نگاه نزدیک؛ آیا گوشی شیائومی ۱۲T پرو ارزش خرید دارد؟

شیائومی ۱۲T پرو جدیدترین و در عین حال یکی از بهترین گوشی‌های شیائومی است که با قیمت نسبتا بالایی در بازار ایران در دسترس قرار دارد. اما با در نظر گرفتن رقبای قدرتمندی که شیائومی ۱۲T پرو در بازار دارد این پرسش به وجود می‌آید که آیا خرید آن منطقی است؟ در این مطلب به پاسخ این پرسش خواهیم پرداخت.

شیائومی ۱۲T پرو را باید جدیدترین پرچم‌دار شیائومی در سال ۲۰۲۲ بدانیم که در اکتبر امسال به همراه مدل استاندارد رونمایی و راهی بازار شد. این محصول از لحاظ مشخصات فنی کاملا در حد و اندازه‌های یک پرچم‌دار است و در نتیجه قیمت آن هم نسبتا بالاست. اما این روزها قیمت بسیاری از گوشی‌ها بالا رفته. آنچه که اهمیت دارد این است که ببینیم کدام محصول با توجه به قیمتی که دارد، بهترین و بیشترین قابلیت‌ها و امکانات را ارائه می‌دهد.

در این مطلب تصمیم گرفته‌ایم به بررسی این موضوع راجع به شیائومی ۱۲T پرو بپردازیم و ببینیم آیا پرداخت چیزی حدود ۲۳ میلیون تومان برای این محصول با در نظر گرفتن رقبایی که در بازار دارد منطقی است یا خیر.

خرید شیائومی ۱۲T پرو از دیجی‌کالا


آیا شیائومی ۱۲T پرو ارزش خرید دارد؟


قبل از اینکه ببینیم آیا شیائومی ۱۲T پرو ارزش خرید دارد یا خیر جا دارد نگاهی به جدول مشخصات فنی این گوشی داشته باشیم تا ببینیم وضعیت روی کاغذ چگونه است.

نام گوشی شیائومی ۱۲T پرو
ابعاد و وزن ۸٫۶ × ۷۵٫۹ × ۱۶۳٫۱ میلی‌متر / ۲۰۵ گرم
مشخصات نمایشگر AMOLED با رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتز و بیشینه‌ی روشنایی ۹۰۰ نیت – ۶٫۶۷ اینچی با تراکم پیکسلی ۴۴۶ پیکسل بر هر اینچ و وضوح ۱۲۲۰ × ۲۷۱۲ – دارای پوشش محافظ گوریلا گلس ۵
کیفیت ساخت فریم از جنس آلومینیوم – پنل پشتی از جنس شیشه
سیستم‌عامل و پردازنده اندروید ۱۲ – MIUI 13 / اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱
ترکیب حافظه‌ی رم و حافظه‌ی داخلی ۱۲۸/۸، ۲۵۶/۶، ۲۵۶/۱۲ گیگابایت از نوع UFS 3.1
دوربین‌ها دوربین اصلی ۲۰۰ مگاپیکسلی با لرزشگیر اپتیکال، فوق عریض ۸ مگاپیکسلی و ماکرو ۲ مگاپیکسلی
دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسلی
کیفیت فیلم‌برداری دوربین اصلی ۸K با سرعت ۲۴ فریم بر ثانیه – ۴K با سرعت ۶۰/۳۰ فریم بر ثانیه – ۱۰۸۰P با سرعت ۳۰/۶۰/۱۲۰/۲۴۰ فریم بر ثانیه – دوربین سلفی ۱۰۸۰P با سرعت ۳۰/۶۰ فریم بر ثانیه
باتری و شارژر ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت – ۱۲۰ واتی
قیمت – موجودی ۲۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان – موجود در بازار ایران

جعبه‌گشایی

شیائومی 12T پرو

شیائومی ۱۲T پرو درون جعبه‌ی خود جز هندزفری که البته به خاطر عدم تعبیه‌ی جک ۳.۵ میلی‌متری حذف شده، هر چیز دیگری که بخواهید را دارد. از کابل شارژر گرفته تا آداپتور قدرتمند ۱۲۰ واتی و حتی یک قاب شفاف که شما را تا مدت‌ها از خرید یک قاب محافظ بی‌نیاز می‌کند. در مقایسه با سایر پرچم‌دارهای بازار این گوشی در این بخش امتیاز کامل را دریافت می‌کند. (۱۰/۱۰)

