نقد و بررسی می بند ۷

۳ خرداد زمان معرفی می بند ۷ بود و در حالی که چند ماهی از زمان معرفی می بند ۷ می‌گذرد، این محصول یکی از بهترین مچ‌بند‌های ورزشی موجود در بازار است. می بند ۷ محصولی زیبا با داشتن ویژگی صفحه نمایش همیشه روشن است و از ویژگی‌های ورزشی بسیار شگفت‌انگیزی هم بهره می‌برد. این مچ‌بند ورزشی به شکل خوبی می‌تواند فعالیت‌های ورزشی شما را زیر نظر داشته باشد و وضعیت سلامتی شما را هم گوشزد کند. با این حال چیزی که در بررسی ساعت mi bad 7 متوجه شدیم این است که این محصول در مقایسه با مدل قبلی پیشرفت‌های محسوسی نداشته و همچنان از یکسری ویژگی‌ها مانند GPS و NFC برخوردار است؛ اما چیزی که ارزش خرید می بند ۷ را افزایش داده، قیمت آن است. محصولی که با قیمت بسیار خوبی راهی بازار شده و به همین دلیل نظر بسیاری از کاربران را به سمت خودش جلب می‌کند.

نقاط قوت:

  • صفحه نمایش بزرگ و درخشان
  • حسگر ضربان قلب بسیار دقیق
  • حسگر تشخیص میزان سطح اکسیژن خون
  • پشتیبانی از فعالیت‌های ورزشی مختلف
  • رنگ‌های درخشان
  • ارزش خرید بالا

نقاط ضعف:

  • از GPS داخلی برخوردار نیست
  • نسخه گلوبال این محصول از NFC و دستیار صوتی پشتیبانی نمی‌کند

بررسی می بند ۷

می بند ۷ به صفحه نمایش ۱٫۶۲ اینچی AMOLED مجهز شده که وضوح تصویر آن به ۴۹۰ در ۱۹۲ پیکسل می‌رسد. صفحه نمایش می بند ۷ در مقایسه با مدل‌های قبلی بهبود زیادی پیدا کرده و فضای بیشتری هم برای تماشای پیش روی کاربران قرار می‌دهد. بزرگ‌تر شدن صفحه نمایش باعث شده که کاربران تجربه بهتری از کار کردن با این مچ‌بند ورزشی کسب کنند. برخورداری از ویژگی صفحه نمایش همیشه روشن هم باعث شده که می بند ۷ کارایی بیشتری پیدا کند. از دیگر ویژگی‌های جدیدی که روی این ساعت هوشمند قرار گرفته می‌توانیم به حسگر تشخیص میزان سطح اکسیژن خون اشاره کنیم. اگر میزان اکسیژن خون شما هم از یک اندازه خاص بیشتر پایین آمد، مچ‌بند صدای هشدار خواهد داد. بد نیست به این موضوع هم اشاره کنیم که شیائومی در می بند ۷ رابط کاربری را هم از نو طراحی کرده و قابلیت‌های جدیدی به آن اضافه کرده است. در Mi Band 7 کاربران می‌توانند از بیش از ۱۰۰ واچ فیس مختلف استفاده کنند.

Band 7 Colors

می بند ۷ به حسگرهای مختلفی مجهز شده که به خوبی می‌توانند شرایط سلامتی شما را زیر نظر داشته باشند. از جمله این حسگر‌ها می‌توانیم به حسگر ضربان قلب، حسگر سنجش میزان استرس و حسگر خواب اشاره کرد. اگر ورزشکار باشید می‌توانید از حسگرهای دیگری روی این محصول استفاده کنید. حسگرهایی که می‌توانند در زمان ورزش به شما کمک کنند. با این حال باید به این موضوع اشاره کنیم که می بند ۷ از GPS داخلی بهره نمی‌برد و NFC هم ندارد.

