نقدها و نمرات اولیه فیلم Indiana Jones and the Dial of Destiny منتشر شد

نقدها و نمرات اولیه فیلم Indiana Jones and the Dial of Destiny منتشر شد

بیش از یک ماه تا اکران فیلم Indiana Jones and the Dial of Destiny با نقش‌آفرینی هریسون فورد و فیبی والر بریج باقی مانده است. به تازگی اما تعدادی از رسانه‌ها و وب‌سایت‌های معتبر، نقد و نظرات‌شان در رابطه با این عنوان سینمایی را بیان کرده‌اند. بدین ترتیب نمرات فیلم ایندیانا جونز ۵ نشان می‌دهند بازگشت این شخصیت دوست‌داشتنی به آن اندازه‌ای که انتظار می‌رفت باشکوه و حیرت‌آور نبوده است.


مطلب پیشنهادی:۱۰ فیلم فانتزی افسانه‌ای تاریک که هدفشان کودکان نیستفانتزی‌هایی که برای تمام سنین مناسب نیستند!
۱۰ فیلم فانتزی افسانه‌ای تاریک که هدفشان کودکان نیست۱۰ فیلم فانتزی افسانه‌ای تاریک که هدفشان کودکان نیست

جدیدترین قسمت Indiana Jones آخرین ماجراجویی هریسون فورد در نقش کاشف و باستان‌شناس محبوب را به تصویر می‌کشد. همچنین علاوه بر ایندی، شاهد بازگشت نازی‌ها که آنتاگونیست‌های مکرر این فرنچایز محسوب می‌شوند نیز خواهیم بود. وقایع داستانی این فیلم که در سال ۱۹۶۹ جریان دارد قرار است باری دیگر ایندی را با نازی‌ها روبه‌رو کند و به دنباله‌روی از کنایه‌های همیشگی لوکاس‌فیلم اشاراتی به مقامات نازی که در طول جنگ سرد به ناسا نفوذ کردند داشته باشد.

نقدها و نمرات اولیه فیلم Indiana Jones and the Dial of Destiny منتشر شد - ویجیاتونقدها و نمرات اولیه فیلم Indiana Jones and the Dial of Destiny منتشر شد - ویجیاتو

با توجه به نمرات منتشر شده می‌توان حدس زد فیلم Indiana Jones and the Dial of Destiny یکی از آثار اکشن متوسط تابستان سال جاری است و تاکنون نقدهای عمدتا میانه‌ای دریافت کرده است. بر همین اساس، این فیلم توانسته از سایت راتن تومیتوز (بر اساس ۸ نقد) امتیاز ۵۰٪ را دریافت کند و متاکریتیک نیز (از مجموع ۱۰ نقد) نمره ۵۱ را به آن داده است. در ادامه به نظرات برخی از کارشناسان درباره این فیلم اشاره‌ای خواهیم داشت:

آخرین قرار ملاقات ایندی با سرنوشت، رقم‌زننده‌ی پایان تلخی است که بین مخاطبان دودستگی ایجاد می‌کند. با این حال اگر با سفر او همراه شوید، حس یک وداع درخور با دزدِ مقبره‌ی محبوب سینما را احساس خواهید کرد.

Empire – نمره ۸۰ از ۱۰۰

یک ماجراجویی و سفری بسیار هیجان‌انگیز. آخرین فیلم ایندی با نقش‌آفرینی فورد در فرم خوبش، ترکیب بسیار رضایت‌بخشی از اکشن، طنز و احساسات است.

Total Film – نمره ۸۰ از ۱۰۰

نقدها و نمرات اولیه فیلم Indiana Jones and the Dial of Destiny منتشر شد - ویجیاتونقدها و نمرات اولیه فیلم Indiana Jones and the Dial of Destiny منتشر شد - ویجیاتو

فیلم Indiana Jones and the Dial of Destiny جایگاه یک اثر جاه‌طلبانه را به دوش می‌کشد اما به طور کلی یک نمایش سطحی نوستالژیک است که نمی‌توان از آن لذت برد.

Variety – نمره ۵۰ از ۱۰۰

به‌نظر می‌رسید این فیلم یک گنج گرانبها باشد اما در نهایت مشخص می‌شود تقلبی است. شکل و شمایل فیلم شاید به مقدار کمی قانع‌کننده باشد اما هرچه مدت طولانی‌تری را با آن سپری کنید، نواقص آن بیشتر و بیشتر به چشم می‌آیند.

The Telegraph – نمره ۴۰ از ۱۰۰

فیلم ایندیانا جونز ۵ که تحت عنوان Indiana Jones and the Dial of Destiny شناخته می‌شود اولین فیلم این مجموعه است که توسط استیون اسپیلبرگ کارگردانی نمی‌شود. البته باید توجه داشت اسپیلبرگ در این عنوان نقش تهیه‌کننده را بر عهده گرفته است. جان ریس دیویس، بوید هالبروک، آنتونیو باندراس،‌ توبی جونز و توماس کرچمان از دیگر بازیگرانی هستند که در این فیلم حضور دارند. راستی جیمز منگولد بر اساس فیلمنامه‌ای که توسط جِز باترورث و جان-هنری باترورث به رشته‌ی تحریر در آمده وظیفه‌ی کارگردانی این اثر را به دوش کشیده است.

با توجه به نمرات فیلم «ایندیانا جونز ۵» می‌توان نتیجه گرفت این عنوان سینمایی یک اثر پرشده از صحنه‌های اکشن اغراق‌آمیز و کمدی است که احتمالا برای همه سرگرم‌کننده نباشد. حال باید دید با توجه به شرایط مذکور این فیلم سینمایی چه عملکردی را در باکس آفیس خواهد داشت.

فیلم Indiana Jones and the Dial of Destiny برای اکران در تاریخ ۳۰ ژوئن ۲۰۲۳ مصادف با ۹ تیر ۱۴۰۲ برنامه‌ریزی شده است.


مطلب پیشنهادی:بهترین فیلم‌های زامبی آسیایی که باید تماشا کنیدفرصتی برای آشنایی با بهترین‌های این ژانر
بهترین فیلم‌های زامبی آسیایی که باید تماشا کنیدبهترین فیلم‌های زامبی آسیایی که باید تماشا کنید


هوش مصنوعی قراره بازی ساز‌ها رو بیکار کنه

مدیرعامل تیک تو موافق خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت است - ویجیاتومدیرعامل تیک تو موافق خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت است - ویجیاتو

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.