نجات جان دو زن در کانادا توسط ویژگی جدید پیام اضطراری اپل SOS

ویژگی جدید پیام اضطراری اپل SOS که در شهریور ماه همراه با گوشی‌های جدید آیفون ۱۴ منتشر شده به تازگی به صورت عملی کارآمد ظاهر شده و منجر به نجات دادن جان دو زن شده است. قابلیت پیغام اضطراری و ماهواره‌ای جدید اپل به دو زن در کانادا که ناپدید شده بودند کمک کرده است.

در همین راستا به تازگی گزارش شده که دو زن در استان آلبرتا در کانادا در حال سفر به خانه خود بودند که در نزدیکی روستای کوچک McBride گم شدند. این دو نفر در تلاش برای بازگشت دچار تصادف با خودرو شدند و به دلیل نبودن سرویس دهی تلفنی نیز وضعیت آن‌ها دشوارتر شده بود. پس از گیر افتادن در برف و سانحه رانندگی، یکی از این دو زن که آیفون ۱۴ داشت قابلیت جدید اپل Emergency SOS را فعال کرد و آن‌ها موفق شدند از طریق ماهواره پیام و موقعیت خود را برای مرکز تماس اپل ارسال کنند.

اپل SOS نجات جان دو زن

مرکز تماس اپل نیز در همین راستا با نیروهای امدادی در کانادا تماس گرفتند. تیم امدادی پس از رسیدن به صحنه، خودرو را از برف خارج کردند و به دو زن برای پیدا کردن مسیر و یافتن بزرگراه کمک کردند. یکی از مدیران ارشد خدمات امدادی در بریتیش کلمبیا اذعان کرده که به باور او این اولین استفاده عملی از این ویژگی جدید گوشی‌های آیفون ۱۴ اپل در این منطقه است.

نیروهای امدادی در همین رابطه اعلام کردند که اگر قابلیت جدید اپل در دسترس نبود، این افراد برای روزها و یا ساعت در آن منطقه گیر می‌کردند و سپس با تماس نزدیکان و یا همکارانشان نیروهای امدادی از این مورد مطلع می‌شدند که در آن صورت نیز گفته شده برای جستجو لوکیشن آن‌ها چند صد کیلومتر را باید پوشش می‌داد.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.