با توجه به قیمت می بند ۷ نداشتن جی پی اس داخلی و ان اف سی خیلی مشکل بزرگی به شمار نمی‌رود. شما می‌توانید این مچ‌بند ورزشی را در رنگ‌های مختلفی از جمله نارنجی، سبز، آبی، مشکی، صوتی، سبز نئونی، نارنجی نئونی، سبز خاکی و خاکی آبی خریداری کنید.

مشخصات شیائومی بند ۷

شیائومی بند ۷
صفحه نمایش ۱٫۶۲ اینچ AMOLED
صفحه‌نمایش همیشه روشن
صفحه نمایش ۲٫۵ بعدی
وضوح تصویر ۱۹۲ در ۴۹۰ پیکسل
روشنایی تا ۵۰۰ نیت
بیش از ۱۰۰ عدد واچ فیس
حسگرها حسگر ضربان قلب
شتاب سنج سه جهته
ژیروسکوپ سه جهته
حسگر تشخیص میزان اکسیژن خون
GPS در حالی که به گوشی متصل باشد
باتری ۱۸۰ میلی‌آمپر ساعتی
۱۵ روز برای استفاده‌های معمولی
۹ روز در استفاده‌های سنگین
راه‌های ارتباطی بلوتوث ۵٫۲
ردیاب‌ها و سایر ویژگی‌ها ۱۲۰ فعالیت ورزشی
حسگر تشخیص سطح اکسیژن خون همراه با هشدار
حسگر خواب
حسگر تشخیص میزان استرس
حسگر ورزش‌های تنفسی
حسگرهای مربوط به بانوان
حسگر ایروبیک
زمان ریکاوری
مدت زمان ورزش
کنترل از راه دوربین
NFC روی مدل‌های داخل چین
مقاومت در برابر آب ۵ATM
مقاوم در برابر نفوذ آب تا عمق ۵۰ متر
اپلیکیشن‌های سازگار Mi Fitness App
Zepp Life App
روش شارژ شارژر آهنربایی
دستگاه‌های سازگار گوشی‌هایی با اندروید ۶ یا بالاتر
گوشی‌هایی با iOS 10 یا بالاتر
ابعاد ۴۶٫۵ در ۲۰٫۷ در ۱۲٫۲۵ میلی‌متر
رنگ‌ها مشکی، آبی، نارنجی، صورتی، سفید، سبز تیره،  نارنجی فلورسنت، سبز فلورسنت، آبی استتار، سبز استتار

طراحی شبیه به مدل قبل، اما راحت‌تر و دل نشین‌تر

در بررسی ساعت mi band 7 باید به این موضوع اشاره کنیم که این محصول ظاهری همانند نسخه‌های قبلی دارد، بزرگ‌تر شده و بزرگ‌تر بودن هم همیشه گزینه بهتری به شمار می‌رود. بزرگ‌تر بودن می بند ۷ باعث شده که صفحه نمایش بزرگ‌تری را هم روی این محصول مشاهده کنیم.

Xiaomi Mi Band 7 vs Mi Band 6 8

می بند ۶ در راست و شیائومی بند ۷ در چپ

یک صفحه نمایش ۱٫۶۲ اینچی AMOLED  روی این محصول قرار گرفته است. بد نیست به این موضوع اشاره کنیم که می بند ۶ از صفحه نمایش ۱٫۵۶ اینچی استفاده می‌کرد. این صفحه نمایش بزرگ‌تر شده که ۲۵ درصد فضای بیشتری برای تماشای محتوای مختلف در اختیار داشته باشید. بد نیست به این موضوع اشاره کنیم که صفحه نمایش قرار گرفته روی می بند ۷ تا ۵۰۰ نیت روشنایی تولید می‌کند که این میزان روی می بند ۶ تنها ۴۵۰ نیت بود. البته یکی از بزرگ‌ترین ویژگی‌هایی که روی می بند ۷ مشاهده می‌کنیم، صفحه نمایش همیشه روشن است. با این ویژگی می‌توانید همیشه متوجه زمان بشوید و از وضعیت سلامتی خودتان با خبر باشید.

