نشنال جئوگرافیک تصاویر سال ۲۰۲۲ خود را معرفی کرد

نشنال جئوگرافیک تصاویر سال ۲۰۲۲ خود را منتشر کرد. این انتخاب‌ها از بررسی دو میلیون عکسی است که در سال جاری به صورت میدانی ثبت شده‌اد، به دست آمده‌اند.

این عکس‌ها گزیده‌ای از عکس‌های عکاسان نشنال جئوگرافیک از سراسر جهان هستند. این نشریه می‌گوید که آن‌ها نما‌های خیره‌کننده‌ای از یک سفر مشترک انسانی ارائه می‌دهند و به بینندگان عناصر منحصربه‌فرد سیاره را یادآوری می‌کنند.

عکس‌های منتخب نشنال جئوگرافیک از کشف کشتی غرق شده Endurance و تأثیر تغییرات آب و هوایی بر گونه‌های در معرض خطر تا فتح اولین قله کوه اورست توسط یک تیم تمام سیاهپوست از کاوشگران و همچنین عکس‌های احساسی و تکان‌دهنده از پناهندگان اوکراینی که در همبستگی ایستاده‌اند را پوشش می‌دهند.

در سال گذشته، ۱۳۲ عکاس برای انجام وظایف به ۶۰ کشور جهان اعزام شدند و نشنال جئوگرافیک می‌گوید که آن‌ها در مجموع ۴۰۰۰ پوند تجهیزات را به میدان فرستاده‌اند. این عکاسان با هم تعداد ۲۲۳۸۸۹۹ تصویر شگفت‌انگیز از دمای ۱۲۰ درجه در استان‌های سند و بلوچستان پاکستان تا ۴۹ درجه زیر صفر در مناطق شمال غربی کانادا ثبت کردند. نشنال جئوگرافیک می‌گوید که در این فرآیند، تقریباً تمام قاره‌ها تحت پوشش قرار گرفتند و در نتیجه «نگاهی قوی و متنوع به زندگی در سراسر جهان» ایجاد شد.

در زیر تنها تعدادی از تصاویر منتخب را می‌بینید.

رنا افندی، عکاس اهل استانبول، در جستجوی ساتیروس افندی، یک پروانه کمیاب و بومی که به نام پدرش، رستم افندی، حشره‌شناس فقید آذربایجان شوروی، نامگذاری شده است، به ارمنستان و آذربایجان سفر کرد. در حالی که افندی هنوز پروانه را در طبیعت ندیده است، او از یک پروانه نگهداری شده در کابین مملو از نمونه‌های پارکف کازاریان، تاکسیدرمیست در شهر کوهستانی گیومری، ارمنستان، عکس گرفت.

عکس رنا افندی/نشنال جئوگرافیک

یک موشک فالکون ۹ اسپیس ایکس، که در ساعات اولیه ۱۹ ژوئن از کیپ کاناورال پرتاب شد| عکس مک استون

در مه صبحگاهی، سیستم پرتاب فضایی ناسا (SLS) در ماه مارس بر روی مجتمع پرتابی ۳۹B مرکز فضایی کندی قرار گرفته است، زیرا موشک در انتظار آزمایش است. این موشک محور اصلی برنامه آرتمیس ناسا است، پله‌ای به سوی مریخ که همچنین هدف آن فرود اولین زن و اولین فرد رنگین پوست در ماه است. با دو تقویت‌کننده و چهار موتور اصلی.

یک پالایشگاه کوچک روی سقف آزمایشگاهی در ETH زوریخ، دی اکسید کربن و آب را مستقیماً از هوا می‌کشد و آن‌ها را به راکتوری می‌رساند که تشعشعات خورشیدی را متمرکز می‌کند و گرمای شدید تولید می‌کند. که مولکول‌ها را شکافته و مخلوطی ایجاد می‌کند که در نهایت می‌تواند به نفت سفید یا متانول تبدیل شود. محققان امیدوارند این سیستم در نهایت بتواند سوخت جت آماده بازار و کربن خنثی تولید کند. یکی از خطوط هوایی سوئیسی قبلاً اعلام کرده بود که قصد دارد از این سوخت استفاده کند. | عکس از Davide Monteleone/National Geographic

بازدیدکنندگان از پیاده‌روی مارپیچ ۱۵۰ فوتی در پاییز در Camp Adventure در دانمارک بالا ‌می‌روند تا زاویه دید جدیدی از جنگل جنوب غربی کپنهاگ و شاید خود زندگی به دست آورند.

