مقایسه آیفون ۱۴ پلاس با گلکسی S22 پلاس؛ کدام گوشی ارزش خرید بیشتری دارد؟

در این مطلب به مقایسه‌ی گلکسی S22 پلاس و آیفون ۱۴ پلاس می‌پردازیم تا ببینیم ارزش خرید کدام پرچم‌دار بیشتر از دیگری است.

آیفون ۱۴ پلاس در حال حاضر با قیمت پایه‌ی ۸۹۹ دلار در دسترس قرار دارد و این یعنی ۱۰۰ دلار از گلکسی S22 پلاس که در مدل پایه با قیمت ۹۹۹ دلار راهی بازار شده ارزان‌تر است. البته نماینده‌ی سامسونگ چندماهی بزرگ‌تر از رقیب خود است و همین باعث می‌شود اکنون با قیمت مناسب‌تری در بازار در دسترس قرار داشته باشد. بدین ترتیب اکنون می‌توانیم بگوییم این دو پرچم‌دار تقریبا در یک رده‌ی قیمتی قرار دارند. با در نظر داشتن این موضوع، مقایسه چطور پیش می‌رود؟

گلکسی S22 پلاس در مقابل آیفون ۱۴ پلاس؛ نگاهی کوتاه به تفاوت‌ها و شباهت‌ها

  • آیفون ۱۴ پلاس کیفیت فیلم‌برداری بیشتری دارد
  • گلکسی S22 پلاس از دوربین تله‌فوتو بهره می‌برد (دوربین سوم)
  • آیفون ۱۴ پلاس کیفیت صوتی بیشتری دارد
  • گلکسی S22 پلاس شارژر سریع‌تری دارد
  • آیفون ۱۴ پلاس و گلکسی S22 طول عمر باتری نسبتا برابری دارند
  • گلکسی S22 پلاس رفرش‌ریت دو برابری را ارائه می‌دهد
  • آیفون ۱۴ پلاس دوربین سلفی بهتری دارد
  • گلکسی S22 پلاس در نور کم تصاویر بهتری ثبت می‌کند

به صورت جزئی و کامل، این مقایسه در ۷ بخش زیر صورت می‌گیرد:


مقایسه آیفون ۱۴ پلاس با گلکسی S22 پلاس


۱. طراحی، کیفیت ساخت و نمایشگر

BK6A0580 result

نام گوشی آیفون ۱۴ پلاس گلکسی S22 پلاس
ابعاد ۷٫۸ × ۷۸٫۱ × ۱۶۰٫۸ میلی‌متر ۷٫۶ × ۷۵٫۸ × ۱۵۷٫۴ میلی‌متر
وزن ۲۰۳ گرم ۱۹۶ گرم

هم نماینده‌ی سامسونگ و هم اپل در مقایسه با مدل استاندارد خود تفاوت خاصی جز اندازه‌ی بزرگ‌نر و در نتیجه باتری پرظرفیت‌تر ندارند. در مقایسه با نسل گذشته هم تفاوت چشمگیری مشاهده نمی‌شود. البته این موضوع زمانی نقطه ضعف است که محصول سال گذشته از این حیث ضعیف ظاهر شده باشد که خوشبختانه هم آیفون ۱۳ و هم گلکسی S21 پلاس به قدری خوب بوده‌اند که شباهت مدل‌های جدید به آن‌ها چیز بدی تلقی نمی‌شود.

مقایسه‌ی دو گوشی هم در این بخش نشان می‌دهد که نماینده‌ی سامسونگ اندکی باریک‌تر، کشیده‌تر، کوتاه‌تر و البته سبک‌تر از آیفون ۱۴ پلاس است. بدین ترتیب شاید کار کردن با آن راحت‌تر و لذت‌بخش‌تر باشد. علاوه بر این‌ها، آیفون روی بالاترین بخش نمایشگر خود یک ناچ بزرگ دارد که میزبان دوربین سلفی و حسگر تشخیص چهره است در حالی که در گلکسی S22 پلاس یک حفره‌ی بسار ریز را شاهد هستیم که دوربین سلفی در آن تعبیه شده است. بدین ترتیب در نماینده‌ی سامسونگ بیشتر پنل جلو را نمایشگر تشکیل می‌دهد.

