هلند و ژاپن هم صنعت نیمه هادی چین را تحریم کردند

به گزارش بلومبرگ، ژاپن و هلند نیز به پویش تحریم صنعت نیمه هادی چین توسط آمریکا پیوستند تا بیش از پیش این کشور را در تنگنا قرار بدهند. به گفته منابع این رسانه، هدف از اتخاذ این تصمیم جلوگیری از جاه طلبی پکن برای ایجاد قابلیت‌های تراشه‌های داخلی است.

جو بایدن ادامه دهنده سیاست‌های ترامپ بر علیه چین

این تلاش مشترک را می‌توان نتیجه‌ی گسترش سیاست جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده برای محدود کردن توانایی چین جهت تولید و توسعه صنعت نیمه‌هادی بومی است که برای هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی در ارتش استفاده می‌شود، اما متاسفانه در آینده‌ی نزدیک این تصمیمات صنعت فناوری تلفن همراه را نیز تحت تاثیر خود قرار خواهد داد.

به این ترتیب از این به بعد، شرکت هلندی ASML Holding HV از انتقال ماشین‌های لیتوگرافی فرابنفش عمیق مورد استفاده برای تولید تراشه جلوگیری می‌کند و محدودیت‌های مشابهی برای شرکت نیکون ژاپن اعمال می‌شود. اتفاقی که می‌تواند تاثیرات بسیار مهمی بر روی توان تولید تراشه‌های بومی در کشور چین بگذارد.

هلند-و-ژاپن-هم-صنعت-نیمه-هادی-چین-را-تحریم-کردند

زمانی که آمریکا این تحریم‌ها را آغاز کرد با شکایت سازندگان تجهیزات تولید نیمه‌هادی آمریکایی مواجه شد، زیرا از نظر آنها محرومیت شرکت‌های آمریکایی از تجارت کشور چین تاثیر منفی بدی بر روی رقابت آنها با رقبای اروپایی و آسیایی آن می‌گذاشت، که در نهایت منجر به تجدید نظر دولت هلند و ژاپن در نحوه صادرات این ماشین آلات توسط ASML و توکیو الکترون شد.

چین به سمت بومی سازی تمام پروسه تولید تراشه

پیتر ونینک، مدیرعامل ASML در این رابطه هشدار داد که کنترل صادرات ماشین‌آلات لیتوگرافی به رهبری ایالات متحده، در نهایت چین را به سمت توسعه فناوری پیشرفته بومی سوق خواهد داد. پیتر ونینک گفت:

“این کار زمان می‌برد، اما در نهایت، آنها به آنجا خواهند رسید.”

مطالب مرتبط:

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.