صفحه نمایش همیشه روشن بند ۷ شیائومی

صفحه نمایش همیشه روشن بند ۷ شیائومی

روی می بند ۷ خبری از حسگر تشخیص نور نیست و دلیل آن هم بسیار مشخص است. این حسگر قیمت بالایی دارد و قیمت نهایی می بند ۷ را هم افزایش می‌داد. به همین دلیل شیائومی از آن استفاده نکرده است. برای تغییر میزان روشنایی صفحه نمایش می بند ۷ می‌توانید وارد منوی تنظیمات شوید و آن را تغییر دهید.

از دیگر تغییراتی که روی بند ۷ شیائومی مشاهده می‌کنیم، طراحی جدید رابط کاربری است. از آنجایی که صفحه نمایش بزرگ‌تری را روی این محصول مشاهده می‌کنیم، رابط کاربری شیائومی بند ۷ هم تغییر کرده تا کاربران راحت‌تر بتوانند با این محصول کار کنند. این تغییر رابط کاربری شامل تغییرات ظاهری و گرافیکی  و شکل دسته‌بندی قابلیت‌های می‌شوند.

آیکون‌ها تغییر کرده  و به خوبی کاملا مشخص است که هر آیکون چه کاری را نشان می‌دهد. کنترل کردن رابط کاربری هم بسیار مشخص و ساده است. می‌توانید با سوایپ کردن به سمت پایین به منوی اعلان‌ها دسترسی داشته باشید و با سوایپ کردن به سمت بالا می‌توانید به بخش اپلیکیشن‌ها برسید. با اسکرول کردن به سمت چپ و راست هم می‌توانید به ویجت‌های مختلف دسترسی داشته باشید. البته در اپلیکیشنی که شیائومی برای این محصول عرضه کرده، این امکان را خواهید داشت که منوها را شخصی‌سازی کنید.

صفحه نمایش قرار گرفته شده روی مچ بند شیائومی ۷ سرعت بسیار خوبی دارد و سریع نسبت به فرمان‌های شما واکنش نشان می‌دهد.

برای شخصی‌سازی کردن صفحه نمایش به کلی واچ فیس دسترسی خواهید داشت. عوض کردن واچ فیس‌ها هم بسیار راحت است و هر کدام آن‌ها رنگ و طراحی خاص خودشان را دارند. البته که واچ فیس‌ها اطلاعات بسیار خوبی را هم در اختیار کاربران قرار می‌دهند.

صفحه نمایش جدیدی که برای مچ بند شیائومی ۷ در نظر گرفته شده رنگ‌ها را قوی نشان می‌دهد و روشنایی بسیار خوبی دارد. به همین دلیل همه چیز بسیار خوب روی این صفحه نمایش دیده می‌شود. حتی از تصاویر شخصی خودتان هم می‌توانید به عنوان تصویر پس‌زمینه می بند ۷ استفاده کنید.

به جز صفحه نمایش بزرگ‌تری که روی شیائومی بند ۷ مشاهده می‌کنیم، سایر قسمت‌های مچ بند شیائومی ۷ همانند مدل قبلی است.

Band 7 display light

حسگرهای بند ۷ شیائومی در پشت این محصول قرار گرفته‌اند و شکل قرص مانند دارند. از بند سیلیکونی هم برای بند ۷ شیائومی استفاده شده است. این محصول خیلی خوب در مچ دست قرار می‌گیرد و مدت زمان طولانی می‌توانید از آن استفاده کنید.

برای شارژ کردن می بند ۷ همچنان از شارژ آهنربایی استفاده شده است. خوشبختانه با بند و بدون بند می‌توانید این ساعت هوشمند را شارژ کنید. برای شار‌ژ کامل می بند ۷ به دو ساعت زمان نیاز خواهید داشت.