هر دو گوشی پنل پشتی ساده و زیبایی دارند که روی بالاترین قسمت سمت چپ آن ماژول دوربین تعبیه شده با این تفاوت که در کهکشانی سامسونگ سه دوربین و در نماینده‌ی اپل هم دو دوربین را شاهد هستیم. در هر دو گوشی هم جنس این پنل شیشه‌ای و جنس فریم از آلومینیوم است. همچنین هر دو گوشی از استاندارد ضد آب IP68 هم بهره می‌برند تا بالاترین مقاومت را در برابر نفوذ آب و گرد و غبار از خود به نمایش بگذارند. از لحاظ رنگ‌بندی هم هر دو محصول واقعا انتخاب گسترده‌ای را به کاربران می‌دهند که عبارت‌اند از:

آیفون ۱۴ پلاس

  • مشکی
  • بنفش
  • سفید
  • آبی
  • قرمز

گلکسی S22 پلاس

  • مشکی
  • سفید
  • رزگلد
  • سبز
  • گرافیتی
  • آبی
  • بنفش

بعد از جعبه‌گشایی دو گوشی هم هیچ چیزی جز خود دستگاه، کابل شارژر و سوزن سیم‌کارت و دفترچه‌های راهنما مشاهده نشد که این یعنی اگر به هر چیز دیگری جز خود گوشی نیاز داشتید باید به صورت جداگانه برایش هزینه کنید. به صورت کلی نمای ظاهری هیچوقت در یک مقایسه معیار خوبی برای انتخاب یک گوشی نبوده و نیست چون کاملا به سلیقه‌ی کاربران بستگی دارد.

نام گوشی آیفون ۱۴ پلاس گلکسی S22 پلاس
نمایشگر ۶٫۷ اینچ OLED با رفرش‌ریت ۶۰ هرتز و پشتیبانی از HDR ۶٫۷ اینچ AMOLED با رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتز و پشتیبانی از HDR

و اما می‌رسیم به نمایشگر که یکی از اصلی‌ترین معیارها قبل از خرید به حساب می‌آید. البته گلکسی S22 پلاس و آیفون ۱۴ پلاس چون پرچم‌دار هستند، نمایشگر خوبی هم دارند اما با این حال یک سری تفاوت بین آن‌ها وجود دارد که می‌تواند در انتخاب بین آن‌ها تعیین کننده باشد. مقایسه در این بخش را با جدول زیر آغاز می‌کنیم:

نام گوشی آیفون ۱۴ پلاس گلکسی S22 پلاس
بیشینه روشنایی ۸۲۷ (عالی) ۷۰۲ (عالی)
کمینه روشنایی ۱٫۹ (عالی) ۱٫۷ (عالی)
دمای رنگ ۶۵۶۸ (عالی) ۶۳۵۲ (عالی)
گاما ۲٫۱۴ ۲٫۰۱
میزان خطا در نمایش رنگ RGB ۱٫۹۶ (عالی) ۱٫۸۴ (عالی)
میزان خطا در نمایش رنگ خاکستری ۵٫۷۱ (متوسط) ۲٫۹۷ (خوب)

وقتی صحبت امنیت می‌شود، می‌بینیم که هر دو گوشی تا دندان مسلح هستند اما با رویه‌های مختلف. یکی با حسگر تشخیص چهره و دیگری با حسگر اثر انگشت. گلکسی S22 پلاس از حسگر اولتراسونیک بهره می‌برد و آیفون ۱۴ پلاس هم از تشخیص چهره سه‌بعدی با دقت و امنیت بسیار بالا. هر دو گوشی در این زمینه عالی هستند و بیشتر سلیقه هست که تعیین می‌کند تشخیص چهره بهتر است یا اثرانگشت.

