هشدار روسیه نسبت به وقوع جنگ در فضا

در پی بحران سیاسی ناشی از جنگ روسیه و اوکراین، جهان شاهد تنش های بی سابقه ای بین غرب و روسیه بوده و این موضوع نگرانی های زیادی نسبت به آینده ایجاد کرده است. در این میان روسیه هشدار داده است که تداوم این شرایط می تواند منجر به وقوع جنگ در فضا شود.

به گزارش سیناپرس، سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه طی سخنرانی خود در کنفرانس خلع سلاح در ژنو گفت: برنامه های اجرا شده توسط ایالات متحده و متحدانش، تدوین سندی برای جلوگیری از مسابقه تسلیحاتی در فضا را بیش از پیش ضروری می کند.

وی با تاکید بر این موضوع که ما اهمیت ویژه ای برای توسعه ابزار چندجانبه الزام آور قانونی برای جلوگیری از مسابقه تسلیحاتی در فضا قائل هستیم، افزود: نیاز به چنین توافقی در بحبوحه اجرای برنامه های فضایی نظامی توسط ایالات متحده و متحدانش افزایش یافته است. انجام فعالیت های نظامی و دستیابی به برتری نظامی در فضا موضوعی است که باید از سوی همه کشورهای جهان مورد توجه قرار گیرد.

ریابکوف در ادامه توضیحاتش افزود: چنین اقدامی تنها راه جلوگیری از درگیری های مسلحانه در مدارهای نزدیک به زمین و تسلیح سازی فضا خواهد بود.

به باور این دیپلمات ارشد روسیه، تلاش های جدی برای پیش گیری از بروز جنگ فضایی از قبل صورت گرفته است، زیرا پیش نویس توافقنامه ای در مورد جلوگیری از استقرار تسلیحات به فضا و استفاده از زور یا تهدید به زور علیه اشیاء در فضا وجود دارد که توسط روسیه و چین به کنفرانس ارائه شده است.

ریابکوف خاطرنشان کرد: برای تقویت گفت ‌و گوهای بین‌ المللی در مورد این موضوع، به همراه کشورهای همفکر، تشکیل گروهی از کارشناسان دولتی را در سازمان ملل را آغاز کردیم که انتظار می ‌رود کار خود را در نیمه دوم سال آغاز کند.

به گزارش سیناپرس، وی در خاتمه توضیحاتش تاکید کرد:روسیه انتظار دارد مکانیسم خلع سلاح سازمان ملل عامل بزرگی در تقویت ساختار امنیت بین المللی و پایان دادن به بحران در سیستم کنترل تسلیحات باشد.

مترجم: رضوان خندان

منبع: tass

نوشته هشدار روسیه نسبت به وقوع جنگ در فضا اولین بار در خبرگزاری سیناپرس | اخبار علمی ایران و جهان. پدیدار شد.

فالو آس ایف وی آر ترو
icon Follow en US
Pin Share

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

RSS
Follow by Email
Copy link