معرفی ۳۳ ابزار رایگان هوش مصنوعی؛ دستیارهایی همه‌فن‌حریف

phone ai robot chatbot 63f233f2fa5a1fbf16ce4745

گروهی دیگر از پلتفرم‌های مبتنی‌بر هوش مصنوعی به‌گونه‌ای طراحی شده‌ و آموزش دیده‌اند تا بتوانند متون تبلیغاتی، علمی، ادبی و حتی شاعرانه خلق کنند. البته هنوز نمی‌توان انتظار چندانی از آن‌ها داشت؛ ولی درمجموع نتیجه‌ی کار شگفت‌انگیز است.

دستیار نگارش PicsArt AI Writer: دستیار نگارش مبتنی‌بر هوش مصنوعی PicArt خیلی سریع می‌تواند متن‌های مختلفی تولید کند که در وب‌سایت یا صفحات شبکه‌های اجتماعی می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. در بخش معرفی این ابزار، ادعا شده است که می‌تواند محتوای مطابق با استانداردهای سئو تولید کند؛ البته قطعاً بهترین بازدهی این دستیار نگارش مبتنی‌بر هوش مصنوعی در تولید متون انگلیسی به‌دست می‌آید.

هوش مصنوعی NotionAI: با کمک این هوش مصنوعی می‌توان خلاصه‌برداری، ایجاد جدول از روی متن، تغییر لحن پاراگراف، ویرایش غلط‌های گرامری و املایی، ترجمه، بازنویسی متن را به‌راحتی با دستور انجام داد. استفاده از این ابزار برای ۲۰ دستور رایگان است؛ اما برای ادامه باید اشتراک حداقلی ماهانه ۱۰ دلار را خریداری کنید.

در این گروه از ابزارهای هوش مصنوعی برای نگارش متن می‌توان از چت‌بات‌های ChatGPT و YouChat و Poe نیز استفاده کرد.

ابزار هوش مصنوعی برای خلاصه‌برداری

خلاصه‌برداری یکی از شیوه‌های مهم برای یادگیری است که گاه می‌تواند به فرایندی خسته‌کننده تبدیل شود؛ بنابراین، ممکن است با کمک هوش مصنوعی بتوانید فرایند خلاصه‌برداری را خلاصه‌تر و کوتاه کنید. ابزارهایی مبتنی‌بر هوش مصنوعی طراحی شده‌اند که می‌توانند از متن گرفته تا ویدئو یوتیوب را خلاصه‌برداری کنند.

اپلیکیشن Eightify: خلاصه‌برداری متنی از ویدئوهای یوتیوب به‌همراه های‌لایت‌هایی که می‌توان با کلیک روی آن‌ها به همان بخش از ویدئو هدایت شد، Eightify را به یکی از ابزارهای کابردی مبتنی‌بر هوش مصنوعی تبدیل می‌کند. این ابزار امکان سه خلاصه‌برداری رایگان در هفته را فراهم می‌کند؛ البته فقط برای ویدئوهایی که کوتاه‌تر از یک ساعت و بیشتر از ۳۰٬۰۰۰ بازدید داشته باشند. می‌توان افزونه‌ی اپلیکیشن را روی گوگل کروم نصب کرد و به‌راحتی از قابلیت‌های آن بهره‌مند شد.

وب‌سایت Summarize.tech: این وب‌سایت نیز پلتفرم هوش مصنوعی برای خلاصه‌برداری از ویدئوهای طولانی را در‌اختیار کاربران قرار می‌دهد. فقط باید وب‌سایت را بارگذاری کنید و لینک ویدئو مدنظر را از یوتیوب درون وب‌سایت قرار دهید. این ابزار خلاصه‌برداری از پشتیبانی هوش مصنوعی ChatGPT برخوردار است.

افزونه هوش مصنوعی Gimme Summary: افزونه رایگان قابل‌نصب روی گوگل کروم است که برای خلاصه‌برداری از محتوای مقالات وب‌سایت‌ها کاربر دارد. این افزونه با اتکا بر ChatGPT متون را خلاصه‌برداری می‌کند. ظاهراً سازوکار افزونه مذکور به‌گونه‌ای است که با درخواست از ChatGPT برای فشرده‌سازی متن کار می‌کند. می‌توان گفت استفاده از این ابزار میان‌بری برای بهره‌مندی از ChatGPT است. طبق آزمایش‌ها، Gimme Summary سرعت چندان زیادی ندارد.

پلتفرم SkimIt.ai: این ابزار کمک می‌کند خلاصه مقالات را از‌طریق ایمیل دریافت کنید. فقط باید آدرس مقاله را برای ایمیل این پلتفرم ارسال و خلاصه مقاله را بعد از ۱۰ دقیقه از‌طریق ایمیل دریافت کنید. همچنین، با افزودن ایمیل دوستانتان در CC، می‌توانید مقاله را همراه خلاصه برایشان ارسال کنید.

افزونه WordTune Read: افزونه رایگان قابل‌نصب برای گوگل کروم است که می‌تواند با اتکا بر هوش مصنوعی هرچه در اینترنت می‌بینید، از مقاله گرفته تا فایل پی‌دی‌اف و ویدئو خلاصه کند. استفاده از این ابزار برای خلاصه‌برداری از مقالات محدودیت سه‌تایی ماهانه دارد و بعد‌از‌آن برای بهره‌مندی از قابلیت‌های آن باید اشتراک سالانه ۱۲۰ دلاری را تهیه کنید.

اپلیکیشن OtterPilot: ابزار هوش مصنوعی OtterPilot در قالب افزونه گوگل کروم و اپلیکیشن iOS و اندروید ارائه شده است و این امکان را به کاربر می‌دهد تا نسخه‌ی متنی رونویسی‌شده از صدا داشته باشد و بدون نیاز به برداشتن قلم یا تایپ‌کردن، در جلسات آنلاین یادداشت‌برداری کند. بنابراین، کاربر می‌تواند این اپلیکیشن را به گوگل Meet یا Zoom یا مایکروسافت تیمز متصل کند و به‌راحتی خلاصه‌ای متنی از تماس ویدئویی داشته باشد. استفاده از این ابزار برای ۳۰ دقیقه در هر تماس و ۳۰۰ دقیقه تبدیل گفتار به متن در هر ماه رایگان است و سپس اشتراک ماهانه ۱۷ دلاری را باید خرید.

وب‌سایت Sonoteller.ai: وب‌سایتی است که با واردکردن لینک یک آهنگ در آن از یوتیوب، می‌توانید تحلیلی از محتوای متن ترانه، آلات موسیقی به‌کار‌رفته در آهنگ و سبک موسیقی و حس‌وحال آن آهنگ دریافت کنید. استفاده از این ابزار نیز رایگان است.

هوش مصنوعی تبدیل گفتار به نوشتار

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.