اما اصلی‌ترین دلیل برتری گلکسی S22 پلاس در این زمینه بر آیفون ۱۴ پلاس رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتزی نمایشگر آن است که باعث می‌شود گشت و گذار در منوهای مختلف این گوشی یا تماشای محتوایی که از این میزان رفرش‌ریت پشتیبانی کند بسیار جذاب‌تر شود. اپل اما چند سال است که هزینه‌ی زیادی بابت گوشی‌های مدل استاندارد خود دریافت می‌کند اما رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتزی یا حداقل ۹۰ هرتزی را هم به آن‌ها اضافه نمی‌کند.

۲. عملکرد نرم‌افزاری و سخت‌افزاری

نام گوشی آیفون ۱۴ پلاس گلکسی S22 پلاس
پردازنده A15 بایونیک (۶ هسته با ترتیب ۲ + ۴) ۲ هسته قدرتمند Avalanche با فرکانس ۳٫۳۲ گیگاهرتز و چهار هسته کم‌مصرف Blizzard با فرکانس ۱٫۸۲ گیگاهرتز

اگزینوس ۲۲۰۰ (هشت هسته با ترتیب ۱ + ۳ + ۴) ۱ هسته از نوع Cortex-X2 با فرکانس ۲٫۸ گیگاهرتز، ۳ هسته از نوع Cortex-A710 با فرکانس ۲٫۵ و ۴ هسته از نوع Cortex-A510 با فرکانس ۱٫۸ گیگاهرتز

اسنپدراگون ۸ نسل ۱ (هشت هسته با ترتیب ۱ + ۳ + ۴) ۱ هسته از نوع Cortex-X2 با فرکانس ۳٫۰ گیگاهرتز، ۳ هسته از نوع Cortex-A710 با فرکانس ۲٫۵ و ۴ هسته از نوع Cortex-A510 با فرکانس ۱٫۸ گیگاهرتز

گرافیک گرافیک ۵ هسته‌ای اپل Xclipse 920 (مدل اگزینوس)
آدرنو ۷۳۰ (مدل اسنپدراگون)
رم ۶ گیگابایت ۸ گیگابایت
سیستم‌عامل iOS 16 اندروید ۱۲ سوار بر رابط کاربری One U 4.1.1
مدت زمان پشتیبانی نرم‌افزاری/امنیتی ۵/۵ سال ۵/۴ سال

BK6A0578 result

از لحاظ پردازش خام، همین حالا می‌دانیم گلکسی S22 قرار نیست در مقابل رقیب قدرتمند خود حرفی برای گفتن داشته باشد. خصوصا اینکه قلب تپنده‌ی آیفون ۱۴ پلاس همان A15 سریعی است که در سری آیفون ۱۳ پرو مورد استفاده قرار گرفته. در طرف مقابل در گلکسی S22 پلاس اگزینوس ۲۲۰۰ و اسنپدراگون ۸ نسل ۱ را به عنوان قلب تپنده شاهد هستیم که خود سامسونگ وظیفه‌ی ساخت آن‌ها را برعهده داشته اما آنقدر کیفیت پایینی دارند که بعد از چند دقیقه زیر فشار سنگین بودن بخش بزرگی از توان خود را از دست می‌دهند. البته در حالت عادی هم این پردازنده‌ها در مقابل A15 حرفی برای گفتن ندارند (تست زیر روی مدل مجهز به تراشه‌ی اسنپدراگون صورت گرفته است). با این حال در عمل می‌بینیم که هر دو گوشی می‌توانند به خوبی از پس نیازهای سنگین کاربران بر بیایند و بازی‌ها و اپلیکیشن‌های حرفه‌ای را هم بدون مشکل اجرا کنند ولی نمی‌توان توانایی بیشتر و مصرف بهینه‌تر آیفون را نادیده گرفت.

