معرفی بهترین سریال های کره ای تا انتهای ۲۰۲۲

همه‌مان از محبوبیت سریال‌های کره‌ای در ایران و سرتاسر دنیا مطلع هستیم. این علاقه که به‌خصوص میان دختران نوجودان وجود دارد، آن‌قدر زیاد است که موجب شده تا خیلی از این افراد، به یادگیری زبان کره‌ای و امتحان کردن غذاهای این کشور روی بیاورند. اگر از حدودا ده سال پیش مخاطب سریال‌های کره جنوبی هستید، حتما متوجه بالا رفتن کیفیت سریال‌ها، بهتر شدن سوژه‌ها و حرفه‌ای‌تر شدن بازی هنرپیشگان شده‌اید. در حال حاضر، سریال‌های کره‌ای به شبکه نتفلیکس هم راه باز کرده‌اند و هنرپیشگان فیلم‌ها و سریال‌های کره‌ای در همه‌جا شناخته‌ شده‌اند. اگر به تازگی هوادار سریال‌های کره‌ای شده‌اید، یک لیست از بهترین سریال های کره ای لازم دارید تا به شما بگوید چه سریال‌هایی را ببینید و از کجا شروع کنید. پس همراه ما باشید، تا با بهترین سریال های کره ای جدید و قدیمی آشنا شوید.

ترتیب سریال‌هایی که در این لیست مشاهده خواهید کرد، از  سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۲۲ است.

برای خرید تلویزیون های هوشمند به فروشگاه تکنولایف سر بزنید: قیمت تلویزیون

لیست بهترین سریال های کره ای

پسران برتر از گل/ Boys over flowers

سریال کره ای جدید - بهترین سریال های کره ای عاشقانه

  • سال انتشار: ۲۰۰۹
  • امتیاز آی ام دی بی: ۷.۸/۱۰
  • تعداد قسمت‌ها: ۲۵
  • ژانر: کمدی، عاشقانه

یکی از بهترین سریال های کره ای عاشقانه، سریال پسران برتر از گل است. این سریال در سال ۲۰۰۹ از شبکه KBS پخش شد اما با وجود گذشت سال‌های سال از آن زمان، هنوز هم این سریال دیده می‌شود و جزء یکی از بهترین سریال‌های کره قلمداد می‌شود. همچنین، بازیگران اصلی این سریال از جمله لی مینهو و کیم هیون جونگ، نیمی از محبوبیت خود را مدیون این سریال هستند. 

داستان سریال: گو جونپیو، ثروتمندترین پسر کره که بسیار هم از خودراضی و متکبر است، با دوستان ثروتمند دیگرش، در این مدرسه درس می‌خوانند. در این مدرسه، یک دختر فقیر به نام گوم جاندی هم حضور دارد که برخلاف دیگر دختران، تحت تاثیر جذابیت و ثروت گو جونپیو نیست و به‌خاطر رفتارهای خودپسندانه‌ی او، مدام از او انتقاد می‌کند. همین امر موجب می‌شود که جونپیو جذب این دختر شود. در ادامه داستان، شاهد روابط بامزه و جالبی هستیم که بین این دانش آموزان شکل می‌گیرد. 

سریال پسران برتر از گل، اقتباسی از یک مانگای ژاپنی است که در سال ۱۹۹۲ منتشر شد و پس از آن اقتباس‌های زیادی توسط کشورهای مختلف آسیایی از این مانگا ساخته شد که می‌توان گفت کره بهترینشان را ساخت و بعد از گذشت این همه سال از زمان پخش آن، هنوز هم از نظر خیلی از مخاطبین، بهترین سریال کره ای عاشقانه می‌باشد. اگر دلتان سریالی بامزه و رمانتیک با بازیگران خوش قیافه و خانه‌ها و لباس‌های زیبا می‌خواهد، دیدن سریال پسران برتر از گل را از دست ندهید.

