نوتیفیکیشن گوشی چیست؟

فهرست مطالب

فرض می‌کنیم شما از یک برنامه یا اپلیکیشن برای سفارش یک بسته استفاده کرده و سفارش خود را تکمیل کرده‌اید پس از آن از برنامه خارج شده‌اید. در آن سو شرکتی که شما روی پلتفرم آن سفارش ثبت کرده‌اید، بسته را آماده کرده و برای شما ارسال می‌کند. در این زمان است که آن شرکت می‌خواهد به شما اطلاع رسانی کند که بسته شما آماده ارسال است اما شما برنامه را بسته‌اید و در این مرحله نوتیفیکیشن (NOTIFICATION) به کمک شما می‌آید. پوش نوتیفیکیشن به شما در قسمت اعلان‌ها یا همان نوتیفیکیشن پیامی نشان می‌دهد که شما را از تغییر حالت سفارش شما از حالت آماده‌سازی به آماده ارسال مطلع سازد.

به زبان ساده نوتیفیکیشن گوشی اعلان یا پیامی است که در یک زمان مشخص توسط مدیر یک سایت یا اپلیکیشن برای شما ارسال می‌شود تا طی این پیام به شما اطلاعات خاصی داده شود. لازم به ذکر است که این اطلاعات مبتنی بر چند چیز از طرف یک اپلیکیشن یا سایت برای شما ارسال می‌شود پس برای دریافت نوتیفیکیشن اینترنت گوشی شما باید روشن باشد. البته در قسمت نوتیفیکیشن تماس‌های از دست رفته و پیام‌هایی که هنوز خوانده نشده هم به نمایش در می‌آید که نیازی به اینترنت برای آن‌ها نیست.

لیست امروز قیمت گوشی های موبایل و تخفیف های تکنولایف را ببنید: قیمت روز گوشی

معنی نوتیفیکیشن گوشی چیست؟

معنی notification در گوشی و به زبان فارسی اعلان است و منظور از این اعلان در اپلیکیشن‌ها و تکنولوژی وب همان اعلان‌هایی است که به صورت یک پیام کوتاه یا تصویر در قسمت نوتیفیکیشن گوشی به شما می‌رسد.

معنی notification در گوشی اپل

نوتیفیکیشن‌ها با کارایی‌های مختلف از جمله اطلاع رسانی یا تبلیغ و … برای شما ارسال می‌شوند. به طور مثال اگر شخصی درخواست دوستی در اپلیکیشن اینستاگرام برای شما ارسال کند، این درخواست برای شما ابتدا به صورت نوتیفیکیشن در قسمت اعلان‌ها به نمایش در می‌آید.

نوتیفیکیشن گوشی کجاست؟

برای تنظیم نوتیفیکیشن‌ در گوشی‌های اندروید ۱۱ به بالا شما باید به سراغ قسمت settings بروید و بر روی گزینه app & notification کلیک کنید. در ادامه روی گزینه notification کلیک کنید تا در این بخش گزینه advanced را پیدا و روی آن نیز کلیک کنید. در اینجا گزینه allow notification snooze را انتخاب کنید تا بتوانید فعال سازی نوتیفیکیشن اندروید را انجام دهید. از این مرحله به بعد نوار نوتیفیکیشن اندروید برای هر نرم‌افزاری که به شما نوتیفیکشن ارسال می‌کند در صفحه گوشی شما پدیدار می‌شود.

نوتیفیکیشن گوشی سامسونگ کجاست؟

نوتیفیکیشن گوشی سامسونگ هم مانند اکثر گوشی‌های اندروید در قسمت بالای صفحه روی یک نوار پنهان قرار دارد، اما سامسونگ از شیوه بهتری برای نوتیفیکیشن‌های گوشی خود نسبت به سایر گوشی‌های اندروید استفاده کرده است طوری که شما در سیستم عامل‌های معمول اندروید مجبورید که به صورت تک تک نوتیفیکیشن‌های برنامه‌ها را خاموش یا روشن کنید اما سامسونگ یک قسمت مشخص برای این کار در نظر گرفته است. برای دسترسی به قسمت نوتیفیکیشن گوشی سامسونگ ابتدا به قسمت settings دستگاه بروید و روی گزینه notifications کلیک کنید. اگر می‌خواهید همه نوتیفیکیشن‌ها با هم قطع یا وصل شوند خیلی راحت گزینه all apps را خاموش یا روشن کنید.

معنی نوتیفیکیشن گوشی

اگر بخواهید که نوتیفیکیشن‌ های هر اپ را غیرفعال کنید، باید گزینه Do not disturb را انتخاب کنید. سپس، در این بخش شما باید گزینه مخفی کردن اعلان‌ها (Hide Notification) را انتخاب کنید. این کار باعث می‌شود که نرم افزارهای نصب شده در گوشیتان دیگر برایتان نوتیفیکیشن ارسال نکنند.