Screenshot 2022 11 04 182812

هر دو گوشی تجربه‌ی نرم‌افزاری بسیار خوبی را برای کاربران به ارمغان می‌آورند و از لحاظ پشتیبانی هم وضعیت بسیار خوبی دارند. اپل تا پنج سال و سامسونگ هم تا چهار سال از گوشی خود پشتیبانی نرم‌افزاری خواهند کرد اما از لحاظ آپدیت امنیتی، گوشی سامسونگ هم تا پنج سال آپدیت می‌شود. گلکسی S22 پلاس با اندروید ۱۲ و رابط کاربری One UI 4.1.1 با دریایی از امکانات و قابلیت‌های مختلف، از شخصی‌سازی گرفته تا بهبود تجربه‌ی کاربری راهی بازار شده و آیفون ۱۴ پلاس هم از iOS 16 به عنوان سیستم‌عامل پیش‌فرض بهره می‌برد که قابلیت‌های خوبی خصوصا در بخش شخصی‌سازی به گوشی یادشده اضافه کرده است.

۳. دوربین

BK6A0533 result 1

نام گوشی آیفون ۱۴ پلاس گلکسی S22 پلاس
دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/1.5 و سنسور ۱/۱٫۷ اینچی – پشتیبانی از لرزشگیر سنسور شیفت و فوکوس خودکار ۵۰ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/1.8 و سنسور ۱/۱٫۵۶ اینچی – پشتیبانی از لرزشگیر اپتیکال و فوکوس خودکار
دوربین فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.4 و زاویه دید ۱۲۰ درجه‌ای ۱۲ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.2 و زاویه دید ۱۲۰ درجه‌ای
دوربین تله‌فوتو ندارد ۱۰ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.4 و زوم اپتیکال ۳ برابری
کیفیت فیلم‌برداری ۴K با سرعت ۲۴/۲۵/۳۰/۶۰ فریم بر ثانیه / ۱۰۸۰P با سرعت ۲۵/۳۰/۶۰/۱۲۰/۲۴۰ فریم بر ثانیه – Vision HDR با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه، پشتیبانی از حالت سینماتیک (۴K با سرعت ۳۰ فریم) ۸K با سرعت ۲۴ فریم بر ثانیه و ۴K با سرعت ۳۰/۶۰ فریم بر ثانیه، ۱۰۸۰P با سرعت ۳۰/۶۰/۲۴۰ فریم بر ثانیه – ۷۲۰P با سرعت ۹۶۰ فریم بر ثانیه، پشتیبانی از +HDR10)
دوربین سلفی ۱۲ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/1.9 ۱۲ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.2
کیفیت فیلم‌برداری ۴K با سرعت ۲۴/۲۵/۳۰/۶۰ فریم بر ثانیه – ۱۰۸۰P با سرعت ۲۵/۳۰/۶۰/۱۲۰ فریم بر ثانیه ۴K با سرعت ۲۴/۲۵/۳۰/۶۰ فریم بر ثانیه – ۱۰۸۰P با سرعت ۲۵/۳۰/۶۰/۱۲۰ فریم بر ثانیه

در بخش دوربین، اصلی‌ترین تفاوت همان فقدان دوربین تله‌فوتو در نماینده‌ی اپل و البته سنسور ۵۰ مگاپیکسلی اصلی در گلکسی S22 پلاس است. از طرفی سنسور بکار رفته در گوشی آیفون ۱۴ پلاس هم دیافراگم بسیار بازتری دارد که باعث می‌شود در نور کم بتواند عملکرد خوب خود را حفظ کند. اما در عمل نتیجه چیزی است که مشاهده می‌کنید.

همانطور که مشاهده می‌کنید، تفاوت بین دو گوشی بسیار مشهود است. برای مثال آیفون ۱۴ پلاس می‌تواند تصاویری شارپ‌تر و طبیعی‌تری ثبت می‌کند اما گاهی اوقات تصاویر را روشن‌تر از چیزی که در حالت طبیعی است به ثبت می‌رساند که باعث می‌شود جزئیات در نقاط روشن از دست بروند.