تو زیبایی/ You’re beautiful

معرفی بهترین سریال های کره ای (دی 1401)

  • سال انتشار: ۲۰۰۹
  • امتیاز آی ام دی بی: ۷.۷/۱۰
  • تعداد قسمت‌ها: ۱۶
  • ژانر: کمدی، عاشقانه، موزیکال

سریال تو زیبایی، سریال پر ستاره دیگری‌ست که کمی بعد از پسران برتر از گل، در همان سال منتشر شد و باز هم دل مخاطبان را برد. سریال تو زیبایی درباره‌ی یک گروه موسیقی است که تمامی اعضایش، واقعا جزء خوانندگان و نوازندگان معروف کره هستند. بازیگرانی چون پارک شین‌هی، جانگ کون سوک، لی هونگ‌ گی و جونگ یونگ هوا بازی می‌کنند.

داستان سریال: گو می‌ نام و گو مین‌ یو، خواهر و برادر دو قلویی هستند که کودکی خود را در یتیم‌خانه گذرانده‌اند. می‌نام همیشه آرزوی خواننده شدن و پیوستن به یک گروه معروف موسیقی را داشته، و مین یو هم رویای ملحق شدن به کلیسا و راهبه شدن را در سر پرورانده است. حال که سال‌ها از کودکی این دو نفر گذشته، رویای آن‌ها در حال محقق شدن است. مین یو در کلیسا مشغول گذراندن دوره‌های راهبگی است و می‌ نام هم موفق شده در یک گروه معروف موسیقی عضو شود، اما از آن‌جا که در آمریکا یک عمل جراحی دارد، نمی‌تواند به موقع در گروه حاضر شود. مدیر برنامه‌های می‌نام، از مین یو می‌خواهد که جای او را پر کند و به‌عنوان خواننده، به این گروه موسیقی بپیوندد. در ادامه، مین یو که حال از کلیسا خارج شده تا خود را جای برادرش جا بزند، ماجراهای جالبی را تجربه می‌کند.

این سریال یکی از بهترین سریال های کره‌ ای است و اگر به‌تازگی به تماشای سریال‌های کره‌ای روی آورده‌اید، باید آن را تماشا کنید.

وارثان/ The heirs

سریال کره ای وارثان

  • سال انتشار: ۲۰۱۳
  • امتیاز آی ام دی بی: ۷.۵/۱۰
  • تعداد قسمت‌ها: ۲۰
  • ژانر: کمدی، عاشقانه، درام

وارثان در سال ۲۰۱۳ پخش شد و در دسته‌ی سریال‌های دبیرستانی یا کمدی رمانتیک‌های مناسب نوجوانان جای گرفت. در این سریال لی مین‌هو و پارک شین‌هی نقش آفرینی کرده‌اند. سریال وارثان ۲۰ قسمت دارد و از شبکه SBS پخش شد.

داستان سریال: کیم تان، وارث یک شرکت معروف در کره است که نابرادری‌اش او را به‌زور به آمریکا فرستاده تا از سر راهش بردارد. در آمریکا، کیم تان با وجود این‌که با دختری به نام ریچل که وارث شرکت دیگری‌ست نامزد شده است، چا اون سانگ را می‌بیند و به او دل می‌بندد. حال کیم تان باید میان عشق خود و مسئولیتش به عنوان وارث یک شرکت بزرگ و مهم، یکی را انتخاب کند.

عاشقان ماه/ Moon lovers

بهترین سریال کره ای جدید

  • سال انتشار: ۲۰۱۶
  • امتیاز آی ام دی بی: ۸.۵/۱۰
  • تعداد قسمت‌ها: ۲+ ۲۰ ویژه
  • ژانر: تاریخی، درام، عاشقانه، فانتزی

سریال عاشقان ماه یکی از بهترین سریال های کره‌ ای عاشقانه برای کسانی‌ست که دلشان یک رومانس ناب در بستر تاریخی می‌خواهد. عاشقان ماه براساس رمانی چینی به نام Bu Bu در سال ۲۰۱۶ ساخته شد. این سریال، به قیمت ۸ میلیون دلار به یک شبکه چینی فروخته شد و تبدیل شد به گران‌ترین سریال‌ کره‌ای.

