پیکسل ۷ احتمالاً با پیکربندی محدودی روانه‌ی بازار می‌شود

با نزدیک شدن به رویداد رونمایی از سری جدید گوشی‌های پرچم‌دار گوگل یعنی پیکسل ۷، جزئیات جدیدی در مورد گوشی‌های این سری مطرح شده است. طبق جدیدترین اطلاعات منتشر شده، کاربران اروپایی می‌توانند گوشی‌های گوگل پیکسل ۷ و پیکسل ۷ پرو را تنها در دو پیکربندی محدود خریداری کنند.

طبق گفته‌ی افشاگری به نام  «Roland Quandt» از وب‌سایت WinFuture، سری جدید گوشی‌های پیکسل ۷ با دو گزینه‌ی حافظه‌ی داخلی ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت در اختیار کاربران بازارهای اروپایی قرار می‌گیرد. در مقایسه با سری پیکسل ۶ که تنها یک گزینه‌ی ۱۲۸ گیگابایتی برای انتخاب وجود داشته، باید اشاره کنیم که این اقدام گوگل کمی دست کاربران را برای انتخاب گوشی‌های این سری باز گذاشته است.

اگرچه غول موتور جست‌وجو بعدها نیز نسخه‌ی ۵۱۲ گیگابایتی پیکسل ۶ را روانه‌ی بازار کرده، اما این استراتژی تنها مختص به بازار برخی از کشورها نظیر ایالات متحده آمریکا بوده است. علی‌رغم اینکه گوگل قصد دارد سری پیکسل ۷ را با دو گزینه‌ی پیکربندی در اختیار کاربران اروپایی قرار دهد، شاید بهتر باشد که گوشی‌های هوشمند سری پیکسل ۷ از درگاه کارت‌حافظه‌ی میکرو SD برای افزایش فضای ذخیره‌سازی بهره ببرد. اما این روزها گوشی‌های پرچم‌دار اکثر شرکت‌های مطرح، از این قابلیت پشتیبانی نمی‌کنند.

Google 1 2

جدا از این قضیه، شایعات و گمانه‌زنی‌های زیادی در مورد مشخصات فنی گوشی‌های سری پیکسل ۷ گوگل شنیده می‌شود که بر اساس آن‌ها گوگل پیکسل ۷، مجهز به یک نمایشگر ۹۰ هرتزی خواهد بود که ۶.۳ اینچ اندازه دارد و از رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۴۸ پیکسل و حداکثر روشنایی نمایشگر ۸۰۰ نیت پشتیبانی خواهد کرد. گوریلا گلکس ویکتوس نیز وظیفه مراقبت از این نمایشگر را بر عهده دارد. سیستم‌عامل اندروید ۱۳ روی این گوشی هوشمند جدید به صورت پیش‌فرض نصب خواهد شد، اما خبری از جک ۳.۵ میلی‌متری صدا نخواهد بود.

گوگل از نسل دوم پردازنده‌ی اختصاصی خود یعنی تنسور G2 به عنوان قلب تپنده‌ی این سری بهره می‌برد. آن طور که شنیده شده، تنسور G2 همانند نسل پیشین خود به چینش ۲+۲+۴ متکی خواهد ماند، در این صورت تراشه ۲ هسته قدرتمند، ۲ هسته متوسط و ۴ هسته کم‌مصرف را شامل خواهد شد. گفته می‌شود مودم ۵G به کار رفته در این تراشه هم ساخت سامسونگ بوده و اگزینوس مودم ۵۳۰۰ نام خواهد داشت. ظاهراً  گوگل می‌خواهد نمایشگر پیکسل ۷ را ۱ میلی‌متر باریک‌تر و ۲ میلی‌متر کوتاه‌تر از نمایشگر پیکسل ۶ در نظر بگیرد. با این تفاسیر می‌توان گفت که پیکسل ۷ اندکی کوچک‌تر و جمع و جورتر از نسل قبلی خود خواهد بود.

این طور که به نظر می‌رسد، پیکسل ۷ از یک سیستم دوربین دوگانه بهره می‌برد که سنسور اصلی آن، دوربین ۵۰ مگاپیکسلی Isocell GN1 است. در کنار این سنسور نیز، دوربین فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی IMX381 به انجام وظیفه می‌پردازد. باید اشاره کنیم که طبق شایعات، سیستم دوربین پیکسل ۷ با نسل قبلی خود هیچ تفاوتی ندارد. اما این شرکت بزرگ فناوری ادعا کرده که پیکسل ۷ با تراشه‌ی تنسور G2 ویژگی‌های مفیدتر و شخصی‌سازی‌شده‌ی بیشتری را در قسمت عکاسی و فیلم‌برداری به کاربران ارائه می‌دهد.

پیکسل 7

ظاهراً سنسور ۱۱ مگاپیکسلی ۳J1 سامسونگ روی پنل جلویی این گوشی هوشمند قرار خواهد گرفت که کاربران می‌توانند از آن برای برقراری تماس‌های ویدیویی و گرفتن عکس‌های سلفی بهره ببرند. گوگل ۱۴ مهر ماه از سری گوگل پیکسل ۷ و سایر محصولات جدیدش رونمایی خواهد کرد. انتظار داریم در روزهای آینده گزارش‌های بیشتری در مورد پرچم‌داران جدید گوگل در رسانه‌های خبری منتشر شود.

منبع: AndroidAuthority

Adblock test (Why?)

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.