در گلکسی S22 پلاس اما تصاویر زیاد شارپ نیستند و دمای رنگ‌های به نمایش درآمده به گونه‌ای است که تصاویر گرم ثبت می‌شوند که در نتیجه باعث می‌شود رنگ‌ها واقعی به نمایش در نیایند. با این حال عمق میدان در تصاویری که این گوشی ثبت می‌کند بیشتر است و بدین ترتیب سوژه‌های بیشتری را در یک کادر به نمایش می‌گذارد. نقاط روشن به‌خوبی قابل مشاهده هستند و سایه‌ها هم به اندازه‌ای که باید تیره به نمایش درآمده‌اند.

در تصویر مربوط به هوای ابری لب ساحل می‌توانید به‌خوبی توانایی HDR دو گوشی را مشاهده کنید. جایی که هر دو توانستند عملکرد خوبی در میزان نوردهی داشته باشند و ابرها را هم به بهترین شکل ممکن به تصویر بکشند.

دوربین فوق عریض

هر دو گوشی در زمینه‌ی شارپ بودن عملکرد خوبی دارند اما به نظر می‌رسد گلکسی S22 پلاس توانسته گستره‌ی دینامیکی را در تصویری که نور آفتاب وجود دارد بهتر مدیریت کند. با تصویری که گلکسی S22 پلاس ثبت کرده می‌شود در سایه‌ها هم جزئیات را بهتر از چیزی که آیفون ۱۴ پلاس ثبت کرده مشاهده کرد. در تصویری که نماینده‌ی اپل ثبت کرده در واقع بسیاری از جزئیات در سایه از دست رفته است که ضعف آن در مدیریت گستره‌ی دینامیکی را نشان می‌دهد.

زوم

همانطور که مشاهده می‌کنید، گلکسی S22 اولترا چه در زمینه‌ی زوم ۳ برابری که یک دوربین تخصیی برای آن دارد و چه ۵ برابری که به کراپ تصویر ثبت شده توسط دوربین اصلی متوسل می‌شود، توانسته آیفون ۱۴ پلاس را شکست دهد و تصاویری باکیفیت‌تر و پرجزئیات‌تری را ثبت کند. البته آیفون ۱۴ پلاس  توانسته در میزان زوم ۳ برابری عملکرد خوبی از خود به نمایش بگذارد اما اصلا قابل مقایسه با چیزی که کهکشانی سامسونگ ثبت کرده نیست.

عکاسی در شب

در عکاسی در نور کم آیفون دیگر توانست تصاویر شارپ‌تری را ثبت کند اما تمام سه دوربین گلکسی S22 پلاس توانستند رقیب را شکست دهند و در نور شب نمونه‌های بهتری را به ثبت برسانند؛ حال چه در جذب نور و چه در میزان نمایش جزئیات. البته همانطور که در بالا هم اشاره شده، آیفون ۱۴ پلاس دوربین تله‌فوتو ندارد و برای زوم کردن باید به کراپ تصاویر ثبت شده توسط دوربین اصلی متوسل شود که در نهایت باعث از دست رفتن جزئیات می‌شود.

دوربین سلفی

در تصویر ثبت شده توسط دوربین سلفی اما آیفون ۱۴ پلاس به شکل محسوسی توانست بهتر ظاهر شود و تصاویر با جزئیات‌تر و بهتری ثبت کند.

۴. کیفیت صدا و موتورهای لرزشی

آیفون ۱۴ پلاس در مقایسه با نسل قبل یعنی سری آیفون ۱۳ از لحاظ کیفیت سیستم صوتی هیچ فرق خاصی ندارد اما این اصلا نشانه‌ی بدی نیست چرا که کیفیت صدای آیفون ۱۳ به خودی خود فوق‌العاده است. به صورت کلی یکی از بهترین تجربه‌های شنیداری را می‌توانید با گوشی‌های آیفون تجربه کنید که خوشبختانه در آیفون ۱۴ پلاس هم وضعیت به همین شکل است.

