پردازنده‌ی Ryzen 9 7950X با اورکلاک به سرعت ۷.۲ گیگاهرتز می‌رسد

AMD Ryzen 9 7900X 0

اگرچه شرکت AMD در حال حاضر رکورد بیشترین سرعت پردازنده را در اختیار دارد، ولی احتمالا به‌زودی با معرفی با معرفی پردازنده‌ی i9-13900K که قرار است حداکثر سرعت بالای ۸ گیگاهرتز را ارائه کند، این مقام از AMD گرفته خواهد شد. اما در هر صورت این به معنای فاصله‌ی زیادی پردازنده‌ی پرچم‌دار AMD نخواهد بود. طبق نتایج منتشر شده از طرف یک افشاگر، اورکلاک AMD Ryzen 9 7950X منجر به ارائه‌ی حداکثر سرعت تک‌هسته‌ای ۷.۲۴۷ گیگاهرتز می‌شود.

همچنین در این حالت، سرعت چند‌هسته‌ای به رقم قابل توجه ۶.۵ گیگاهرتز افزایش پیدا می‌کند. در حالت نخست ولتاژ پردازنده ۱.۵۰۶ و در حالت دوم ولتاژ آن ۱.۴۵۶ ولت بوده است. متاسفانه به سیستم خنک‌کننده‌ای که برای این پردازنده استفاده شده، اشاره‌ای نشده است. احتمالا این کاربر از سیستم خنک کننده مدار بسته استفاده کرده زیرا در این شرایط، پردازنده می‌تواند فشار بسیار بالاتر از حد انتظار را تحمل کند.

با عرضه‌ی این پردازنده‌ها، متخصصان این حوزه احتمالا می‌توانند این رکورد را هم پشت سر بگذارند. ولی به احتمال زیاد با وارد کردن بیشترین فشار ممکن هم شاهد شکست رکورد ۸ گیگاهرتزی اینتل نخواهیم بود. با این حال با توجه به اینکه حداکثر سرعت نسل قبلی این پردازنده یعنی AMD Ryzen 9 5950X حدود ۶ گیگاهرتز بوده، روی هم رفته این یک موفقیت بزرگ برای شرکت AMD محسوب می‌شود.

منبع: notebookcheck

Adblock test (Why?)

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.