پژوهش ها نشان داد؛رژیم غذایی مدیترانه ای، بهترین راه پیشگیری از سرطان پروستات

براساس تحقیقات جدید محققان دانشگاه استرالیای جنوبی، مردانی که به طور مرتب میوه و سبزی های رنگارنگ مصرف می کنند، کمتر در معرض خطر ابتلا به سرطان پروستات قرار دارند. این مواد غذایی، سرشار از ریز مغذی های خاصی هستند که به جلوگیری از سرطان پروستات کمک می کنند. یافته ها همچنین اهمیت یک رژیم غذایی مدیترانه ای که شامل این غذاها است را برجسته می کنند.

به گزارش سیناپرس، سرطان پروستات دومین سرطان شایع و کشنده در مردان است. با این حال تاثیر تغذیه بر خطر ابتلا به سرطان پروستات تا حدود زیادی ناشناخته است. پروستات، غده کوچکی است که در پایین شکم مردان، زیر مثانه قرار دارد و مجرای ادرار را احاطه کرده است. هورمون تستوسترون، پروستات را تنظیم می کند.

در سرطان پروستات، سلول ها به طور غیرطبیعی شروع به رشد و تکثیر می کنند. این سرطان می تواند به سایر نواحی بدن نیز سرایت کند.

محققان پلاسمای بیماران مبتلا به سرطان پروستات را با یک گروه کنترل سالم را مقایسه کردند و دریافتند سطوح ریزمغذی های لوتئین، لیکوپن، آلفاکاروتن و سلنیوم در بیماران PC پایین تر و مقادیر آهن، گوگرد و کلسیم در این گروه، بالاتر از گروه کنترل است.

پژوهشگران گفته اند: مردان با سطوح لیکوپن و/یا سلنیوم پایین تر، در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به سرطان پروستات بوده و احتمالاً نسبت به اثرات مخرب رادیوتراپی حساس تر هستند.به گزارش سیناپرس،گوجه فرنگی، خربزه، پاپایا، انگور، هلو، هندوانه و زغال اخته سرشار از لیکوپن و گوشت سفید، ماهی، صدف، تخم مرغ و آجیل سرشار از سلنیوم هستند. دانشمندان خوردن غذاهایی که به طور طبیعی سرشار از لیکوپن و سلنیوم هستند را بر مصرف مکمل ها ترجیح می دهند.

محققان توضیح داده اند: ما توصیه می کنیم که یک رژیم غذایی مدیترانه ای را به کمک یک متخصص تغذیه، اتخاذ کنید زیرا جذب مواد مغذی در بدن هر شخص، به غذا، ژنوتیپ، سیستم گوارشی و احتمالاً میکروبیوم آنها بستگی دارد.

به گزارش سیناپرس،یافته های تحقیقاتی در مجله Cancers قابل دسترسی هستند.

مترجم: سنا دلفیه

نوشته

پژوهش ها نشان داد؛

رژیم غذایی مدیترانه ای، بهترین راه پیشگیری از سرطان پروستات اولین بار در خبرگزاری سیناپرس | اخبار علمی ایران و جهان. پدیدار شد.

فالو آس ایف وی آر ترو
icon Follow en US
Pin Share

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

RSS
Follow by Email
Copy link