پشت می بند ۷ شیائومی

حسگرها و پورت شارژ آهنربایی بند ۷ شیائومی

در بررسی می بند ۷ باید به این موضوع اشاره کنیم که یک باتری ۱۸۰ میلی‌آمپر ساعتی برای آن در نظر گرفته شده است. باتری می بند ۶ نزدیک به ۱۲۵ میلی‌آمپر ساعت بود. شیائومی ادعا کرده که باتری شیائومی بند ۷ در استفاده‌های معمولی تا ۱۴ روز کار می‌کند و اگر از این محصول خیلی استفاده کنید باتری آن تا ۹ روز دوام می‌آورد. البته چیزی که باید در بررسی ساعت mi band 7  به آن اشاره کنیم این است که در تست‌هایی که روی این محصول انجام دادیم، باتری تا ۷ روز به خوبی این محصول را روشن نگه می‌دارد.

باید به این موضوع اشاره کنیم که با فعال کردن ویژگی صفحه نمایش همیشه روشن مشخص می‌شود که مصرف باتری افزایش پیدا می‌کند. اگر این ویژگی فعال باشد مدت زمان استفاده از باتری تقریبا نصف می‌شود.

با فعال کردن صفحه نمایش همیشه روشن تا چهار روز می‌توانید از بند ۷ شیائومی استفاده کنید.

حسگرهایی که تلاش می‌کنند اطلاعات دقیقی از سلامتی شما ارائه کنند

شیائومی حسگرهای شیائومی بند ۷ را بهبود بخشیده و به همین دلیل در بررسی ساعت mi band 7  باید به آن‌ها اشاره کنیم.

برای شروع بد نیست به این موضوع اشاره کنیم که شیائومی بند ۷ به شکل دائم میزان سطح اکسیژن خون شما را زیر نظر دارد و اگر سطح میزان اکسیژن شما از یک میزان کمتر شود، با پیام هشدار مواجه می‌شوید. حسگرهای ضربان قلب و خواب و استرس هم روی این محصول قرار گرفته‌اند که قبلا روی می بند ۶ هم دیده بودیم.

مچ بند شیائومی ۷ از ۱۲۰ حالت ورزشی مختلف هم پشتیبانی می‌کند که ۳۰ مدل از آن‌ها را روی مدل قبلی دیده بودیم. البته تست کردن برخی از این حالت‌های ورزشی واقعا سخت بود و شرایط آن‌ها را هم نداشتیم.

شیائومی روی می بند ۷ از معیارهای اندازه‌گیری جدیدی هم استفاده کرده است. می بند ۷ می‌تواند مدت زمان ورزش، تأثیرات ورزش و مدت زمان ریکاوری را زیر نظر داشته باشد. اطلاعاتی که این مچ‌بند ورزشی ثبت می‌کند، چیزی شبیه به ساعت‌های هوشمند گارمین است و نسبت به قیمت می بند ۷ عملکرد خوبی دارند.

حسگر تشخیص میزان سطح اکسیژن خون در زمان ورزش کردن به خوبی می‌تواند به کاربران کمک کند. البته که نبودن GPS همچنان یکی از نقاط منفی این محصول به شمار می‌رود. در واقع برای استفاده از جی پی اس به گوشی خودتان نیاز خواهید داشت. با این حال باز هم قیمت می بند ۷ باعث شده که چنین حسگری را روی این محصول مشاهده نکنیم.

از آنجایی که حسگر تشخیص میزان سطح اکسیژن خون یا همان SpO2 از جمله ویژگی‌های جدید بند ۷ شیائومی به شمار می‌رود، باید در بررسی می بند ۷ بیشتر به آن اشاره کنیم.

این حسگر زمانی که سطح اکسیژن خون کاربر به زیر ۹۰ درصد می‌رسد، هشدار می‌دهد. اگر وضعیت سلامتی خوبی داشته باشید، این هشدار را هیچ وقت دریافت نخواهید کرد. این حسگر به صورت ۲۴ ساعته کار می‌کند و در خواب هم میزان سطح اکسیژن خون را زیر نظر دارد.

