ویدیو دیپ فیک مورگان فریمن؛ به عصر واقعیت مصنوعی خوش آمدید

morgan freeman video fake

سرعت پیشرفت فناوری اگر سرسام‌آور نباشد، دست‌کمی از آن ندارد. بسیاری از سیستم‌های فناوری‌محوری که امروزه به آن‌ها دسترسی داریم، تا دو دهه‌ی قبل برای خیلی‌ها قابل‌تصور نبودند و قطعاً در دهه‌های آینده به فناوری‌های پیشرفته‌تری دسترسی خواهیم داشت.

پیشرفت فناوری اتفاقی مثبت است و به توسعه‌ی سیستم‌هایی برای ساده کردن زندگی روزمره کمک می‌کند. بااین‌حال فناوری‌های روز می‌توانند راهی برای جعل هویت نیز باشند. جعل هویت افراد معروف کابوس آن‌ها است،‌ چون وایرال شدن ویدیویی که با دیپ فیک ساخته شده باشد تبعات زیادی در پی دارد.

تماشا در توییتر

ویدیویی از مورگان فریمن، بازیگر سرشناس هالیوودی، میلیون‌ها بار در توییتر دیده شده است. این ویدیو که با جمله‌ی «من مورگان فریمن نیستم» شروع می‌شود، بسیار واقع‌گرایانه‌تر از آن است که فکرش را کنید. پیشرفت فناوری‌های مدل‌سازی و دیپ فیک باعث شده است امروزه چنین ویدیوهایی تولید شوند.

این نخستین باری نیست که دیپ فیک و فناوری‌های مربوط به طراحی مدل سه‌بعدی خبرساز می‌شوند. چند سال قبل ویدیوهای دیپ فیک تام کروز، بازیگر هالیوود، در شبکه‌ی اجتماعی تیک تاک جنجال زیادی به پا کرد. همچنین مرداد امسال ویدیویی مشابه از رئیس‌جمهور اسبق ایالات متحده توییتر را درنوردید.

مقاله‌های مرتبط:

ویدیوی مورگان فریمن موضوع جالبی را مطرح می‌کند: «آیا دیدن، شنیدن، مزه کردن یا بوییدن یک چیز، باعث واقعی بودنش می‌شود یا این‌ها صرفاً نشان‌دهنده‌ی توانایی احساس کردن هستند؟ مایلم همین حالا به شما برای ورود به عصر واقعیت مصنوعی خوش‌آمد بگویم.»

اگر با دقت ویدیو را ببینید، احتمالاً متوجه ساختگی بودن آن می‌شوید، اما شک نکنید اگر چند سال دیگر به عقب برگردید و مجدداً شاهد این ویدیو باشید، جعلی بودن آن بیش‌از‌پیش واضح خواهد بود. ما در حال حرکت به سمت آینده‌ای هستیم که تشخیص دنیای واقعی را از دنیای غیرواقعی بسیار مشکل می‌کند.

دیدگاه شما کاربران زومیت در این زمینه چیست؟

Adblock test (Why?)

فالو آس ایف وی آر ترو
icon Follow en US
Pin Share

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

RSS
Follow by Email
Copy link