکس‌های گوشی

اگر قصد دارید که تعدادی از عکس‌های دلخواه خود را چاپ کنید، روش‌های زیادی برای انجام این کار در دسترس شما قرار دارد. یکی از این روش‌ها، بردن عکس‌ها به چاپخانه دیجیتال است. اگرچه تعداد بسیار کمی از این مراکز اکنون در حال فعالیت هستند، اما شما می‌توانید با مراجعه به چاپخانه و دادن عکس‌های مد نظر خود، نسخه‌های فیزیکی آن‌ها با بهترین کیفیت ممکن تحویل بگیرید. این مراکز عکس‌ها را در اندازه و سایز دلخواه شما چاپ می‌کنند. پس از چاپ عکس، می‌توانید برای آن‌ها قاب در نظر بگیرید یا آن‌ها را درون آلبوم قرار دهید.

اگر مشکلی با چاپ کردن عکس‌ها در اندازه‌های A4 یا A3 ندارید، پرینترهای خانگی در رنج‌های قیمتی متفاوت در بازار وجود دارند که می‌توانید از بین آ‌ن‌ها دست به انتخاب بزنید و عکس‌های مورد علاقه‌ی خود را با بهترین کیفیت ممکن به چاپ برسانید. شاید راه‌حل جالب‌تر، استفاده از چاپگرهای قابل حمل باشد. این چاپگرهای باتری‌دار به شما امکان می‌دهند عکس‌های خود را از طریق اتصال بی‌سیم به آن‌ها ارسال کنید تا فوراً نسخه‌های فیزیکی آن‌ها را به شما تحویل دهند. با استفاده از این چاپگرها، شما می‌توانید عکس‌ها را قبل از جدا شدن از دوستانتان به آن‌ها هدیه بدهید.

سخن پایانی

چاپ عکس‌های گوشی

وقتی شما عکس‌های مورد علاقه خود را چاپ می‌کنید، در حقیقت به آن جسم می‌دهید. نسخه‌های فیزیکی عکس‌ها شکل قابل لمس فایل‌ها دیجیتالی هستند. این عکس‌ها بخشی از تجربه فیزیکی روزانه ما می‌شوند و از روش‌هایی که فکرش را نیز نمی‌کنیم روی جسم و روح ما انسان‌ها تأثیرگذار خواهند بود. در این مقاله به بررسی ۵ دلیل برای چاپ کردن عکس‌های گرفته شده با دوربین گوشی‌های هوشمند پرداختیم تا شاید توانسته باشیم شما را در این زمینه قانع کنیم.

آیا شما معمولاً عکس‌هایتان را چاپ می‌کنید؟ حتما نظرات و تجربیات خود را در رابطه با چاپ عکس‌های گوشی با ما و سایر کاربران دیجی کالا مگ در بخش کامنت‌ها به اشتراک بگذارید.

منبع: howtogeek

پرینتر چندکاره جوهرافشان با قابلیت چاپ عکس کانن مدل PIXMA MG2540s

۲,۵۲۰,۰۰۰

تومان

پرینتر لیزری اچ پی مدل Laser 107w

۹,۱۹۹,۰۰۰

۸,۴۴۹,۰۰۰

تومان

سوالات متداول

چه روش‌هایی برای چاپ عکس‌های گرفته شده با گوشی وجود دارد؟

۱. استفاده از پرینترهای قابل حمل و یا جوهر افشان ۲. بردن عکس به چاپخانه‌ها

مهم‌ترین دلیل برای چاپ کردن عکس‌های گوشی چیست؟

برای چاپ کردن عکس‌های گرفته شده توسط دوربین گوشی، دلایل زیادی وجود دارد که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به دسترسی راحت‌تر به عکس‌ها اشاره کرد.

Adblock test (Why?)

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.