پژوهشگران از حقیقتی فاجعه‌بار درباره گوشت‌های مصنوعی پرده برداشتند

cultured meat petri dish 6478c059571ccb0586e9e8e2

بااین‌حال، پیشرفت در این زمینه به رو رشد است. در ماه مارس سازمان غذا و داروی آمریکا مرغ پرورشی تولیدشده توسط شرکت پرورش گوشت گود میت (Good Meat) را برای مصرف بی‌خطر تلقی کرد؛ بدین معنی که برای شروع فروش این محصول، فقط نیاز است مجوزهای لازم از وزارت کشاورزی دریافت شود.

شرکت‌هایی که به تولید گوشت در آزمایشگاه‌ مشغول هستند، سعی کرده‌اند به اتکای خود به مواد اولیه‌ی دارویی پایان دهند و به جای آن بر مواد اولیه غذایی متمرکز شوند، این مسئله باعث می‌شود که بازار پرورش گوشت در آزمایشگاه از نظر زیست‌‌محیطی بسیار رقابتی‌تر شود.

اندرو نویز، معاون رئیس ارتباطات جهانی گود میت در طی مصاحبه‌ای عنوان کرد:

به گفته‌ی محققان، اگر شرکت‌های کشت گوشت مصنوعی تغییرات لازم را در روند کارشان اعمال کنند، پتانسیل گرمایش جهانی گوشت پرورش‌‌یافته در آزمایشگاه ممکن است بین ۸۰ درصد کمتر تا ۲۶ درصد بیشتر از تولید گوشت گاو معمولی باشد. اما هنوز هم پایان دادن به اتکای آن‌ها به مواد اولیه دارویی بسیار دشوار است.

طبق گفته ادوارد اسپانگ، این امکان وجود دارد که شرکت‌ها بتوانند تأثیرات زیست‌‌محیطی گوشت پرورش‌یافته در آزمایشگاه را در آینده کاهش دهند، اما در این فرآیند برای افزایش همزمان عملکرد و کاهش هزینه‌های محیط کشت سلولی، به پیشرفت فنی درخورتوجهی نیاز است.

در همین حال، اسپناگ برای توسعه‌ی بیشتر فناوری تولید گوشت مصنوعی در حال همکاری با شرکت‌های منطقه خلیج سان فرانسیسکو است. او به وب‌سایت سانفرانسیسکو کرونیکل گفت احتمالاً به زودی شاهد خواهیم بود که شرکت‌های بیشتری گوشت مصنوعی را با سایر مواد گیاهی ترکیب می‌کنند تا آن را با محصولات گوشتی معمولی، رقابت‌پذیرتر کنند.

در حالی که اعداد و ارقام، تصویری نامناسب از وضعیت فعلی صنعت گوشت مصنوعی نشان می‌دهند، محققان و شرکت‌های پرورش گوشت مصنوعی همچنان مایل به کنار کشیدن نیستند. فقط ممکن است برای رسیدن به موقعیت دلخواه،‌ زمان بیشتری صرف کنند.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.