نسخه مرجع کارت گرافیک RX 7600 دیده شد – طول کمتر از ۲۱ سانتی متر

به تازگی اولین تصاویر از نسخه مرجع کارت گرافیک Radeon RX 7600 شرکت AMD منتشر شده‌اند. کارت گرافیک RX 7600 MBA (Made by AMD) یک کارت گرافیک کوچک با دو فن خنک کننده کوچک است که طول کمتر از ۲۱ سانتی متر دارد و یکی از کوچک‌ترین کارت گرافیک‌هایی است که شرکت AMD طی سال‌های اخیر از سری MBA عرضه کرده است. هنوز نمی‌دانیم که شرکای برد AMD قرار هست این کارت را با همین طراحی عرضه بکنند یا خیر، اما می‌دانیم که تعدادی آن برای ارسال برای بررسی‌کنندگان سخت افزاری آماده شده است.

نسخه مرجع کارت گرافیک RX 7600

این کارت گرافیک علیرغم طول کوتاهی که دارد، همچنان به یک اسلات فول سایز PCIe 4.0 با حداکثر ۱۶ مسیر مجهز شده که البته تنها ۸ مسیر آن فعال هستند. کارت گرافیک RTX 4060 Ti نیز همینطور است. متأسفانه نه پردازشگر AD106 از تعداد مسیرهای PCIe بیشتر از هشت پشتیبانی می‌کند و نه پردازشگر AD106.

AMD Radeon RX 7600 1 1

در پشت نسخه مرجع کارت گرافیک Radeon RX 7600 چهار درگاه خروجی تصویر دیده می‌شوند: سه درگاه DisplayPort 2.1 و یک درگاه HDMI 2.1. ورودی برق این کارت گرافیک نیز تنها از طریق یک درگاه ۸ پین تأمین می‌شود. سیستم خنک کننده این کارت گرافیک تنها ۲ اسلات توسعه اشغال می‌کند و می‌توان به راحتی آن را داخل سیستم‌های کوچک نصب کرد.

AMD Radeon RX 7600 2

کارت گرافیک Radeon RX 7600 به پردازشگر Navi 33 XL با ۲۰۴۸ پردازشگر استریم مجهز شده و در کنار آن، ۸ گیگابایت حافظه GDDR6 از طریق یک رابط ۱۲۸ بیتی دارد. این کارت گرافیک با این پیکربندی حافظه به هیچ وجه یک کارت گرافیک رده بالا نیست و خود شرکت AMD نیز آن را برای عملکرد مطلوب در رزولوشن ۱۰۸۰p توسعه داده و نه رزولوشن‌های بالاتر.

شرکت AMD قرار است کارت گرافیک Radeon RX 7600 را تنها یک روز بعد از کارت گرافیک RTX 4060 Ti 8GB، یعنی در تاریخ ۲۵ می عرضه کند. قیمت این کارت گرافیک هنوز مشخص نیست.

مطالب مرتبط

Adblock test (Why?)

فالو آس ایف وی آر ترو
icon Follow en US
Pin Share

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

RSS
Follow by Email
Copy link