در گلکسی S22 پلاس متأسفانه چنین چیزی را شاهد نیستیم. البته در این گوشی هم کیفیت صدا مثل مدل سال گذشته است اما هیچ یک از آن‌ها آنقدر خوب نیستند که بتوانیم با نمایندگان اپل مقایسه‌شان کنیم. در حالت کلی این بلندگو شدت و شفافیت خوبی دارد و می‌تواند نیاز شما را برطرف کند اما در مقایسه با آیفون ۱۴ پلاس خیلی خوب نیست.

کیفیت سیستم لرزشی در آیفون ۱۴ پلاس و گلکسی S22 پلاس به یک اندازه خوب است چرا که سامسونگ موتورهای لرزشی گوشی جدید را در مقایسه با سری قبل ارتقا داده است. در نتیجه از این حیث شما با مشکل خاصی مواجه نخواهید شد.

۵. طول عمر باتری و سرعت شارژر

نام گوشی آیفون ۱۴ پلاس گلکسی S22 پلاس
استریم ویدیو ۱۰ ساعت و ۵۳ دقیقه ۸ ساعت و ۱۸ دقیقه 
وب‌گردی  ۱۴ ساعت و ۵۱ دقیقه ۱۵ ساعت و ۱۶ دقیقه 
انجام بازی  ۸ ساعت و ۱۸ دقیقه ۹ ساعت و ۴۱ دقیقه 

همانطور که مشاهده می‌کنید، نماینده‌ی سامسونگ در دو بخش وب‌گردی و انجام بازی توانسته تا حداکثر یک ساعت بهتر ظاهر شود اما با این حال در وب‌گردی به شکل محسوسی از رقیب عقب مانده است. سال گذشته سری آیفون ۱۳ توانست با عملکرد عالی خود در نگه‌داری شارژ همه را غافلگیر کند چرا که توانسته بودند تقریبا از تمام پرچم‌دارها بهتر ظاهر شوند. آیفون ۱۴ پلاس هم به لطف باتری ۴۳۲۵ میلی‌آمپر ساعتی خود توانسته عملکرد بسیار خوبی در نگه‌داری شارژ داشته باشد. به صورت کلی به نظر می‌رسد هر دو گوشی تا حدودی با هم برابر هستند اما در بازی و وب‌گردی، عملکرد نماینده‌ی سامسونگ بهتر است و در استریم ویدیو هم عملکرد نماینده‌ی اپل.

نام گوشی آیفون ۱۴ پلاس گلکسی S22 پلاس
ظرفیت باتری ۴۳۲۳ میلی‌آمپر ساعت ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعت
سرعت شارژ ۲۰ وات ۴۵ وات
سرعت شارژ حدودی ۹۰ دقیقه ۶۱-۶۲ دقیقه

همچنین گوشی گلکسی S22 پلاس از لحاظ سرعت شارژ هم عملکرد به مراتب بهتری دارد چرا که می‌توانید آن را با شارژر ۴۵ واتی شارژ کنید. این در حالی است که آیفون ۱۴ پلاس را می‌توان در نهایت با یک شارژر ۲۰ واتی شارژ کرد که قاعدتا مدت زمان بیشتری برای شارژ آن نیاز است. طبق بررسی‌ها، سرعت شارژ شدن گلکسی S22 پلاس با شارژر ۲۵ واتی ۱ ساعت و ۲ دقیقه و با شارژر ۴۵ واتی ۱ ساعت و ۱ دقیقه است در حالی که این میزان برای آیفون ۱۴ پلاس به ۹۰ دقیقه می‌رسد.

۶. مشخصات فنی در یک نگاه

در جدول زیر می‌توانید مشخصات فنی دو گوشی گلکسی S22 پلاس و آیفون ۱۴ پلاس را به صورت کلی در جدول زیر مشاهده کنید.

