موتورولا از دو گوشی هوشمند جدید رونمایی کرد؛ X40 پرچمدار و G53 اقتصادی

موتورولا امروز از دو گوشی هوشمند جدید خود رونمایی کرد، این محصولات شامل یکی از اعضای رده بالای سری X و در کنار آن، احتمالا ارزان‌ترین گوشی ۵G این شرکت در آینده خواهد بود که البته هر دو یک ویژگی مشترک دارند، آن هم چیزی نیست به جز قیمت مناسب. البته این محصولات در حال حاضر تنها در چین راه اندازی می‌شوند، اما طبق روال بعداً به شکلی به سایر نقاط جهان نیز راه پیدا می‌کنند. این دو محصول جدید موتورولا، موتو X40 و موتو G53 نام دارند که هرکدام خصوصیات خاص خود را دارند، که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

موتورولا موتو X40 قدرتمند با قیمت وسوسه کننده

X30 Pro قدیمی ترکیبی جالب از سخت افزار قدرتمند و قیمت مناسب بود. این مدل جدید، Motorola Moto X40، دیگر از پسوند Pro استفاده نمی‌کند، اما با این وجود با چیپست جدید اسنپدراگون ۸ نسل ۲ و صفحه‌نمایش ۱۶۵ هرتزی قدرت خود را تامین می‌کند. به نظر می‌رسد که موتورولا نمایشگرهای با نرخ به روزرسانی بالا را دوست دارد.

Motorola moto x40

صفحه نمایش ۶.۷ اینچی با وضوح ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل است. این یک پنل ۱۰ بیتی با پشتیبانی از HDR10+ و کاهش نور DC است. حسگر اثر انگشت در حال حاضر به جای نصب در کناری، زیر نمایشگر است. این اولین صفحه نمایش ۱۶۵ هرتزی موتورولا است و این گوشی با پردازنده گرافیکی قدرتمند Adreno 740 می‌تواند و قیمت مناسب خود، به راحتی می‌تواند با گوشی‌های گیمینگ گران قیمت رقابت کند.

Motorola moto x40 screen

چه با عنوان Pro یا نه، X40 دارای شارژ سیمی ۱۲۵ واتی است و همچنین از شارژ بی‌سیم نیز بهره می‌برد، به نظر می‌رسد که تنها ۱۵ وات، نسبت به ۵۰ وات در X30 Pro کمتر است. با این حال، گوشی‌های موتو غیر پرو معمولاً به طور کلی از آن صرف نظر می‌کنند. اگر نیاز به شارژ سریع گوشی دارید، شارژر سیمی تنها در ۷ دقیقه شما را از صفر به ۵۰ درصد می‌رساند. ظرفیت باتری ۴۶۰۰ میلی آمپر ساعت است، که کاملا مشابه مدل Pro قدیمی است.

Motorola moto x40 battry

خبری از سنسور ۲۰۰ مگاپیکسلی نیست

در بخش دوربین‌ها بر خلاف X30 Pro، موتورولا ترجیح داده به جای سنسور اصلی ۲۰۰ مگاپیکسلی، موتو X40 به سنسور ۵۰ مگاپیکسلی (۱/۱.۵۶ اینچ) مجهز شده است. دارای OIS، پیکسل‌های بومی ۱.۰ میکرومتری با پشتیبانی ۴ در ۱ binning.

در کنار دوربین اصلی یک لنز فوق عریض (۱۱۷ درجه) با سنسور ۵۰ مگاپیکسلی (۱.۳ میکرومتر پیکسل) قرار دارد. این یکی دارای فوکوس خودکار است، بنابراین می‌تواند تصاویر ماکرو از ۲.۵ سانتی متر بر ۱ اینچ بگیرد. همچنین دوربین ۲ برابر پرتره با سنسور ۱۲ مگاپیکسلی (IMX663، ۱.۲۲ میکرومتر پیکسل) در موتورولا موتو X40 وجود دارد. برای عکس‌های سلفی تیز یک دوربین سلفی ۶۰ مگاپیکسلی با یک سوراخ پانچ در مرکز وجود دارد. جدا از سنسور اصلی، این تنظیمات کاملاً شبیه به X30 Pro است.

Motorola moto x40 camera

برگردیم به تراشه، در اینجا ما یک تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۲ داریم که توسط یک راه‌اندازی ۱۱ لایه‌ای که شامل یک محفظه بخار (۳۰۰۲ میلی متر مربع) است خنک می‌شود. این چیپست با ۸/۱۲ گیگابایت رم LPDDR5X و ۱۲۸، ۲۵۶ یا حتی ۵۱۲ گیگابایت حافظه UFS 4.0 جفت شده است. این گوشی دو سیم کارته است و جایی برای اسلات microSD وجود ندارد. جک ۳.۵ میلی متری نیز وجود ندارد، اما این مورد برای مدل ۲۰۲۱ نیز صادق بود. نسخه جدید با Android 13/My UI 5.0 راه اندازی می‌شود.

