وای‌فای دایرکت چیست و چرا به جای بلوتوث مورد استفاده قرار می‌گیرد؟

تقریبا تمام کاربران به خوبی با وای‌فای و کاربرد‌های این فناوری آشنا هستند. اما در این میان با وجود اینکه وای‌فای دایرکت هم سابقه‌ی زیادی دارد، این مشخصه برای بسیاری از کاربران چندان شناخته شده است. در ادامه به وای‌فای دایرکت و مزایای آن می‌پردازیم.

وای‌فای دایرکت چیست؟

این فناوری به زبان ساده به گجت‌های مختلف اجازه می‌دهد که از طریق فناوری وای‌فای به طور مستقیم به یکدیگر متصل شوند. این یعنی دیگر لازم نیست گجت‌های موردنظر به یک روتر وصل شوند و بدون نیاز به گجت‌های جانبی قادر به انجام چنین کاری هستند.

اگرچه این فناوری در نگاه اول مشابه بلوتوث است، اما تفاوت‌های کلیدی بین این دو وجود دارد. اول از همه باید بگوییم که در شرایط ایدئال، وای‌فای دایرکت می‌تواند تا ۱۰ برابر سرعت بیشتری نسبت به بلوتوث ارائه کند. به همین خاطر زمانی که کاربران می‌خواهند حجم عظیمی از اطلاعات را به صورت بی‌سیم منتقل کنند، معمولا از وای‌فای دایرکت بهره می‌برند. علاوه بر این به لطف این فناوری، چندین گجت می‌توانند به یکدیگر وصل شوند و فایل‌های مختلفی را بین خود رد و بدل کنند.

کدام دستگاه‌ها از وای‌فای‌ دایرکت پشتیبانی می‌کنند؟

وای‌فای دایرکت

در حال حاضر تمام آیفون‌ها و گوشی‌های اندرویدی از این مشخصه پشتیبانی می‌کنند. همچنین برخی تلویزیون‌های هوشمند برای دریافت اطلاعات از گوشی و استریم محتوا از این قابلیت بهره می‌برند. علاوه بر این باید محصولاتی مانند برخی از هدست‌ها و پرینترهای بی‌سیم هم اشاره کنیم.

در زمینه‌ی نحوه‌ی برقراری ارتباط بین گجت‌های مختلف، روش‌های مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در برخی موارد باید QR code اسکن کنید و گاهی اوقات هم باید یک عدد خاص وارد کنید. با توجه به اهمیت زیاد امنیت در این نوع ارتباطات، دستگاه‌ها معمولا ترکیبی از این روش‌ها را استفاده می‌کنند.

در مورد امنیت هم طبیعتا نباید از این طریق به گجت‌های ناشناس وصل شوید زیرا ممکن است فایل‌های مختلفی را به طور ناخواسته دریافت کنید. با توجه به اینکه معمولا احتمال بروز چنین اتفاقی بسیار پایین است، با خیال راحت و بدون نگرانی برای دریافت و ارسال فایل‌های مختلف می‌توانید از این روش بهره ببرید.

منبع: Android Central

Adblock test (Why?)

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.