معنی notification در گوشی اپل چیست؟

اپل در سال ۲۰۱۱ نوتیفیکیشن سنتر (notification center) را به گوشی‌های جدید خود اضافه کرد. برای دسترسی به نوتیفیکیشن در گوشی‌های آیفون فقط کافی است انگشت خود را از بالا سمت چپ صفحه نمایش به سمت پایین بکشید و برای بستن آن هم باید به صورت بر عکس عمل کنید یعنی انگشت خود را از پایین به سمت بالا بکشید.

در سیستم عامل iOS 12 به بعد هم این قسمت دچار بهبود‌هایی شد که در دامه به برسی آنها هم خواهیم پرداخت. اعلانات در گوشی آیفون در مرکز اعلانات یا همان notification center قرار میگیرند اما اگر اطلاعیه مهم یا جدید هم داشته باشید آن را در قسمت lock screen یا همان صفحه قفل هم به شما نشان می‌دهد. از آنجا که تمام نوتیفیکیشن‌ها نشان دهنده یک پیام از سمت اپلیکیشن یا شخصی برای شما است، دو راه هم برای پاسخگویی شما به آن پیام در نظر گرفته شده است. یکی آن که برنامه مورد نظر را پیدا کنید و وارد آن شوید و … و یک راه ساده‌تر اینکه روی همان اطلاعیه ( notification ) بزنیم تا به سرعت وارد برنامه و قسمت مورد نظر شما در آن اپلیکیشن شوید.

نوتیفیکیشن واتساپ و توییتر

در گوشی‌های آیفون اعلانات در یک قالب دسته بندی می‌شوند یعنی اگر از یک اپلیکیشن چند پیام داشته باشید تمام پیام‌ها را به صورت یک پوشه واحد از آن برنامه نشان می‌دهد و هر برنامه‌ای که پیام بیشتری داشته باشد در ردیف بالا‌تری قرار می‌گیرد. برای مشاهده یک اعلان روی آن ضربه بزنید تا تمام پیام‌های زیر دسته آن اپلیکیشن را هم ببینید. برای برگرداندن اعلان به حالت قبلی روی گزینه show less بزنید.

برای مشاهده و پاسخگویی به یک اعلان یا یک دسته اعلان روی آن اعلان به سمت راست بکشید و گزینه open را انتخاب کنید. در صورتی هم که قصد پاک کردن همه اعلان‌ها و تاریخچه را دارید ضربدر را نگه دارید تا گزینه clear به شما نشان داده شود و سپس آن را لمس کنید.

سوالات متداول

اعلان ها در گوشی من چیست؟ اعلان پیامی است که Android در خارج از رابط کاربری برنامه شما نمایش می دهد تا یادآوری‌ها، ارتباط افراد دیگر یا سایر اطلاعات به موقع از برنامه شما را در اختیار کاربر قرار دهد. کاربران می‌توانند روی اعلان ضربه بزنند تا برنامه شما باز شود یا مستقیماً از اعلان اقدامی انجام دهند.

اعلان چه کاری انجام می‌دهد؟ اعلان‌ها می‌توانند کارهای زیادی انجام دهند. به عنوان مثال، به وسیله اعلان می‌توانید از آخرین امتیازات ورزشی تیم محبوب خود آگاه شوید، یا به کاربر اطلاع دهند که یک رویداد در حال انجام است، مانند فروش فلش. اعلان‌های فشاری شبیه پیام‌های متنی SMS و هشدارهای تلفن همراه هستند، اما فقط به کاربرانی می‌رسند که برنامه شما را نصب کرده‌اند.

چگونه می توانم اعلان ها را در آیفون خود پاک کنم؟ هنگامی که اعلان‌ها در iPhone شما ظاهر می‌شوند، یکی از کارهای زیر را انجام دهید: اعلانی را که هنگام استفاده از برنامه دیگر دریافت می‌کنید مدیریت کنید: برای مشاهده آن، آن را پایین بکشید، سپس برای رد کردن آن، انگشت خود را به سمت بالا بکشید. پاک کردن اعلان‌ها: روی یک اعلان یا گروهی از اعلان‌ها انگشت خود را به چپ بکشید، سپس روی Clear یا Clear All ضربه بزنید.

اگر push notification را خاموش کنم چه اتفاقی می‌افتد؟ قابلیت دریافت نوتیفیکیشن را از دست نمی‌دهید، وقتی نوار اعلان را پایین می آورید، همه اعلان ها ظاهر می شوند. در اندروید ، می‌توانید «Show Silently» را انتخاب کنید، که تنظیماتی مشابه است. اینطور نیست که با خاموش کردن اعلان‌ها از استفاده از برنامه‌هایی که دوست دارید جلوگیری کنید.

برای امتیاز به این مطلب کلیک کنید

[تعداد امتیازات: ۱۸ امتیاز میانگین: ۱.۲]

Adblock test (Why?)

فالو آس ایف وی آر ترو
icon Follow en US
Pin Share

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

RSS
Follow by Email
Copy link