وجود یک باگ در iOS 16.1 باعث اختلال عملکرد وای‌فای شده است

Untitled 4 14

اینطور که به نظر می‌رسد، آپدیت iOS 16.1 هم خالی از اشکال نبوده چرا که به‌تازگی گزارشی منتشر شده مبنی بر اینکه برخی از کاربران از اختلال در عملکرد وای‌فای بعد از آپدیت به این نسخه خبر داده‌اند.

اپل با عرضه‌ی iOS 16 برای گوشی‌های آیفون ۸ به بالا، قابلیت‌های خوبی را هم به آن‌ها اضافه کرده اما این آپدیت یک سری باگ‌های ریز و درشت هم داشت که باعث شد این شرکت آمریکایی همزمان با عرضه‌ی قابلیت‌های جدید دیگر در نسخه‌ای تحت عنوان iOS 16.1 آن‌ها را برطرف کرد. حالا مشخص شده که خود این آپدیت هم یک مشکل جدی دارد که باعث می‌شود در عملکرد سیستم وای‌فای اختلال به وجود بیاید.

به گزارش وب‌سایت MacRumors، ظاهرا این مشکل باعث می‌شود وای‌فای به صورت تصادفی خاموش و روشن شود. مثلا وای‌فای خاموش و ۱۰ ثانیه‌ی بعد مجددا روشن می‌شود که تکرار این فرایند در طول روز کاربران را آشفته کرده است. این خبر را نه تنها کاربران گوشی‌های آیفون در توییتر و ردیت بلکه در انجمن رسمی خود اپل هم مطرح کرده‌اند و به نظر نمی‌رسد فقط برای عده‌ی کمی از آن‌ها رخ داده باشد.

همچنین به نظر می‌رسد این مشکل باعث شده به صورت کلی دسترسی به اینترنت با اختلال مواجه شود. برای مثال برخی از کاربران گفته‌اند که مرورگر آن‌ها کار می‌کند اما زوم یا گوگل میت از کار افتاده‌اند و همین موضوع هم سبب شده تا مجبور شوند به اینترنت ۵G سوییچ کنند. یکی از کاربران هم گفته که حتی روتر را ریبوت کرده و چک کرده که سرویس‌دهنده‌ی اینترنت هم مشکلی نداشته باشد اما آیفون و آیپد او امکان دسترسی به اینترنت را از دست داده بودند.

ظاهرا این مشکل گریبان‌گیر کاربرانی که iPadOS 16.1 را نصب کردند هم شده، هرچند بسیاری از گزارشات از وجود آن روی گوشی‌های آیفون حکایت دارند. با این حال به نظر می‌رسد راه حل‌های موقتی هم وجود دارد که تا قبل از اینکه اپل تصمیم بگیرد با عرضه‌ی یک آپدیت نرم‌افزاری مشکل را برطرف کند، کاربران می‌توانند به کمک آن اتصال وای‌فای پایدارتری را تجربه کنند.

از آن‌جایی که مشکل اصلا رفتار خاصی از خود نشان نمی‌دهد، سخت است که بخواهیم بگوییم دقیقا منشا آن چیست. اما به گزارش برخی از کاربران، ظاهرا این مشکل نه تنها در نسخه‌ی بتای iOS 16.1 بلکه در نسخه‌ی قبلی یعنی iOS 16 هم وجود داشته و حالا در iOS 16.1 بدتر شده است. در نتیجه انتظار می‌رود اپل با اولویت بالایی به حل آن اقدام کند. تا آن زمان، می‌توانید از روش زیر برای بهبود موقتی اوضاع استفاده کنید.

یکی از روش‌هایی که به عنوان راه حل موقت مشکل عدم پایداری وای‌فای در iOS 16.1 عنوان شده، فراموش کردن شبکه‌ی وای‌فای و اضافه کردن دوباره‌ی آن است. برخی از کاربران می‌گویند با این کار مشکل حل شده است اما برخی دیگر می‌گویند این کار هیچ تأثیر خاصی روی وضعیت یادشده نداشته است. با این حال به نظر می‌رسد ارزش امتحان کردن را داشته باشد. یک روش دیگر هم این است که وارد تنظیمات اصلی گوشی شده و در بخش Privacy & Security / Location Services / System Services، گزینه‌ی Networking & Wireless را خاموش کنید. با این حال درست مثل خود مشکل، راه حل‌ها هم پایداری ندارند و ممکن است اصلا کار نکنند یا بعد از مدتی باز هم گوشی با مشکل مشابه مواجه شود.

فعلا مشخص نیست این مشکل چقدر جدی است و آیا باید درباره‌ی آن نگران بود یا خیر. اما اینطور که به نظر می‌رسد، مشکل نباید سخت‌افزاری باشد.

منبع: TechRadar

Adblock test (Why?)

فالو آس ایف وی آر ترو
icon Follow en US
Pin Share

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

RSS
Follow by Email
Copy link