طراحی و کیفیت ساخت

شیائومی 12T پرو

شیائومی ۱۲T پرو طراحی کلاسیک، ساده اما فوق‌العاده جذابی دارد. پنل پشتی آن یک انحنای ریزی دارد که وقتی آن را در دست می‌گیرید، حس بسیار خوبی را به شما منتقل می‌کند. این گوشی ۸٫۶ میلی‌متر ضخامت دارد که باعث شده وزن آن به ۲۰۵ گرم برسد؛ این میزان شاید زیاد باشد اما اکثر گوشی‌های امروزی وزن نسبتا بالایی دارند. پنل پشتی این گوشی هم نسبتا مات است تا بدین ترتیب اثرانگشت را دفع کند. شیائومی ۱۲T پرو در رنگ‌های مشکی، آبی و نقره‌ای در دسترس قرار دارد. توجه داشته باشید ماژول دوربین این گوشی به شکل محسوسی از بدنه بیرون زده است. در نتیجه پیشنهاد می‌شود حتما برای آن یک محافظ تهیه کنید تا آسیب نبیند.

gsmarena 001 2 1

این محصول از گوریلا گلس ۵ ساخته شده اما فریم آن پلاستیکی است که البته این موضوع از ارزش آن کم نمی‌کند چون در نهایت با یک محصول بسیار مقاوم، خوش‌ساخت و بسیار باکیفیت طرف هستیم. استاندارد مقاومتی گوشی IP53 است به این معنا که می‌توانید دستگاه را در هوای مرطوب استفاده کنید اما باید مراقب باشید آن را در معرض آب قرار ندهید.

اگرچه همه چیز در این بخش رضایت‌بخش است اما فریم پلاستیکی و استاندارد مقاومتی IP53 و همچنین گوریلا گلس ۵ که در مقایسه با شیائومی ۱۱T پرو که از گوریلا گلس ویکتوس استفاده می‌کرد یک عقب‌گرد محسوب می‌شود باعث شده امتیاز ۱۲T پرو از لحاظ کیفیت ساخت و طراحی اندکی از «عالی» فاصله داشته باشد. (۷/۱۰).

نمایشگر

نمایشگر شیائومی ۱۲T پرو بسیار باکیفیت است. از رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتزی آن گرفته تا نرخ الگوبرداری ۴۸۰ هرتزی و وضوح تصویر بسیار بالا که باعث می‌شود شما از دیدن محتوا درون آن به وجد بیایید. درون این نمایشگر AMOLED یک حسگر اثرانگشت اپتیکال هم تعبیه شده که سرعت بسیار بالا و دقت قابل قبولی هم دارد به گونه‌ای که نمی‌شود ایراد خاصی به آن گرفت. نمایشگر این گوشی همچنین از استاندارد محافظت از چشم SGS Low Visual Fatigue هم پشتیبانی می‌کند تا چشم کاربر در استفاده‌ی طولانی از محصول با مشکل مواجه نشود.

شیائومی 12T پرو

از لحاظ رنگ‌بندی هم هم به لطف پشتیبانی از دالبی ویژن و +HDR10 همه چیز عالی است. در رابطه با رفرش‌ریت هم باید بگوییم که علاوه بر ۶۰ و ۱۲۰ که می‌توانید گوشی را روی آن‌ها تنظیم کنید، یک حالت خودکار هم دارد که در مواقع غیر ضروری نظیر تماشای تصویر ثابت رفرش‌ریت به صورت خودکار روی ۶۰ هرتز قرار می‌گیرد تا در مصرف انرژی صرفه‌جویی شود.

به صورت کلی در این بخش همه چیز عالی است و مطابق انتظار ما. فقط امیدوار بودیم میزان رفرش‌ریت در شرایطی که محتوا از ۱۲۰ هرتز پشتیبانی نمی‌کرد یا مثلا یک تصویر ثابت بود به کمتر از ۶۰ هرتز می‌رسید که متأسفانه اینطور نیست. البته با در نظر گرفتن قیمت، نمی‌توان خرده‌ای هم به شیائومی ۱۲T پرو گرفت. به صورت کلی امتیاز محصول در این بخش عالی ارزیابی می‌شود. (۹٫۵/۱۰).

