پاسخ سردار حاجی زاده به سوال یک دانشجو در مورد انتقام سردار سلیمانی + ویدیو

سردار امیر علی حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران در جریان نشست خود با دانشجویان دانشگاه علم و صنعت به سوال یکی از دانشجویان در مورد انتقام سردار شهید قاسم سلیمانی پاسخ داد. وی در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان در این باره چنین گفت: « دنبالشان هستیم. بالاخره اگر قانونی تن بدهند دادگاهی شان می‌کنیم بعد می‌کشیم و اگر دادگاهی هم نشوند بالاخره دنبال شان هستیم. چکار باید بکنیم… آره دیگه با قاتل ها که نمی شود جنگید». سردار حاجی زاده در بخشی دیگر از صحبت هایش آزمایش های اولیه از موشک هایپرسونیک ایرانی و قابلیت های موشک خرمشهر گفت.

گفته می شود که دو تن از شخصیت‌ های رسمی عراق و همچنین تعدادی از کارکنان حکومت در ترور شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس همکاری کرده اند که اسامی آن ها نزد ایران موجود است. حدود یک سال پیش کانال تلگرامی نگاه نو آنلاین، به نقل از منابع عراقی فهرستی از مقامات این کشور که در عملیات ترور شهید سلیمانی نقش داشتند را منتشر کرده بود.

پاسخ سردار حاجی زاده به سوال در مورد انتقام سردار سلیمانی

در این خبر آمده که برخی منابع عراقی اسامی ۶ افسر دستگاه اطلاعاتی عراق که در عملیات ترور فرماندهان پیروزی (سردار سلیمانی و ابومهدی مهندس) در فرودگاه بغداد مشارکت داشتند را منتشر کرده اند که به شرح زیر است:

  • طلال ناجی الذیابی: مدیر دفتر فرودگاه
  • سیف عماد یوسف علی النقیب: دیر اداره امنیت
  • سرتیپ ماجد علی حسین الدلیمی: مدیر کل خدمات خارجی
  • امیر فراس عبید الرکابی: مدیر اداره گذرگاه‌ های مرزی
  • سیف ضرغام الزبیدی: مدیر وقت اداره کنترل و مراقبت
  • مصطفى عباس الهاشمی: مدیر دفتر ویژه
پاسخ سردار حاجی زاده به سوال در مورد انتقام سردار سلیمانی
عکس منتسب به طلال ناجی

نخستین بار در دی ماه ۹۹ بود که یک خبرنگار عراقی به نام نجاح محمدعلی، در توییتی مدعی شد یکی از نیروهای امنیت فرودگاه بغداد به نام طلال ناجی محل ورود و خروج شهید سلیمانی را به آمریکایی‌ها داده و پس از ترور شهید سلیمانی کیف وی را نیز سرقت کرده بود.

محمدعلی در توییتر خود نوشته بود: «طلال ناجی مسئول اطلاعات فرودگاه بغداد و متهم اصلی در ترور سردار سلیمانی به سفارت عراق در انگلیس فراری داده شد. او متهم به خبرچینی و لو دادن لحظه ورود و خروج سردار قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس از فرودگاه بغداد به آمریکایی‌ ها بود و کیف همراه شهید سردار سلیمانی را به سرقت برده است». کانال تلگرامی صابرین نیوز به نقل از منابع خبری عراق، تصویری منتسب به طلال ناجی الذیابی منتشر کرده بود، کسی که گفته می شود عامل لو دهنده ی سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس بوده است.

پاسخ سردار حاجی زاده به سوال در مورد انتقام سردار سلیمانی

در تیر ماه ۱۳۹۹ بود که دادستانی تهران برای ۳۶ نفر از جمله دونالد ترامپ ، رییس جمهور ایالات متحده به جرم دست داشتن در ترور سردار قاسم سلیمانی حکم جلب صادر شده است. علی القاصی مهر با اشاره به اقدامات صورت گرفته در زمینه پیگیری پرونده ترور شهید قاسم سلیمانی تصریح کرد که این افراد همگی در ماجرای ترور فرمانده سپاه قدس جمهوری اسلامی ایران و شهید ابومهدی المهندس، از فرماندهان ارشد حشد شعبی در ۱۳ دی ماه ۱۳۹۸ در حمله پهپادی به فرودگاه بغداد مشارکت داشته اند.

القاصی مهر در این باره اعلام کرد: « ۳۶ نفر از افرادی که در ترور حاج قاسم مباشرت، مبادرت و آمریت داشتند، اعم از مسئولان سیاسی و نظامی آمریکا و دیگر دولت‎ها شناسایی شدند که توسط مقام قضایی برای آنها دستور جلب و اعلام وضعیت قرمز از طریق پلیس بین الملل صادر شده است». دادستان تهران عنوان اتهام این افراد را «قتل» و «اقدام تروریستی» اعلام کرده و خاطرنشان کرد: «در راس این فهرست دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا قرار دارد و تعقیب قضایی او حتی پس از پایان دوره مسئولیتش نیز پیگیری خواهد شد».

<!–

–>

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.