حسگر پایش خواب قرار گرفته روی بند ۷ شیائومی هم می‌تواند از ابتدا تا انتهای خواب را زیر نظر داشته باشد. البته یکسری مشکلاتی هم در این حسگر مشاهده کردیم. به طور مثال اگر در میان خواب بیدار شوید و تا آشپزخانه برید و برگردید، میبند ۷ در حالی که اطلاعات را تا قبل از اینکه بیدار بشوید، ثبت کرده، دوباره شروع به ضبط اطلاعات نمی‌کند. این کار را باید به صورت دستی انجام دهید.  البته این اتفاق همیشه رخ نمی‌دهد، اما ممکن است با آن مواجه شوید.

می بند ۷ و امکانات یک ساعت هوشمند

البته که مچ بند شیائومی ۷ را نمی‌توانیم ساعت هوشمند نام ببریم. هر چه باشد بند را در نام این محصول مشاهده می‌کنیم. بند ۷ شیائومی صفحه نمایش بزرگی‌ دارد و به شکل خوبی تمام فعالیت‌های ورزشی شما را زیر نظر دارد. این محصول به نوعی تکمیل کننده گوشی هوشمندتان خواهد بود.

البته که یکسری ویژگی‌های هوشمند برای این محصول در نظر گرفته شده است. مچ بند شیائومی ۷ با گوشی‌های اندرویدی و آیفون سازگاری مناسبی دارد و اعلان‌های شما را به راحتی نشان می‌دهد. می‌توانید وضعیت آب و هوا و حتی تقویم را هم روی این محصول مشاهده کنید. صفحه نمایش بزرگ این محصول باعث شده که نوشته‌های بیشتری را مطالعه کنید و همه چیز بهتر نشان داده شود.

در بررسی می بند ۷ باید به این موضوع اشاره کنیم که این مچ‌بند ورزشی قابلیت کنترل موسیقی را هم دارد. می‌توانید از روی مچ دستتان موسیقی‌ها را کنترل کنید و برای این کار به گوشی نیازی نخواهید داشت.

جمع‌بندی:

مچ بند شیائومی ۷ نه تنها قیمت بسیار خوبی دارد، بلکه از ویژگی‌های بسیار جذابی بهره می‌برد. این محصول از حسگرهای ورزشی فوق‌العاده‌ای استفاده می‌کند و صفحه نمایش رنگی جذابی هم دارد. کلی ویژگی‌های جذاب را روی این محصول خوش قیمت مشاهده می‌کنید. ویژگی‌هایی که سعی کردیم در بررسی ساعت mi band 7  به آن اشاره کنیم. با این حال می بند ۷ شباهت زیادی به می بند ۶ دارد و از همان حسگرها هم استفاده می‌کند. البته که می بند ۷ از صفحه نمایش همیشه روشن استفاده می‌کند  و از حسگرهای سلامتی پیشرفته‌تری استفاده می‌کند.

سوالات متداول:

آیا بندهای می‌ بند ۶ با شیائومی بند ۷ سازگاری دارد؟

بله. بر خلاف اینکه می بند ۷ صفحه نمایشی بزرگ‌تر از می بند ۶ دارد، همچنان می‌توانید از بندهای می بند ۶ روی شیائومی بند ۷ استفاده کنید.

آیا مچ بند شیائومی ۷ ضد آب است؟

می بند ۷ از گواهی ۵ATM بهره می‌برد و تا عمق ۵۰ متری ضد آب خواهد بود.

آیا از می بند ۷ می‌توان بدون گوشی استفاده کرد؟

خیر. شما حتما به گوشی نیاز خواهید داشت. اگر بخواهید از GPS استفاده کنید هم حتما باید گوشی داشته باشید.

Adblock test (Why?)

فالو آس ایف وی آر ترو
icon Follow en US
Pin Share

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

RSS
Follow by Email
Copy link