پردازنده های لپ تاپ Core i7 13700H و Core i5 13500H دیده شدند

Intel Laptop CPU 6 1 scaled

علاوه بر انتشار لیست مدل‌ پردازنده‌های مخصوص لپ تاپ Raptor Lake-HX نسل سیزدهمی شرکت اینتل، پردازنده های مخصوص لپ تاپ Core i7 13700H و Core i5 13500H که به ترتیب ۱۴ و ۱۲ هسته‌ای هستند نیز دیده شده‌اند. آرایش هسته‌های این دو پردازنده درست مانند مدل مشابه Alder Lake از نسل قبل است، اما با این فرق که هسته‌های P استفاده شده در آن‌ها بر پایه ریزمعماری Raptor Cove هستند و عملکرد بهتری دارند.

پردازنده های i7 13700H و i5 13500H

حساب توییتر Momomo_US در یکی از توییت‌های اخیر خود از دو پردازنده مخصوص لپ تاپ Raptor Lake شرکت اینتل رونمایی کرده که گویا در یک لپ تاپ Acer استفاده شده‌اند. پردازنده Core i7 13700H یک پردازنده ۱۴ هسته‌ای با آرایش هسته ۶P+8E و پردازنده Core i5 13500H، یک پردازنده ۱۲ هسته‌ای با آرایش ۴P+8E است. همان‌طور که گفتیم، آرایش هسته‌های این دو پردازنده با مدل‌های نسل قبل آن‌ها از سری Alder Lake یکسان است، با این تفاوت که هسته‌های P آن‌ها فرکانس بالاتر و کش بیشتر دارند.

هسته‌های P در این دو پردازنده، بر پایه ریزمعماری Raptor Cove هستند و فرکانس بالاتر و حافظه کش بیشتری نسبت به هسته‌های Golden Cove نسل قبل دارند. اگر فکر می‌کنید که تعداد هسته‌های این پردازنده‌ها کافی نیست، باید بگوییم که شرکت اینتل روی پردازنده‌های مخصوص لپ تاپ سری HX هم کار می‌کند، پردازنده‌هایی که به احتمال زیاد از بسترهای دسکتاپ Raptor Lake برای آن‌ها استفاده می‌شود و پردازنده ۲۴ هسته‌ای i9 13900HX نیز جزو این سری است. از دیگر پردازنده‌های سری HX می‌توان به پردازنده ۱۶ هسته‌ای Core i7 13700HX با آرایش ۸+۸ و پردازنده ۱۴ هسته‌ای Core i5 13500HX با آرایش ۸+۶ اشاره کرد.

در خصوص دسترسی، شرکت اینتل به صورت رسمی اعلام کرده که پردازنده‌های نسل سیزدهمی Raptor Lake Mobile تا پایان امسال عرضه می‌شوند. البته تیم آبی تا به این لحظه هیچ اطلاعات رسمی در خصوص مشخصات فنی این پردازنده‌ها منتشر نکرده، اما صرفاً از روی همین اطلاعات غیررسمی هم می‌توانیم یک دید کلی نسبت به این پردازنده‌ها داشته باشیم.

مطالب مرتبط

Adblock test (Why?)

فالو آس ایف وی آر ترو
icon Follow en US
Pin Share

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

RSS
Follow by Email
Copy link