هدست واقعیت مجازی متا کوئست پرو با قیمت ۱۵۰۰ دلار معرفی شد

بالاخره بعد از مدت‌ها انتظار، شرکت متا (فیسبوک سابق) از هدست واقعیت مجازی متا کوئست پرو با قیمت ۱۵۰۰ دلار رونمایی کرد. این هدست آغازگر خانواده‌ی جدیدی از هدست‌های متا است که از تراشه‌ و نمایشگر متفاوت بهره می‌برد و در طراحی آن هم شاهد تغییرات کلیدی نسبت به دیگر هدست‌های این شرکت هستیم. بر اساس اعلام متا، دو هفته‌ی دیگر این هدست راهی بازار کشورهای مختلف می‌شود.

کاربران در کنار این هدست، همچنان قادر به خرید هدست ۴۰۰ دلاری کوئست ۲ هستند. اما در حالی که متا کوئست ۲ کاربران طرفدار فعالیت‌های ورزشی، بازی‌ها و دیگر سرگرمی‌ها را هدف گرفته، کوئست پرو بیشتر برای افراد حرفه‌ای که مشکلی با قیمت بالای آن ندارند، ساخته شده است.

متا کوئست پرو عملا مدل بازطراحی شده‌ی کوئست ۲ است که طبیعتا قابلیت‌های بسیار بیشتری را ارائه می‌دهد. ضخامت لنزهای استفاده شده برای آن با کاهش ۴۰ درصدی روبرو شده و باتری در بخش پشتی تعبیه شده است. وزن این هدست به ۷۲۲ گرم می‌رسد که نسبت به بدنه‌ی ۵۰۳ گرمی کوئست ۲ با وزن بیشتری روبرو هستیم.

متا کوئست پرو

از مهم‌ترین قابلیت‌های جدید، باید به وجود دوربین‌های قرار گرفته در بخش داخلی اشاره کنیم که حرکات چشم و صورت را ردیابی می‌کنند. این مشخصه کاربردهای بسیار گسترده‌ای دارد و توسعه‌دهندگان می‌توانند از اطلاعات دریافتی از چهره برای کارهای متنوعی استفاده کنند. به عنوان مثال می‌توانیم به افزایش دقت حالت چهره‌ی آواتارها اشاره کنیم.

همچنین در بخش بیرونی هم دوربین‌های باکیفیتی تعبیه شده که می‌توانند محیط بیرونی را با دقت و جزئیات زیادی نمایش دهند. به لطف همین مشخصه، می‌توانید مثلا یک تصویر مجازی بر روی دیوار خانه‌ی خود قرار دهید و در کنار مشاهده‌ی محیط واقعی خود، اشیاء مجازی را هم مشاهده خواهید کرد.

قلب تپنده‌ی این هدست چیپست اسنپدراگون XR2 پلاس است که بر اساس ادعای متا، ۵۰ درصد توان سخت‌افزاری بیشتری نسبت به نسل قبلی ارائه می‌کند و در کنار آن رم ۱۲ گیگابایتی قرار دارد. همچنین باید به بهره‌گیری از حافظه ۲۵۶ گیگابایتی هم اشاره کنیم. درون بدنه دو نمایشگر LCD با رزولوشن ۱۸۰۰ در ۱۹۲۰ تعبیه شده که حداقل بر روی کاغذ تفاوتی با نمایشگرهای کوئست ۲ ندارند ولی متا اعلام کرده این نمایشگرها ۷۵ درصد کنتراست بیشتری به ارمغان می‌آورند.

کنترلرها هم بازطراحی شده‌اند و این مدل‌های جدید از دوربین‌ها برای ردیابی حرکات دست استفاده می‌کنند. به همین خاطر هم اندازه‌ی کوچک‌تری دارند و هم از طراحی جذاب‌تری بهره می‌برند. در ضمن به جای باتری‌های AA، درون بدنه‌ی کنترلرها باتری تعبیه شده و به همین خاطر به راحتی از طریق داک ارائه شده شارژ می‌شوند.

با وجود تمام ارتقاهای صورت گرفته، عمر باتری از حداکثر ۳ ساعت به حداکثر ۲ ساعت رسیده است. هر دو هدست از اپ استور و بازی‌های یکسانی پشتیبانی می‌کنند ولی در این میان برخی بازی‌ها به طور اختصاصی برای مدل پرو ارائه می‌شود.

منبع: The Verge

Adblock test (Why?)

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.