نگاه کوتاه به مادربرد B660 DS3H DDR4 گیگابایت

مادربردهای سری ۶۰۰ اینتل در کنار پردازنده‌های نسل دوازده Alder Lake عرضه شدند تا افزایش کارایی قابل توجهی را با آنها تجربه کنیم. خوش بختانه حالا که پردازنده‌های نسل سیزدهم Raptor Lake نیز در بازار جهانی منتشر شده می‌توان حتی از آنها نیز برای افزایش عملکرد بیشتر روی بُردهای سری ۶۰۰ استفاده کرد. به لطف امکانات مناسب و همچنین وجود پشتیبانی از حافظه‌های DDR4 مدل‌های مناسبی مانند مادربرد B660 DS3H DDR4 گیگابایت در اختیار کاربران قرار دارد تا بتوانند براساس نیاز خود آن را تهیه کنند.

در بخش میان رده چیپست B660 با امکانات قابل توجهی در دسترس قرار گرفته که برای بسیاری از کاربران بیش از حد کافیست. یکی از مهم‌ترین بخش‌های B660 DS3H DDR4 مدار تغذیه ۸ + ۲ + ۱ فاز است. مانند دیگر مادربردهای Gigabyte فناوری بهینه سازی هایبرید هسته‌ها در نظر گرفته شده که به کاربران اجازه می‌دهد هسته‌های قدرتمند و بهینه را در حالت‌های مختلف استفاده نمایند. همچنین تامین برق پردازنده از طریق یک کانکتور ۸ پین انجام می‌شود.

مادربرد B660 DS3H DDR4 گیگابایت

مادربرد B660 DS3H DDR4 گیگابایت
  • پشتیبانی از پردازنده‌های نسل دوازدهم سری Core اینتل
  • پشتیبانی از حافظه‌های دو کاناله DDR4 در چهار اسلات
  • مدار تغذیه ۸ + ۲ + ۱ فاز
  • ۲.۵GbE LAN با مدیریت پهنای باند
  • دو اسلات فوق سریع NVMe PCIe 4.0 x4 M.2
  • پورت USB 3.2 Gen 2×۲ Type C
  • خازن‌های صدای با کیفیت بالا و Audio Noise Guard
  • فناوری RGB FUSION 2.0 برای پشتیبانی از نورپردازی
  • فناوری Smart Fan 6 برای کنترل و مدیریت دما و فن‌ها
  • پشتیبانی از Q Flash Plus برای به روز رسانی بایوس بدون نیاز به پردازنده، حافظه و کارت گرافیک

مادربرد مذکور از دو اسلات PCIe Gen 4.0 M.2 استفاده می‌کند که یکی از آنها نوع ۲۲۸۰ و دیگری ۲۲۱۱۰ است. همانطور که گفته شد این بُرد از حافظه‌های DDR4 پشتیبانی خواهد کرد و به لطف فناوری XMP می‌توان از ماژول‌هایی تا ۵۳۳۳ مگاهرتز استفاده کرد.

مادربرد B660 DS3H DDR4 گیگابایت

البته که قابلیت‌های دیگری مانند GbE LAN گیمینگ ویژه گیگابایت با کنترلر Realtek 8118 را به عنوان نکته‌‌ای مهم نباید از قلم انداخت. همچنین یک پورت فوق سریع USB 3.2 Gen 2×۲ Type C در بخش پشتی به همراه پورت HDMI 2.0 در نظر گرفته شده است. خوش بختانه صدای Hi Fi و با کیفیت نیز بخش پُراهمیتی خواهد بود.

در پنل پشتی به غیر از USB 3.2 Gen 2×۲ Type C که در بالا اشاره شد نکته قابل توجه دیگری قابل مشاهده نیست. یک عدد پورت PS/2، یک عدد USB 3.2 Gen 2 Type A، چهار عدد USB 2.0، یک عدد HDMI، یک عدد Display Port، یک پورت RJ 45 و سه جک صدا از دیگر نکات به شمار می‌روند.