طول عمر باتری و سرعت شارژر

شیائومی 12T پرو

شیائومی ۱۲T پرو از یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی بهره می‌برد که می‌تواند در وب‌گردی، پخش ویدیو و مکالمه، به ترتیب ۱۱ ساعت و ۶ دقیقه، ۱۷ ساعت و ۲۶ ساعت و ۳۰ دقیقه دوام داشته باشد. این یعنی با یک گوشی بسیار قدرتمند در این بخش مواجه هستیم که می‌تواند به‌راحتی شما را تا یک روز همراهی کند.

در زمانی هم که شارژ گوشی به پایان برسد، یک شارژر ۱۲۰ واتی را در کنار خود می‌بینید که قادر است گوشی را با این باتری پرظرفیت فقط در مدت زمان ۲۳ دقیقه به صورت کامل شارژ کند که این فوق‌العاده است. به عبارتی دیگر شما فقط کافی است ۱۰ دقیقه گوشی را زیر شارژ بگذارید تا برای باقی زمان در روز کاملا همراهی‌تان کند. در این بخش امتیاز شیائومی ۱۲T پرو کامل است. (۱۰/۱۰).

بلندگو

از لحاظ کیفیت صدا به لطف تعبیه‌ی دو بلندگو در بالا و پایین گوشی، همه چیز خوب است و از بلندی صدا لذت خواهید برد. شیائومی در تنظیم این بلندگوها با شرکت معروف هارمن کاردن وارد همکاری شده و پشتیبانی از دالبی اتموس را هم به محصول اضافه کرده تا بدین ترتیب دیگر جای هیچ بحثی باقی نماند. تنها مشکلی که در طول استفاده از گوشی شاید شما را آزار دهد این است که طراحی گوشی باعث می‌شود وقتی آن را به صورت افقی نگه می‌دارید، خیلی دستتان روی بلندگو قرار می‌گیرد. البته شاید برای برخی‌ها این مشکل به وجود نیاید، هرچند به‌راحتی هم می‌شود با جابه‌جایی دست آن را حل کرد. (۱۰/۱۰)

نرم‌افزار و سخت‌افزار

شیائومی ۱۲T پرو از اندروید ۱۲ سوار بر رابط کاربری MIUI 13 بهره می‌برد که در کنار پردازنده‌ی فوق‌العاده سریع و قدرتمند اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ و ۸/۱۲ گیگابایت حافظه‌ی رم و حافظه‌ی داخلی از نوع UFS 3.1، بهترین تجربه را برایتان به ارمغان می‌آورد. رابط کاربری MIUI 13 پخته‌تر از قبل شده و بسیار سریع و روان است. امکانات شخصی‌سازی خوبی هم دارد تا دست کاربر برای تغییر شکل ظاهری آن باز باشد. به مدت سه‌سال هم می‌توانید روی آپدیت‌های نرم‌افزاری که از سوی شیائومی برای گوشی ارسال می‌شود بهره ببرید.

در کنار نرم‌افزار سریع و باکیفیت، گوشی از پردازنده‌ی قدرتمندی هم بهره می‌برد. اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ که وظیفه‌ی ساخت آن بر عهده‌ی TSMC بوده و مبتنی بر لیتوگرافی ۴ نانومتری است. این پردازنده از هشت هسته بهره می‌برد که شامل یک هسته‌ی قدرتمند از نوع Cortex X2 با فرکانس ۳٫۱۹ گیگاهرتز، سه هسته از نوع Cortex A710 با فرکانس ۲٫۷۵ گیگاهرتز و چهار هسته از نوع Cortex A510 با فرکانس ۱٫۸ گیگاهرتز می‌شود. پردازشگر گرافیکی آن هم آدرنو ۷۳۰ است که توانایی بسیار بالایی در امور گرافیکی دارد. این پردازنده همچنین از مودم ۵G اسنپدراگون X65 هم بهره می‌برد که سرعت بالایی دارد. این گوشی از ۸/۱۲ گیگابایت رم بهره می‌برد که می‌توان ۳ گیگابایت حافظه‌ی رم مجازی را هم به آن اضافه کرد.

شیائومی ۱۲T پرو از لحاظ قدرت پردازشی و گرافیکی عملکرد فوق‌العاده خوبی دارد و تحت فشار سنگین هم با افت قدرت و سرعت مواجه نمی‌شود. در نتیجه امتیاز کاملی را در این بخش دریافت می‌کند. (۱۰/۱۰).

