ویندوز ۱۱ در آینده نزدیک ابزارک‌های بیشتری دریافت خواهد کرد

microsoft surface pro 9 widget 63a9993f8318d4958b6224d1

برنامه‌ی مسنجر متا اولین ابزارک (Widget) شخص‌ثالثی است که دردسترس کاربران ویندوز ۱۱ قرار گرفته است. البته درحال‌حاضر پشتیبانی از ابزارک‌های شخص‌ثالث فقط برای کاربرانی که جدیدترین نسخه‌ی پیش‌نمایش ویندوز ۱۱ را نصب کرده‌ باشند دردسترس است.

سیستم ابزارک، یکی از قابلیت‌های مهمی بود که مایکروسافت هنگام معرفی ویندوز ۱۱ به آن‌ها اشاره کرد. بااین‌حال، تاکنون فقط ابزارک‌هایی برای برنامه‌ها و خدمات داخلی این شرکت مثل بینگ، نکات ویندوز و تبلیغات GamePass در پنل آن نمایش داده می‌شود. غول فناوری اهل ردموند با انتشار WinAppSDK 1.2 در ماه نوامبر، امکان انتشار ابزارک را برای توسعه‌دهندگان شخص‌ثالث نیز فراهم کرد.

ابزارک مسنجر متا فعلاً در مرحله‌ی پیش‌نمایش قرار دارد و عملکرد آن پایدار نیست. البته ورود این ابزارک احتمالاً مورد استقبال کاربران ویندوز ۱۱ قرار خواهد گرفت و دیدگاه کلی درمورد کارهایی که توسعه‌دهندگان دیگر می‌توانند انجام دهد ارائه خواهد داد.

به‌نوشته‌ی ZDNet، کاربران برای استفاده از ابزارک مسنجر متا، باید جدیدترین نسخه‌ی این برنامه را ازطریق فروشگاه مایکروسافت روی کامپیوتر خود نصب کنند و سپس با انتخاب علامت + دربالای بخش ابزارک‌های ویندوز ۱۱ می‌توان ابزارک مسنجر را اضافه کرد.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.