عکس از Orsolya Haarbergc

در اطراف وستوک و سایر جزایر جنوبی، در مرکز دورافتاده اقیانوس آرام، ماهی‌های کوچک صخره‌ای فراوان منبع غذایی شکارچیان برترمی‌شوند. در اینجا یک کوسه صخره‌ای خاکستری بر فراز مرجان‌های مونتیپورا در دریایی از ماهی دوزی و آنتیاس بارتلت شنا می‌کند. انریک سالا، یک کاوشگر نشنال جئوگرافیک، در سال ۲۰۰۹ برای پروژه دریا‌های بکر خود از این منطقه بازدید کرد که اولین بررسی‌های علمی را از حیات دریایی در اطراف جزایر انجام داد و حفاظت را توصیه کرد. اکنون دریای اطراف جزایر ذخیره‌گاهی است که ممکن است به آن کمک کرده باشد که پس از یک رویداد گرمایش ال نینو در سال‌های ۲۰۱۵-۲۰۱۶ از مرگ مرجانی چشمگیر نجات یابد. در این سفر اخیر، سالا صخره‌هایی را که به شکوه سابق خود بازگردانده شده بودند،مشاهده کرد | عکس انریک سالا/نشنال جئوگرافیک

آرماندو سالازار با پوشیدن لباس محافظ، با احتیاط از روی صخره‌های سوزان قدم می‌زند و تکه‌ای از گدازه درخشان را روی یک چنگال می‌برد. این فقط یک روز معمولی از کار سالازار، یکی از اعضای ارتش اسپانیا است، او به دانشمندان کمک کرد تا نمونه‌هایی را در طول فوران سال ۲۰۲۱ در خط الراس آتشفشانی کامبره ویجا در لا پالما جمع‌آوری کنند. دانشمندا برای نظارت بر گاز‌ها، ثبت زمین لرزه‌ها و موارد دیگر و درک این رویداد را که تقریباً ۸۶ روز به طول انجامید، به این نمونه‌های نیاز داشتند. | عکس آرتورو رودریگز

ناسا با ماموریت Artemis I خود یک طرح بلندپروازانه را برای بازگرداندن انسان به ماه آغاز می‌کند. برای پرتاب برنامه‌ریزی‌شده، سرنشین این سفر بدون خدمه، مانکنی به نام کامپوس  خواهد بود که نامش از نام یک مهندس ناسا گرفته شده است که به نجات جان خدمه آپولو ۱۳ کمک کرد. در طول سفری به دور ماه که قرار است بیش از یک ماه طول بکشد، کامپوس به عنوان خدمه در کپسول Orion نشسته است. حسگر‌هایی که در پشت سر کامپوس و پشت مسیر صندلی آن قرار دارند، لرزش و شتاب را، انتظار می‌رود که به چهار برابر گرانش زمین حس می‌کنند. کامپوس از حسگر‌های تشعشع و لباس بقا استفاده می‌کند.

عکس دن وینترز/نشنال جئوگرافیک

ویتالی این توله‌های شش ماهه را در حال خوردن میان وعده و بازی به عنوان بخشی از تمرکز طولانی مدت خود بر حفاظت از پاندا‌های غول پیکر به نمایش گذاشت. | عکس از امی ویتال/نشنال جئوگرافیک

کوانا رزچیسین‌هورس حمایت از نگرانی‌های مردم بومی را اعلام می‌کند. این مدل و فعال اجتماعی می‌گوید: «ما هنوز اینجا هستیم، اما صدا‌ها، تجربیات، داستان‌ها، فرهنگ‌ها و سنت‌های ما آنطور که باید شناخته نمی‌شوند. ما دانش، قدرت و قدرت زیادی را با خود داریم، نه فقط آسیب و درد و ما خیلی بیشتر از آن کلیشه‌های مضر هستیم. »

عکس از Kiliii Yuyan/National Geographic

Adblock test (Why?)

فالو آس ایف وی آر ترو
icon Follow en US
Pin Share

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

RSS
Follow by Email
Copy link