پتنت اپل: کیبورد بدون کلید با صفحه لمسی و پشتیبانی از بازخورد هپتیک

کریگ فدریگی، از مدیران سرشناس اپل، ماه گذشته‌ی میلادی در مصاحبه با وال‌استریت ژورنال گفت اعضای تیم طراحی اپل قبل از عرضه‌ی محصولی جدید به بازار، سال‌ها روی بخش‌های مختلف آن کار می‌کنند و برخی از ایده‌های نوآورانه هرگز به محصولی واقعی تبدیل نمی‌شوند.

Patently Apple می‌نویسد مهندسان اپل مشغول کار روی کیبوردی بدون کلید هستند. چنین کیبوردی می‌تواند در سناریوهای مختلف، کلیدهای متفاوتی را به‌نمایش بگذارد. یکی از اولین پتنت‌های اپل با محوریت کیبورد بدون کلید در سال ۲۰۱۲ ثبت شد و در سال‌های بعد، شاهد حداقل سه پتنت مشابه دیگر بودیم.

اداره‌ی ثبت اختراع و نشان تجاری ایالات متحده پتنت جدیدی ثبت کرده است که نشان می‌دهد اپل همچنان به ایده‌ی کیبورد بدون کلید علاقه دارد. یکی از تصاویری که به‌همراه پتنت منتشر شده است، کیبوردی بدون کلید با توانایی کنترل آی‌تونز و اپل موزیک را نشان می‌دهد. اپل در بخشی از توضیحات پتنت به «ورودی گیمینگ» برای کیبورد اشاره می‌کند.

تصاویر پتنت کیبورد بدون کلید اپل Apple

یکی از پیشرفت‌های مهمی که در پتنت جدید دیده می‌شود، ارائه‌ی لمسِ واقع‌گرایانه روی کیبورد مجازی اپل است. نمایشگر ثانویه به‌گونه‌ای طراحی شده است که منعطف باشد و خودش را با حسگرهای فشاری سازگار کند. در زیر این صفحه‌نمایش از یک برد هپتیک استفاده می‌شود.

مقاله‌های مرتبط:

لنوو سابقه‌ی ساخت لپ تاپ با کیبورد مجازی را دارد؛ اما این شرکت برای ساخت محصولش از صفحه‌نمایش LCD استاندارد استفاده کرد. کار با کیبورد مجازی لپ تاپ لنوو حس‌و‌حالی شبیه کیبورد گوشی‌های هوشمند به کاربر می‌داد. اپل در تلاش است ازطریق کیبورد مجازی تجربه‌ی کاملاً جدیدی دردسترس قرار دهد. کیبورد مجازی اپل در اپلیکیشن‌های مختلف ورودی‌های متنوعی دردسترس کاربر قرار می‌دهد تا بهترین تجربه‌ی ممکن ارائه شود. این کیبوردِ بدون کلید چندین ناحیه با پشتیبانی از لمسِ فشاری خواهد داشت.

اپل در پتنت خود کاربردهای مختلف کیبورد بدون کلید را به‌صورت نسبتاً مبهم توضیح داده است. در یک حالت، ممکن است این کیبورد کلیدهای سنتی را نشان دهد؛ اما در حالت‌های دیگر، کلیدها به فرمی متفاوت چینش پیدا کنند. این کیبورد با پشتیبانی از سیستم بازخورد هپتیک، به لمس با انگشت واکنش نشان خواهد داد. در این حالت، ممکن است حس‌و‌حالی مشابه فشاردادن کلیدهای مکانیکی به کاربر منتقل شود. ازآن‌جاکه کیبورد مجازی اپل عملاً نمایشگر است، احتمالاً بخشی از آن به نمایش محتواهای بصری اختصاص خواهد یافت.

در یکی از طرح‌هایی که به همراه پتنت اپل منتشر شده است، می‌بینیم که کاربر می‌تواند در لحظه‌ی راه‌اندازی کیبورد، چینش کلیدهای آن را مشخص کند. تصاویر دیگر به ویژگی‌هایی مثل لمس فشاری و بازخورد هپتیک و نمایشگر تطبیق‌پذیر اشاره می‌کنند. فراموش نکنید اکثر پتنت‌ها هرگز به محصولی واقعی تبدیل نمی‌شوند؛ بنابراین، تا زمانی‌که اپل چیزی اعلام نکند، هرآنچه درباره‌ی کیبورد مجازی این شرکت گفتیم، در حد شایعه باقی می‌ماند.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.