دوربین

gsmarena 028

در بخش دوربین، فقط باید روی توانایی‌های دوربین اصلی حساب کنید چون سنسوری به بزرگی ۲۰۰ مگاپیکسل دارد. سایر دوربین‌ها عملکردی کاملا معمولی دارند. نظیر دوربین فوق عریض ۸ مگاپیکسلی و ماکرو ۲ مگاپیکسلی و سلفی ۲۰ مگاپیکسلی. دوربین اصلی این گوشی سنسوری ۱/۱٫۲۲ اینچی دارد و اندازه‌ی پیکسل‌های آن هم به ۰.۶۴ میکرومتر می‌رسد. همچنین این دوربین از فناوری ترکیب پیکسل ۱۶ به ۱ بهره می‌برد به این معنا که در نهایت خروجی‌هایی با اندازه‌ی ۱۲٫۵ مگاپیکسل ثبت می‌کند که اندازه‌ی هر پیکسل آن ۲٫۵۶ میکرومتر است.

دوربین اصلی

دوربین فوق عریض

دوربین سلفی

دوربین ماکرو

کیفیت تصاویر و ویدیویی که این گوشی با دوربین اصلی ثبت و ضبط می‌کند چه در نور کم چه در نور زیاد کم‌نظیر است و بالاترین میزان جزئیات را در اختیارتان قرار می‌دهد. قطعا اگر از شیائومی ۱۱T پرو به این گوشی بیایید تفاوت بین دوربین را حس خواهید کرد. شما می‌توانید با خیال راحت روی توانایی عکاسی این دوربین قدرتمند حساب ویژه‌ای باز کنید. در این بخش به دلیل نبود دوربین تله‌فوتو جهت عکاسی از سوژه‌هایی در فواصل دور و دوربین فوق عریض کاملا معمولی، امتیازی که شیائومی ۱۲T پرو می‌گیرد اندکی از عالی فاصله دارد اما با این حال نمی‌توان عملکرد حیرت‌انگیز دوربین اصلی آن را نادیده گرفت. (۷/۱۰).


نقاط قوت شیائومی ۱۲T پرو

  • طراحی جذاب و دلنشین
  • نمایشگر ۱۲۰ هرتزی با پنلی از جنس AMOLED با رنگ‌های ۱۲ بیتی، پشتیبانی از +HDR10 و دالبی ویژن
  • سرعت شارژ بسیار بالا
  • بلندگوهای استریوی بسیار باکیفیت با پشتیبانی از دالبی اتموس، تنظیم شده توسط هارمن کاردن
  • اندروید ۱۲ سوار بر رابط کاربری MIUI 13 با کمترین هنگ و کندی
  • پردازنده‌ی قدرتمند اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ در محصولی با قیمت کمتر از ۱۰۰۰ دلار
  • عملکرد خارق‌العاده‌ی دوربین اصلی در عکاسی و فیلم‌برداری در تمام سناریوها
نقاط ضعف شیائومی ۱۲T پرو

  • طول عمر باتری می‌توانست بهتر باشد
  • یک سری عقب‌گرد در مقایسه با نسل قبل وجود دارد مثل فریم پلاستیکی به‌جای آلومینیومی، گوریلا گلس ۵ به‌جای ویکتوس، فیلم‌برداری با وضوح ۸K و سرعت ۲۴ فریم بر ثانیه به‌جای ۳۰ فریم بر ثانیه، سرعت شارژ پایین‌تر

امتیاز کلی: ۹/۱۰

با تمام این تفاسیر، اینکه می‌دانید پرچم‌دارهای نسبتا ضعیف‌تر از شیائومی ۱۲T پرو یا هم‌رده با آن قیمت بسیار بالاتری از آن دارند باعث می‌شود بیش از پیش به ارزش خرید آن پی ببریم. برای مثال گلکسی S21 پلاس، S22 پلاس، آیفون ۱۱، گلکسی نوت ۲۰، وان‌پلاس ۱۰ پرو و… همگی قیمتی بالاتر از ۲۵ میلیون تومان دارند در حالی که شیائومی ۱۲T پرو با قیمت تقریبا ۲۳ میلیون تومان در دسترس قرار دارد، در نتیجه خرید این محصول را در صورتی که بودجه‌ی کافی دارید به شما پیشنهاد می‌کنیم.

Adblock test (Why?)

فالو آس ایف وی آر ترو
icon Follow en US
Pin Share

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

RSS
Follow by Email
Copy link