هکر جی‌تی‌ای دستگیر شد؛ جوان ۱۷ ساله انگلیسی به FBI تحویل داده شد

ماجرای هک شدن راکستار همچنان ادامه دارد. این مورد که یکی از بزرگ‌ترین اطلاعات درز شده در تاریخ بازی‌های ویدئویی است خسارت نسبتاً زیادی به راکستار وارد کرد. اگر با این ماجرا آشنایی ندارید؛ داستان از این قرار است که شرکت راکستار حدود یک ماه پیش با یک هک بزرگ روبرو شد. این موضوع باعث شد که تصاویر و ویدئوی گیم‌پلی بازی جی‌تی‌ای ۶ (GTA 6) به بیرون درز کرد. راکستار نیز این موضوع را با یک بیانیه رسمی تأیید کرد.

بیشتر بخوانید: هرآنچه باید در مورد ویدیوهای لو رفته‌ی جی‌تی‌ای ۶ بدانید

حال پلیس انگلیس اعلام کرده که در هفته گذشته یک نفر را دستگیر کرده است. این فرد مظنون به هک شرکت راکستار و اوبر (Uber) است. در حال حاضر نیز ادامه پیگیری‌ها بر عهده FBI است. نکته جالب اینجاست که فرد دستگیر شده تنها ۱۷ سال سن دارد. او در شهر اکسفوردشایر (Oxfordshire) زندگی کرده و حال توسط پلیس لندن دستگیر شده است.

چندی پیش نیز شرکت اوبر اعلام کرد که توسط یک گروه هکری مورد حمله قرار گرفته است. این حمله به دست همان گروهی بوده که مظنون به هک راکستار بوده است. این گروه مسئول انتشار اطلاعات بسیار زیادی از شرکت‌های بزرگ بوده و به همین دلیل یافتن آن اهمیت زیادی دارد.

هک راکستار

اطلاعات درز شده، بسیاری از شایعات مثل اینکه یکی از کاراکترهای اصلی بازی زن است را تأیید کرد.

جی‌تی‌ای ۶ یکی از مورد انتظارترین عناوین در آینده است. این مجموعه به طور کلی طرفداران بسیار زیادی داشته و افراد زیادی منتظر عرضه آن هستند. به همین دلیل از عرضه این اطلاعات هرچند ناصحیح با استقبال زیادی مواجه شد. همین باعث شد تا اطلاعات درز شده به سرعت در اینترنت پخش شود.

جی‌تی‌ای ۶؛ همه‌ی ویدیوهایی که امروز از بازی به بیرون درز کردند

هنوز مشخص نیست که آیا هک این دو شرکت بزرگ به دست این فرد ۱۷ ساله بوده است یا نه. البته او قطعاً تنها نبوده و برای انجام چنین کاری نیاز به تیم بزرگی دارد. راکستار این موضوع را بسیار جدی گرفته و در تلاش است تا افراد مقصر را پیدا کند. به همین دلیل از FBI کمک گرفته تا هرچه زودتر افراد خاطی پیدا شوند. از طرفی شرکت اوبر نیز درگیر این ماجرا است. به همین دلیل هر دو شرکت بزرگ به دنبال یافتن این هکرها هستند و به زودی آن‌ها را پیدا خواهند کرد.

منبع: VideoGamesChronicle.com

صفحه اصلی بازی - اخبار بازی - تریلر بازی - نقد و پیش نمایش | دیجی‌کالامگ

Adblock test (Why?)

فالو آس ایف وی آر ترو
icon Follow en US
Pin Share

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

RSS
Follow by Email
Copy link