مک بوک ایر در سال ۲۰۲۴ با نمایشگر OLED عرضه می‌شود

به گفته یکی از منابع معتبر دنیای فناوری و تحلیلگر دنیای نمایشگرها، راس یانگ، که پیش‌تر نیز اطلاعات دقیقی در مورد محصولات آینده اپل به اشتراک گذاشته است، اپل قصد دارد در سال ۲۰۲۴ مدل‌های جدید مک بوک ایر ۱۳ اینچی، آی‌پد پرو ۱۱ اینچی و آیپد پرو ۱۲.۹ اینچی را با نمایشگر OLED معرفی کند. او آخرین اطلاعات خود را روز یکشنبه در توییتی به اشتراک گذاشت.

یانگ جزئیات بیشتری را در این مورد منتشر نکرده‌است، اما اوایل امسال گفت که هر سه دستگاه مجهز به نمایشگرهای OLED دو پشته با دو لایه قرمز، سبز و آبی برای افزایش روشنایی و مصرف انرژی کمتر خواهند بود. یانگ قبلاً اعلام کرده بود که هر سه دستگاه از پروموشن یا نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز پشتیبانی می‌کنند.

نرخ نوسازی نمایشگر مک‌بوک ایر و آیپد پرو

مدل‌های ۲۰۱۷ و جدیدتر آی‌پد پرو، درحال‌حاضر دارای پروموشن با نرخ تازه‌سازی ۲۴ تا ۱۲۰ هرتز هستند. با این حال برای اولین‌بار شاهد این فناوری در مک بوک ایر خواهیم بود. اپل در سال ۲۰۲۱ پروموشن را با نرخ نوسازی ۲۴ تا ۱۲۰ هرتز به مک‌بوک پرو ۱۴ اینچی و ۱۶ اینچی نیز اضافه کرد.

نمایشگر OLED مک بوک ایر

درحال‌حاضر، هیچ مک‌بوک یا آیپدی با نمایشگر OLED در سبد محصولات اپل وجود ندارد. جدیدترین مدل‌های مک‌بوک ایر و آی‌پد پرو اپل مجهز به نمایشگرهای ال‌سی‌دی‌ هستند. آی‌پد پرو ۱۲.۹ اینچی نیز دارای نور پس‌زمینه مینی ال‌ای‌دی برای افزایش روشنایی و نسبت کنتراست ۱،۰۰۰،۰۰۰:۱ بهبودیافته است. برخلاف ال‌سی‌دی‌های دارای مینی ال‌ای‌دی، نمایشگرهای OLED دارای پیکسل‌های خودتابش هستند که نیازی به نور پس‌زمینه ندارند. این مورد به دستگاه‌ها نسبت کنتراست و عمر باتری بهتری می‌دهد.

یانگ مدیرعامل مشاوران زنجیره تامین نمایشگر (DSCC) است. یانگ در گذشته اطلاعات درستی درباره فناوری پروموشن آیفون ۱۳ پرو و مک‌بوک پرو منتشر کرده بود. او دقیقاً فاش کرد که دستگاه‌هایی مانند آیفون ۱۳ پرو و ​​مک‌بوک پرو دارای پروموشن هستند، آی‌پد مینی نسل ششم به صفحه‌نمایش ۸.۳ اینچی مجهز می‌شود و نمایشگر آخرین مک‌بوک‌ایر کمی بزرگ‌تر ۱۳.۶ خواهد بود. پیش‌بینی ابعاد صفحه‌نمایش و بسیاری موارد دیگر، به او سابقه بسیار موفقی در رابطه با شایعات محصولات اپل می‌دهد. با توجه به موضوع، انتظار داریم در سال ۲۰۲۴ شاهد عرضه مک بوک ایر و آیپد پرو مجهز به نمایشگر OLED باشیم.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.