ویدئوی جعل عمیق یا دیپ فیک که گیجتان می‌کند! ویدئوی اسکارلت جوهانسون واقعی است یا الیزابت اولسن؟

2022 11 01 23 24 29

به تازگی یک ویدئو از اسکارلت جوهانسون و الیزابت اولسن، در کنار هم اینترنت را به چالش کشیده تا بینندگان آن ببینند آیا می‌توانند تشخیص دهند کدام یک واقعی است.

در این کلیپ کوتاه که توسط جاستین تیلور، رئیس بازاریابی محصولات مصرفی توییتر به اشتراک گذاشته شده ، اولسن در سمت چپ و جوهانسون در سمت راست دیده می‌شود.

در این ویدئو، دو بازیگر زن در حال گفتگو در یک مصاحبه ویدیویی دیده می‌شوند. جوهانسون و اولسن به طور یکسان حرکت می‌کنند، کلمات یکسانی را بیان می‌کنند، از حالات چهره یکسان استفاده می‌کنند و موهایشان یک شکل است.

سپس از بینندگان خواسته می شود حدس بزنند که کدام یک از دو بازیگر زن به ظاهر واقعی در این کلیپ یک دیپ فیک است و کدام واقعی است و این باعث سرگردانی کاربران توییتر شده است.

نشانه‌های گویا

به گزارش دیلی استار ، اگرچه هر دو کلیپ واقعی به نظر می رسند، اما کاربران تیزبین توییتر توانستند به دلیل برخی ناهماهنگی‌های فیلم متوجه شوند که اولسن بازیگر واقعی و جوهانسون یک دیپ فیک است.

یکی از کاربران اشاره کرد که در کلیپ جوهانسون اابروی دوتایی تشخیص داده و حاشیه او نیز در فیلم اشکال دارد.

از دیگر نشانه‌های آشکار دیپ فیک در این کلیپ می‌توان به فقدان سایه روی صورت جوهانسون هنگام حرکت دست، نقص در نور روی صورت و ویژگی‌های خاص مو و عضلات گردن اشاره کرد.

آینده‌ای هراس‌آور

در حالی که کاربران توییتر در نهایت توانستند جوهانسون را به عنوان دیپ فیک شناسایی کنند، بسیاری از اینکه چقدر او در این ویدئو واقع‌بینانه به نظر می‌رسید شگفت‌زده شدند.

یکی از کاربران رسانه‌های اجتماعی اظهار می‌کند که آنها فقط چون دنبال سرنج بودند و به آنها گفته شده بود که یکی از ویدئوها جعلی است، قادر به تشخیص شده‌اند. والا اگر ویدئو را تکی می‌دیدند، نمی‌توانستند شک کنند و خاطرنشان می‌کنند که «آنچه در آینده خواهد آمد وحشتناک است».

یکی دیگر از کاربران توییتر به طور مشابه دیپ فیک را “ترسناک” توصیف می‌کند و اظهار می‌کند که “این نوع فناوری دارای معایب زیادی نسبت به نکات مثبت‌اش است.”

در اوایل سال جاری، FBI هشداری صادر کرد مبنی بر اینکه تعداد فزاینده‌ای از کلاهبرداران از فناوری جعل عمیق برای جعل هویت نامزدهای شغلی در طول مصاحبه برای موقعیت‌های کاری راه دور استفاده می‌کنند.

Adblock test (Why?)

فالو آس ایف وی آر ترو
icon Follow en US
Pin Share

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

RSS
Follow by Email
Copy link