پلی استیشن ۵ اسلیم احتمالاً در سه‌ماهه‌ سوم سال ۲۰۲۳ عرضه شود

پلی استیشن ۵ اندازه نسبتاً بزرگی دارد. درواقع، این کنسول درشت‌اندام تا حدی بزرگ است که گنجاندن آن در برخی ستاپ‌ها می‌تواند برای کاربر مشکل‌ساز و آزاردهنده باشد. اکنون براساس گزارش غیررسمی The Leak، پلی استیشن ۵ اسلیم قرار است در سه‌ماهه‌ی سوم سال ۲۰۲۳ (تابستان ۱۴۰۲) روانه‌ی بازار شود. این در حالی است که چند ماه قبل کانال DIY Perks در یوتیوب ویدئویی منتشر کرد که در آن ایده‌ی خود را از نسخه‌ی کامپکت پلی استیشن ۵ به‌نمایش گذاشته بود. البته هنوز تصویر یا رندری رسمی منتسب به مدل اسلیم پلی استیشن ۵ دیده نشده است.

با‌این حال، اکنون شاید زمانی باشد که روایت درباره‌ی مدل جمع‌وجور پلی استیشن ۵ تغییر کند؛ زیرا گزارش جدیدی دست‌به‌دست می‌شود که از به واقعیت پیوستن کنسول پلی استیشن ۵ اسلیم حکایت می‌کند. علاوه‌براین، گفته می‌شود که این مدل در ابتدای سه‌ماهه‌ی سوم سال مالی ۲۰۲۳ (۱۴۰۲) دردسترس خواهد بود. پلی استیشن اسلیم قرار است که طراحی متفاوتی و جدیدی داشته باشد که اندازه‌ی این دستگاه را تا حد زیادی کاهش دهد و به‌نوبه‌ی خود سبب کاهش وزن آن نیز شود.

براساس منابع وب‌سایت Leak، نسخه‌ی اسلیم پلی استیشن ۵ با استفاده از رویکرد شکنج دای (Die-Shrink) قصد دارد که اندازه کنسول را تا حد توان کاهش دهد. گفته می‌شود که کنسول جدید ولتاژ کمتری استفاده می‌کنند که درنتیجه، به کاهش دما و راه‌اندازی خنک‌تر آن منجر می‌شود. متعاقباً کاهش اندازه‌ی کلی اجزای دستگاه سبب کاهش وزن آن نیز خواهد شد.

ابعاد PS5 پلی استیشن 5 سونی در دست

اطلاعات بیشتر از منابع به این موضوع اشاره می‌کند که سونی در حال کار روی طراحی است که کنسول به‌صورت افقی روی سطح قرار بگیرد و به استند و پایه‌ی نگه‌دارنده نیازی نداشته باشد. این تغییر می‌تواند نشانه‌ای از اصلاح یا حذف لبه‌های سفید کنسول باشد که فقط جنبه‌ی زیبایی شناختی دارند. درواقع، سونی روی کاهش اندازه‌ و وزن PS5 متمرکز شده است تا در هزینه‌های تولید و ارسال کالا بیشتر صرفه‌جویی کند و قیمت تمام‌شده‌ی دستگاه را تاحدممکن کاهش دهد و فروش دستگاه را توسعه دهد.

مقاله‌ی مرتبط:

حالا شاید عده‌ای به‌خاطر داشته باشند که چندی پیش صحبت‌هایی از ارائه‌ی مدلی از پلی استیشن ۵ با دیسک درایو مجزا مطرح بود؛ بنابراین، با اطلاعات جدید به‌دست‌آمده از وب‌سایت Leak، می‌توانیم استنباط کنیم که این جزء از دستگاه می‌تواند نقش مهمی در بازطراحی کنسول سونی ایفا کند. البته اینکه آیا درایو دیسک به‌عنوان بخش انحصاری این مدل می‌ماند یا به ماژولی تبدیل می‌شود که بتوان آن را به نسخه‌ی دیجیتال موجود پلی‌استیشن ۵ نیز متصل کرد، تا این لحظه مشخص نیست.

درحال حاضر، می‌توان مطمئن بود کاربرانی که فضای زیادی برای مانور در ستاپ گیمینگ خود ندارند، شاید بتوانند به‌زودی پلی استیشن ۵ جدید را در جای مدنظرشان قرار دهند؛ بنابراین، اگر منتظر پلی استیشن ۵ اسلیم هستید، همچنان جای آن را خالی کنید.

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره‌ی چگونگی طراحی پلی استیشن ۵ اسلیم چیست؟

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.