هر آنچه درباره‌ی فیلم «ونوم ۳» می‌دانیم

فیلم «ونوم ۳» (Venom 3) به عنوان سومین اثر از سری فیلم‌های ونوم در ماه آوریل سال گذشته توسط شرکت سونی پیکچرز تایید شد و بسیاری از هواداران ونوم از این خبر ابراز خوشحالی کرده‌اند. اولین فیلم «ونوم» سال ۲۰۱۸ اکران شده و موفقیت تقریبا قابل قبولی در گیشه داشته است. فیلم «ونوم ۲» سال ۲۰۲۱ رنگ اکران به خود دید و برخلاف انتقادهای بسیار تند و تیزی که حواله‌ی فیلم شد، دو شخصیت ادی و ونوم توسط بسیاری از علاقه‌مندان به دنیای کمیک بوک محبوبیت خوبی را پیدا کردند. با توجه به پایان‌بندی فیلم دوم و بررسی جوانب مختلف پیرامون این اثر، ساخت فیلم «ونوم ۳» بدیهی بود اما در هر صورت، سونی پیکچرز دنباله‌ی این فیلم را تایید کرد.

با پیچش‌های داستان فیلم «ونوم ۲»، چند مسیر برای فیلم جدید می‌توان در نظر گرفت. هواداران برای دنبال کردن سفر ضد قهرمان مورد علاقه‌شان با مرور راهنمایی‌هایی که در فیلم‌های گذشته به آنها اشاره شد توانسته‌اند پیش‌بینی‌هایی درباره‌ی فیلم سوم داشته باشند. هر چند، با وجود سوال‌ها و گمان‌های متعدد، تنها چند مورد از آنها به صورت نصفه و نیمه مورد تایید سازندگان و کمپانی تهیه‌کننده قرار گرفته است. با این‌که به تمامی سوالات درباره‌ی «ونوم ۳» در این مطلب پاسخی داده نمی‌شود، خرده اطلاعاتی درباره‌ی فیلم سوم از ماجراهای ونوم فراهم شده که بیشتر بر پایه‌ی فرضیه‌ی هواداران است.

داستان فیلم «ونوم ۳»

فیلم «ونوم ۳»

با وجود این‌که یک تیزر از فیلم «ونوم ۳» در سینما‌کن (Cinemacon) پخش شد، محتوای داستانی آن به شدت محدود بود. تنها اشاره‌ی «ونوم ۳» در تیزر، در لوگوی آن در یک حلقه‌ی در حال سوختن نهفته بود. با وجود این‌که رونمایی از ساخت فیلم «ونوم ۳» اطلاعات داستانی خاصی را افشا نکرد، صحنه‌های پایانی و پس از تیتراژ پایانی فیلم «ونوم ۲» توانسته چند راهنمایی را درباره‌ی داستان فیلم سوم به مخاطب ارائه دهد.

شخصیت ونوم می‌تواند دشمن قسم‌خورده‌ی جدیدی داشته باشد. با توجه به مرگ شخصیت‌های منفی در فیلم دوم و برخی از سکانس‌ها، مشخص شده که کارآگاه مولیگانِ مُرده، مجدد با چشمانی آبی به زندگی برمی‌گردد. ادی و ونوم می‌توانند همچنین با اکتشاف در دنیاهای موازی با دشمنان و ماجراهای خطرناک جدیدی مواجه شوند. البته این مسئله زمانی رخ خواهد داد که سازندگان بخواهند با توجه به صحنه‌ی پس از تیتراژ پایانی در فیلم «ونوم ۲»،‌ به هر طریق و به هر قیمتی از فاکتور سفر در زمان بهره‌برداری کنند. در این صحنه به خوبی می‌بینیم که دو شخصیت داستانی قبل از این‌که به یک بعد دیگر انتقال یابند، درباره‌ی ماهیت یک دنیای موازی بحث می‌کنند. به همین دلیل، می‌توان هر مداخله‌ای با فاکتور زمان را یک اتفاق محتمل در جریان داستانی فیلم «ونوم ۳» قلمداد کرد.

سکانس پس از تیتراژ پایانی در فیلم «مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست» (Spider-Man: No Way Home) این نکته را به ذهن بیننده‌ها القا می‌کند که ونوم و مرد عنکبوتی در مقام دو دشمن در مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند

سکانس پس از تیتراژ پایانی در فیلم «مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست» (Spider-Man: No Way Home) این نکته را به ذهن بیننده‌ها القا می‌کند که ونوم و مرد عنکبوتی در مقام دو دشمن در مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند؛ درست شبیه به داستان‌های کمیک بوکی که این دو کاراکتر بالاخره با یکدیگر ملاقات می‌کنند. این حدس و گمان از جایی نشات گرفته شده که تماشاگرها یک تکه‌ی کوچک از سیمبیوت را در تصویری در داخل فیلم می‌بینند؛ دقیقا در صحنه‌ای که قرار است طلسم دکتر استرنج کاری کند تا مرد عنکبوتی از حافظه‌ی تمامی مردم پاک شود. در این وضعیت، ادی به بعدِ قابل احترام قبلی خودش برمی‌گردد. این فرضیه زمانی بیشتر قوت پیدا می‌کند که اندی سرکیس، کارگردان فیلم «ونوم ۲» سال ۲۰۲۱ میلادی در مصاحبه با IGN می‌گوید:

این [مواجه شدن ونوم با مرد عنکبوتی]، سوالی است که ورد زبان همه است. آنها می‌خواهند بدانند که چه زمانی ونوم قرار است با مرد عنکبوتی ملاقات کند. شخصا باید عرض کنم که هیچ‌وقت این اتفاق رخ نمی‌دهد! اوه، من فقط شوخی می‌کنم. البته که قرار است رخ دهد؛ تنها زمانی این ملاقات اتفاق می‌افتد که شما دلتان می‌خواهد و همچنین باید گفت اشتهایی برای این ملاقات وجود داشته باشد.

تا به امروز تنها حدس و گمان برای فهمِ طرح کلی داستان فیلم «ونوم ۳» وجود دارد. نه تریلر و نه هیچ کلیپی از فیلم سوم در زمان نگارش این مطلب منتشر نشده و به همین علت، نمی‌توان درباره‌ی داستان دقیق سومین دنباله اظهار نظر خاصی را ارائه کرد. البته، ما در همین حد می‌دانیم که فیلم‌نامه‌ی «ونوم ۳» در دست نگارش قرار دارد؛ این مسئله را باید مدیون پست اینستاگرامی تام هاردی در ماه ژوئن ۲۰۲۲ بدانیم. با این اوصاف، محتوای فیلم‌نامه هنوز یک رازِ سر بسته است.

بازیگران و عوامل اجرایی فیلم «ونوم ۳»

فیلم «ونوم ۳»

سوم فیلم «ونوم» هنوز لیست کامل و مشخصی از بازیگران ندارد. اگرچه، تام هاردی قطع به یقین در نقش ادی بروک مجدد جلوی دوربین ظاهر می‌شود. ایفای نقش هاردی در فیلم‌های گذشته باعث شده تا این بازیگر، پای ثابت فیلم «ونوم ۳» باشد. همچنین پست اینستاگرامی تام هاردی هم موجب شده تا با خیال راحت چشم انتظار این بازیگر در فیلم سوم باشیم.

علاوه بر هاردی، از دیگر بازیگرانی که قطعا در فیلم سوم حضور دارند می‌توان به استیون گراهام در نقش کارآگاه پاتریک مولیگان اشاره کرد. از طرفی به نظر می‌سد میشل ویلیامز هم در «ونوم ۳» در نقش ان ویینگ یا شی-ونوم ظاهر می‌شود. ویلیامز در مصاحبه با رسانه‌ی ورایتی در ماه مِی امسال از علاقه‌اش برای ملحق شدن به هاردی در فیلم سوم پرده برداشت:

من تمامی انگیزه‌های لازم را برای ادامه دادن با سری [ونوم] در دست دارم. قطعا امیدوارم که آنها من را برگردانند.

فیلم اول توسط روبن فلیشر کارگردانی و فیلم‌نامه‌اش توسط جف پینکر، اسکات روزنبرگ و کلی مارسل به رشته‌ی تحریر درآمد. در فیلم دوم اندی سرکیس کارگردانی فیلم «ونوم ۲» را قبول کرده و مارسل و تام هاردی وظیفه‌ی فیلم‌نامه‌نویسی را برعهده گرفته‌اند. با توجه به تغییرات بین فیلم اول و دوم، تنها حدس و گمان است که باقی می‌ماند تا دست‌اندرکاران فیلم سوم مشخص شود.

بسیاری از هواداران پیش‌بینی می‌کنند که مارسل، داستان فیلم سوم را می‌نویسد؛ چراکه در پست اینستاگرامی تام هاردی اسم مارسل به صورت واضح روی کاور فیلم‌نامه مشخص بود. همچنین سرکیس از علاقه‌اش برای کارگردانی مجدد فیلم «ونوم» صحبت می‌کند.

تاریخ اکران فیلم «ونوم ۳»

در زمان نگارش این مطلب، هنوز هیچ تاریخ دقیقی از اکران فیلم «ونوم ۳» تایید نشده است. با توجه به زمان فیلم‌برداری که برای تابستان سال ۲۰۲۳ برنامه‌ریزی شده، این احتمال وجود دارد که در اواخر سال ۲۰۲۳ بتوانیم مجدد ادی و ونوم را در قاب سینما تماشا کنیم. با تمامی این تفاسیر، بنا به هر دلیلی می‌توان تاخیرهای پی‌درپی را پیرامون این فیلم انتظار داشت. به همین دلیل، این حدس و گمان هم وجود دارد که شاید اکران فیلم «ونوم ۳» در یک سناریوی بد به سال ۲۰۲۴ میلادی موکول شود.

منبع: Movieweb

Adblock test (Why?)

فالو آس ایف وی آر ترو
icon Follow en US
Pin Share

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

RSS
Follow by Email
Copy link