نام گوشی آیفون ۱۴ پلاس گلکسی S22 پلاس
ابعاد ۷٫۸ × ۷۸٫۱ × ۱۶۰٫۸ میلی‌متر ۷٫۶ × ۷۵٫۸ × ۱۵۷٫۴ میلی‌متر
وزن ۲۰۳ گرم ۱۹۶ گرم
نمایشگر ۶٫۷ اینچ OLED با رفرش‌ریت ۶۰ هرتز و پشتیبانی از HDR ۶٫۷ اینچ AMOLED با رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتز و پشتیبانی از HDR
پردازنده A15 Bionic اسنپدراگون ۸ نسل ۱ / اگزینوس ۲۲۰۰
رم ۶ گیگابایت ۸ گیگابایت
دوربین ۱۲ + ۱۲ مگاپیکسل (اصلی و فوق عریض) ۵۰ + ۱۰ + ۱۲ مگاپیکسل (اصلی، تله‌فوتو، فوق عریض)
دوربین سلفی ۱۲ مگاپیکسل ۱۰ مگاپیکسل
ظرفیت باتری ۴۳۲۳ میلی‌آمپر ساعت ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعت
سرعت شارژ ۲۰ وات ۴۵ وات
قیمت ۸۹۹ دلار ۹۹۹ دار

۷. مقایسه آیفون ۱۴ پلاس با گلکسی S22 پلاس؛ نتیجه

BK6A0527 result

بین دو گوشی پرچم‌دار سامسونگ و اپل تفاوت‌های زیادی وجود دارد که یکی از آن‌ها همان تفاوت قیمت ۱۰۰ دلاری است. البته در برخی از بازارها گلکسی S22 پلاس با قیمت بسیار پایین‌تری در مقایسه با نماینده‌های اپل در دسترس قرار دارد.

اگر بخواهیم به برتری گلکسی S22 پلاس اشاره کنیم باید بگوییم این محصول به لطف نمایشگر ۱۲۰ هرتزی که دارد انیمیشن‌ها را به شکل بسیار روان‌تر و لذت‌بخش‌تری به نمایش می‌گذارد با این تفاوت که روشنایی آن کمتر از نمایشگر آیفون است. یک مزیت بزرگ دیگر برای گلکسی S22 پلاس دوربین تله‌فوتوی آن است که باعث می‌شود آیفون ۱۴ پلاس نتواند در ثبت تصاویری که در فواصل دورتر قرار دارند به خوبی آن عمل کند. عکاسی بهتر در نور شب و نگه‌داری بهتر شارژ در انجام بازی و وب‌گردی هم از دیگر برتری‌های گلکسی S22 پلاس در مقایسه با آیفون ۱۴ پلاس است. همچنین سرعت بالاتر شارژر را هم نباید از قلم بیندازیم.

در آیفون ۱۴ پلاس شما پردازنده‌ی قوی‌تر و سریع‌تر، طول عمر بیشتر باتری در تماشای ویدیو، کیفیت بالاتر فیلم‌برداری، بلندگوهای بهتر، کیفیت بالاتر دوربین سلفی و آپدیت نرم‌افزاری بیشتری را دریافت می‌کنید. همچنین در شرایطی که نور محیط هم خوب باشد، می‌توان گفت عملکرد این گوشی در ثبت تصاویر بهتر است.

به صورت کلی به نظر می‌رسد هر دو گوشی هم عالی هستند و هم یک سری ضعف‌های به خصوصی دارند. ولی با انتخاب هر کدام از آن‌ها به احتمال زیاد از این بابت که چرا مدل دیگر را انتخاب نکردید پشیمان نمی‌شوید. انتخاب بین این دو محصول بیشتر به سلیقه‌ی شما بستگی دارد که اندروید را ترجیح می‌دهید یا iOS.

نظر شما در رابطه با این دو گوشی چیست؟ به نظرتان خرید کدام یک از این دو پرچم‌دار قدرتمند و باکیفیت در سال ۲۰۲۲ منطقی‌تر است؟

منبع: PhoneArena

Adblock test (Why?)

فالو آس ایف وی آر ترو
icon Follow en US
Pin Share

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

RSS
Follow by Email
Copy link