پشتیبانی استارلینک از سرویس های گیمینگ و استریمینگ با تاخیر کم در اروپا

طبق مطالعه و تست جدیدی که توسط محققان بلژیکی و ایتالیایی منتشر شده سرویس اینترنت ماهواره‌ای استارلینک نیازمندی‌های لازم در زمینه تاخیر مناسب برای سرویس بازی‌های ابری NVIDIA GeForce Now را ارائه می‌دهد. در همین راستا محققان چندین پارامتر عملکردی شبکه استارلینک مانند تاخیر سرویس، نرخ انتقال داده و عملکرد مرورگر وب که روزمره مورد استفاده قرار می‌گیرند را بررسی کرده‌اند.

نتایج این تحقیقات نشان داده که تنها در مناطق بلژیک و قاره اروپا استارلینک در زمینه خدمات اینترنت ماهواره‌ای برترین است و تاخیر آن با با تاخیر شبکه که اسپیس اکس اعلام کرده مطابق دارد و عملکرد انتقال داده آن نیز مطابق با اینترنت سیمی و کابلی زمینی است.

تاخیر متوسط ۵۰ تا ۸۰ میلی ثانیه ای برای گیمینگ و استریمینگ

در این مطالعه محققان سه کامپیوتر مشابه را راه‌اندازی کردند که به اینترنت و سرورهای خودشان متصل بود. یکی از این کامپیوترها از استارلینک و دیگری از سرویس اینترنت ماهواره‌ای دیگر که نام آن ذکر نشده سرویس اینترنت دریافت کرده است. کامپیوتر سوم نیز از یک آداپتور اترنت برای اتصال به شبکه دانشگاه UCLouvain واقع در بلژیک استفاده می‌کرد.

STARLINK LATENCY RSEARCH PAPER 2 1456x866 1

در همین راستا تیم تحقیقاتی زمان رفت و برگشت (RTT) و تاخیر را محاسبه کردند. تاخیر شبکه که مدت زمانی است که اطلاعات از کامپیوتر کاربر می‌رود و سپس بازمی‌گردد در اپلیکیشن‌های لحظه‌ای و لایو مانند ویدئو گیم، تماس ویدئویی بسیار تاثیر دارد و تیم تحقیقاتی برای تست تاخیر سه سناریو با لودهای مختلف پهنای باند شبکه را آزمایش کردند.

محققان بلژیکی تست استارلینک

در سناریو اول که محققان بلژیکی برای تست، پهنای باند و لود شبکه نزدیک به صفر بود که متوسط تاخیر آن در سرویس استارلینک ۴۶ تا ۵۲ میلی ثانیه عنوان شده است و در همین راستا در این حالت پایین‌ترین تاخیر ۲۰.۵ میلی ثانیه بوده است. در سناریو دیگر که لود پهنای باند شبکه ۱۰۰ MB بود تاخیر متوسط ۹۵ میلی ثانیه گزارش شده و در حالت سوم نیز که تست ترافیک مصرفی گیمینگ و تماس ویدئویی عنوان شده تاخیر برابر با ۵۰ میلی ثانیه مشاهده شده است.

محققان با خلاصه کردن آزمایش‌های خود اذعان کردند که داده‌های آن‌ها نشان می‌دهد که حداکثر تاخیر کمتر از ۸۰ میلی ثانیه است که توسط سرویس گیمینگ ابری NVIDIA GeForce Now مورد نیاز خواهد بود.

Adblock test (Why?)

فالو آس ایف وی آر ترو
icon Follow en US
Pin Share

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

RSS
Follow by Email
Copy link