نگاهی به بهبودهای برد PCB کارت گرافیک ایسوس RTX 4090 ROG Matrix

ایسوس تعدادی از کارت گرافیک‌های GeForce RTX 4090 ROG Matrix که به تازگی معرفی شده‌اند را برای نمایش زنده و تلاش برای شکستن برخی رکوردها در اختیار جامعه اورکلاکرها قرار داده است. همانطور که می‌دانید، ROG Matrix دارای طراحی خنک کننده نوآورانه‌ای است که برای ارائه بالاترین عملکرد در بین تمام کارت گرافیک‌های ایسوس تا به امروز طراحی شده است. یکی از نکات مهم، بهبودهایی است که ایسوس بر روی برد PCB کارت گرافیک ایسوس RTX 4090 ROG Matrix ایجاد کرده، که حالا می‌توان آنها را مشاهده کرد.

تفاوت‌ها در جزییات آن نهفته است

Der8auer نیز یکی از کسانی بود که این فرصت را داشت که برد PCB کارت گرافیک ایسوس RTX 4090 ROG Matrix را بدون قاب و پوشش خنک کننده‌ مورد بررسی قرار دهد. در واقع این اولین نمایش کامل این PCB کارت گرافیک برای عموم است. جالب اینجاست که برخی از واحدها دارای برچسب ROG STRIX هستند و هر دو کارت در واقع دارای طرح‌های بسیار مشابه اگر نه یکسان با VRM بیست و چهاز فاز هستند، اما تفاوت‌ها در جزییات آنها نهفته است.

PCB ایسوس RTX 4090 ROG Matrix

بر اساس گفته‌ی ایسوس، ROG Matrix دارای سنسورهای دمایی جدیدی خواهد بود که در اطراف پردازنده گرافیکی و فاز تغذیه قرار خواهد گرفت. این سنسورهای دمایی به سیستم عامل ایسوس اجازه می‌دهد تا نقاط گرمایی را ممکن است که در نتیجه نصب پد حرارتی غیر یکنواخت باشد را پیدا کند. در مورد فاز تغذیه نیز ایسوس همچنین Onsemi را با قطعات MPS جایگزین خواهد کرد، اما هر دو برای جریان یکسان ۷۰A درجه‌بندی شده‌اند.

PCB ایسوس RTX 4090 ROG Matrix

به گفته Der8auer، کسانی که صدای Coil Whine (صدای ناشی از لرزش سیم پیچ‌های قطعات الکترونیکی) را دوست ندارند، باید خوشحال باشند که ASUS ROG Matrix القاگرهای جدیدی دارد که باید «به طور قابل توجهی صدای Coil Whine کمتری» داشته باشند. شایان ذکر است که اکنون باید همان سلف‌ها را در سری STRIX یافت، زیرا ایسوس تامین کننده آن قطعات را تغییر داده است.

اما شاید ویژگی‌های اصلی ASUS ROG Matrix، طراحی خنک‌کننده AIO 360 میلی‌متری کارآمدتر و پردازنده‌های گرافیکی بایند است. ROG Matrix نماد بازگشت طولانی مدت ایسوس به رقابت پردازنده‌های گرافیکی پرچمدار در کنار GALAX HOF، EVGA Kingpin و MSI Lightning است.

مطالب مرتبط:

Adblock test (Why?)

فالو آس ایف وی آر ترو
icon Follow en US
Pin Share

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

RSS
Follow by Email
Copy link