مادربرد B660 DS3H DDR4 گیگابایت

قابلیت‌های انحصاری گیگابایت

طراحی انحصاری گیگابایت برای بُردهای شرکت که استفاده از دو برابر مس را به همراه دارد، مسیرهای با قدرت کافی را بین قطعات فراهم می‌کند تا بارهای کاری بالاتر از معمول را تحمل کرده و گرما را از قسمت‌های حیاتی تامین توان پردازنده دور کنند. چنین چیزی باعث می‌شود مطمئن شویم که مادربرد می‌تواند بار کاری افزایش یافته را تحمل کند، امری حیاتی در زمان اورکلاک.

قابلیت‌های انحصاری گیگابایت PCB با دو برابر مس

صدای هوشمند

کنترلر صدای با کیفیت با شناسایی هوشمند هدفون به شکل اتوماتیک آمپدنس دستگاه صدای شما را شناسایی کرده تا از مشکلاتی مانند صدای پایین و اعوجاج جلوگیری کند. با سری جدید کنترلرهای صدای VB، صدای خود را به شکلی واضح از طریق کانکتورهای میکروفون SNR که تا ۱۱۰ / ۱۱۴ دسیبل بالا می‌روند، استریم کنید.

قابلیت‌های انحصاری گیگابایت صدای هوشمند

استایل Gigabyte

با مادربردهای Gigabyte فناوری RGB Fusion 2.0 حالا با نورپردازی قابل آدرس دهی حتی بهتر نیز به نظر می‌رسد. RGB Fusion 2.0 به کاربران اجازه می‌دهد تا به کنترل نورپردازی آنبُرد، اکسترنال و قابل آدرس دهی بپردازند. این برنامه همین حالا نیز با الگوها و رنگ‌های مختلفی همراه است و پشتیبانی از Addressable LED فراهم شده. مادربردهای Gigabyte از نوارهای نورپردازی قابل آدرس دهی ۵v و تا ۳۰۰ قطعه LED را پشتیبانی می‌کنند. 

خنک کنندگی Gigabyte

قابلیت‌های انحصاری گیگابایت Smart Fan 6

با Smart Fan 6 کاربران می‌توانند مطمئن باشند که سیستم گیمینگ آنها همیشه عملکرد خود را حفظ کرده و خنک بماند. با Smart Fan 6 شما می‌توانید هدرهای فن خود را وادار کنید تا با چند سنسور مختلف روی مادربرد ارتباط داشته باشند. حالا نه تنها هِدِرها از فن‌هایی با هر دو حالت ولتاژ و PWM فعالیت می‌کنند، بلکه مادربرد با خنک کننده‌های مایع نیز سازگاری بالاتری خواهد داشت.

سنسورهای مادربرد B660 DS3H DDR4 گیگابایت

Fan Stop

دست یابی به سوکت کامل با Fan Stop. این فناوری هر فن روی سیستم را وادار می‌کند که در زمان کاهش دما از کار بایستد. فن‌ها با استفاده از داده‌هایی که سنسورهای دمای مادربرد فراهم می‌کنند، در یک دمای خاص متوقف خواهند شد. تمام این امور می‌تواند توسط شما شخصی سازی شود.

Gigabyte Ultra Durable

Q-Flash Plus

بایوس خود را بدون نصب پردازنده، حافظه و کارت گرافیک به سادگی آپدیت کنید. با Gigabyte Q-Flash Plus شما نیازی به نصب پردازنده، حافظه و کارت گرافیک یا حتی وارد شدن به منوی بایوس ندارید تا بایوس را به روز کنید. تنها نسخه بایوس را دانلود کرده آن را روی یک درایو USB ذخیره کنید، درایور را به پورت Q-Flash Plus USB متصل کنید و کلید Q-Flash Plus را فشار دهید تا نصب صورت گیرد.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.