مقاومت مناسب با استاندارد IP68

موتورولا موتو X40 مقاومت خود را در برابر آب با استاندارد IP68 معرفی کرده است (می‌تواند به مدت ۳۰ دقیقه در عمق ۱.۵ متری در زیر آب زنده بماند). فریم میانی از آلومینیوم سری ۷۰۰۰ ساخته شده است، قسمت پشتی با شیشه گوریلا گلس ویکتوس با پوششی نرم پوشیده شده است (در رنگ‌های آبی و مشکی موجود است). ما مطمئن نیستیم که در قسمت جلو نیز صدق کند، جزئیات ارائه شده توسط موتورولا مبهم است. به هر حال، این گوشی ۸.۶ میلی متر ضخامت و ۱۹۹ گرم وزن دارد، تقریباً مشابه مدل قبلی خود.

Motorola moto x40 ip68

قیمت پایین‌تر نسبت به X30 Pro

موتورولا موتو X40 در حال حاضر در چین در حال پیش‌سفارش است، ارسال آن از ۲۲ دسامبر (۱ دی) آغاز می‌شود. قیمت مدل پایه ۸/۱۲۸ گیگابایتی از ۳,۴۰۰ یوان (۴۹۰ دلار / ۴۶۰ یورو / ۴۰,۵۰۰ روپیه) شروع می‌شود. برای مقایسه، Moto X30 Pro (که پایه‌ای برای Edge 30 Ultra جهانی بود) با قیمت ۳۷۰۰ یوان برای مدل ۸/۱۲۸ گیگابایتی شروع خواهد شد. ترکیبات دیگری نیز وجود دارد: ۸/۲۵۶ گیگابایت برای ۳۷۰۰ یوان، ۱۲/۲۵۶ گیگابایت برای ۴۰۰۰ یوان و ۱۲/۵۱۲ گیگابایت برای ۴۳۰۰ یوان.

موتورولا موتو G53 ارزان‌ترین ۵G آنها

موتورولا Moto G53 اتصال ۵G را به عنوان برگ برنده‌ی خود معرفی کرده است، در حالی که غیر از این کاملا با یک گوشی معمولی رو به رو هستیم. حتی با این وجود، به عنوان دنباله‌ای از Moto G52 فقط با ۴G، از برخی جهات ناامیدکننده است. حتی Moto G51 مجهز به ۵G نیز مشخصات بهتری دارد.

Motorola moto G53

از صفحه نمایش شروع می‌کنیم، در اینجا نمایشگر AMOLED با ابعاد ۶.۶ اینچی و به روزرسانی ۹۰ هرتزی با رزولوشن FHD+ گوشی G52 با ال سی دی ۶.۵ اینچی ۱۲۰ هرتزی با وضوح HD+ جایگزین شده است. G51 5G دارای LCD 6.8 اینچی ۱۲۰ هرتزی با وضوح +FHD بود. دوربین سلفی نیز (از ۱۶ مگاپیکسل) به سنسور ۸ مگاپیکسلی کاهش یافته است.

Motorola moto G53 screen

در قسمت پشتی نیز کاهش‌هایی وجود دارد. دوربین اصلی همچنان دارای یک سنسور ۵۰ مگاپیکسلی با پیکسل‌های ۰.۶۴ میکرومتری (۱.۳ میکرومتر پس از قرارگیری) است، اما ماژول فوق عریض از بین رفته است. البته، دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی هنوز پابرجاست.

Motorola moto G53 camera

خب حالا به بررسی باتری می‌رسیم. در اینجا یک باتری با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت، یعنی همان ظرفیت گوشی قدیمی است، اگرچه سرعت شارژ اکنون (از ۳۰ وات) به ۱۸ وات کاهش یافته است و شما فقط یک شارژر ۱۰ واتی در جعبه دارید. به نظر می‌رسد که موتورلا برای پرداخت هزینه مودم ۵G تا جایی که توانسته از آپشن‌های این گوشی خود کم کرده است.

خوشبختانه، کاهش هزینه‌ها بر اسلات کارت microSD یا جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون تأثیری نداشت. G53 دو نسخه دارد، یکی با ۴ گیگابایت رم و دیگری با ۸ گیگابایت، هر دو با ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی. شما همچنین می توانید بین رنگ مشکی و سفید انتخاب کنید.

قیمت بسیار مناسب برای یک گوشی ۵G

موتورولا Moto G53 اکنون در چین تنها با قیمت ۹۰۰ یوان (۱۳۰ دلار / ۱۲۰ یورو / ۱۱۰۰۰ روپیه) برای مدل ۴/۱۲۸ گیگابایتی و ۱۱۰۰ یوان برای مدل ۸/۱۲۸ گیگابایتی در چین پیش خرید شده است که برای یک گوشی ۵G بسیار مناسب است. باز هم، این می‌تواند ارزان‌ترین تلفن ۵G این شرکت باشد – G51 که قبلاً به آن اشاره کردیم، ۱۵۰۰ یوان قیمت دارد. با این حال، به نظر می‌رسد که شماره مدل G5x متعلق به یک گوشی میان رده است و این یک تلفن سطح ابتدایی است، اما این فقط یک جزء از کلیات است.

مطالب مرتبط:

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.