داستان سریال: زن جوانی در عصر حاضر، بر اثر خسوف ماه، در زمان جابه‌جا می‌شود و به دوره‌ی گوریو فرستاده می‌شود. او در سال ۹۴۱، در بدن زن جوان اشرافی به نام هه سو بیدار می‌شود. کمی بعد، دلباخته‌ی شاهزاده‌ی هشتم می‌شود اما مدتی که می‌گذرد، به وانگ سو، شاهزاده‌ی جسور چهارم که همیشه صورتش را پشت قاب پنهان می‌کند دل می‌بندد. کم‌کم، این زن جوان، می‌بیند که ناخواسته درگیر سیاست و ماجراهای درون قصر شده است.

گوبلین/ Goblin

بهترین سریال های فانتزی کره ای

  • سال انتشار: ۲۰۱۶
  • امتیاز آی ام دی بی: ۸.۶/۱۰
  • تعداد قسمت‌ها: ۳+۱۶ ویژه
  • ژانر: فانتزی، کمدی، درام، عاشقانه

المان‌های فانتزی و تشبیهی، در سریال‌های کره‌ای زیاد استفاده می‌شوند. سریال گوبلین هم یکی از این قبیل سریال‌هاست که از دسامبر ۲۰۱۶ تا ژانویه ۲۰۱۷ پخش شد و هنوز هم بعد از گذشت چندین سال، هر موقع که صحبت از بهترین سریال های کره ای می‌شود، گوبلین یکی از سریال‌های توی لیست است. هنرپیشگان محبوبی چون گونگ یو و لی دونگ ووک در این سریال نقش‌آفرینی کردند و فیلمبرداری سریال در چند شهر کره، و کبک کانادا انجام شد. آخرین قسمت سریال Goblin، در سرتاسر جهان ۱۸.۶۸۰٪ بیننده داشت و تبدیل شد به دومین قسمت پربیننده در تلویزیون کره، و کل سریال، پنجمین سریال پربیننده کره‌ای در دنیا شد.

داستان سریال: کیم شین، ژنرالی از سلسه‌ی گوریو، متهم به سوءقصد علیه شاه جوان می‌شود و به قتل می‌رسد؛ اما سال‌‌ها پس از مرگش،‌ توسط تلسمی، دوباره زنده می‌شود و محکوم است که زنده بماند و شاهد مرگ عزیزانش شود. او تبدیل به یک گوبلین نامیرا می‌شود و با کمک نیروهایی که دارد، سعی می‌کند تا گذشته‌ی ناراحت‌کننده‌اش را از بین ببرد. 

آقای من/ My mister

سریال های درام کره ای

  • سال انتشار: ۲۰۱۸
  • امتیاز آی ام دی بی: ۹.۱/۱۰
  • تعداد قسمت‌ها:۱۶
  • ژانر: درام

سریال My mister یا My ajeossi، سریالی درام است که در آن خبری از موجودات فانتزی و نیروهای غیرعادی نیست. داستان این سریال، یک داستان درام با موضوعی اجتماعی است که در سال ۲۰۱۸ پخش شد و هنرپیشگان مطرحی چون IU و لی سون کیون در آن نقش آفرینی می‌کنند.

داستان سریال: لی جی آن، زن جوانی‌ست که با مشکلات زیادی دست‌وپنجه نرم می‌کند، شغلی پاره‌وقت دارد و باید از مادربزرگ پیر و ناشنوایش مراقبت کند. مادر جی آن، به جرم قتل در زندان است و جی آن باید قرض‌هایی که او بالا آورده را بپردازد.

پارک دونگ هون، یک مهندس عمران است که علی‌رغم ساکت بودن و چهره‌ی خنثی‌ای که دارد، حاضر است برای عزیزانش هرکاری بکند.

جی آن و دونگ هون بر اثر ماجراهایی به هم نزدیک می‌شوند. با این که نزدیکی جی آن به دونگ هون با برنامه‌ی قبلی بوده، اما این دو نفر به هم نزدیک می‌شوند و مهرشان به دل هم می‌نشیند.

اگر هوادار سریال‌هایی با داستانی خطی، درام و روان باشد، سریال My mister را در لیست بگذارید.

سقوط اضطراری عشق/ Crash landing on you

romantic k drama

  • سال انتشار: ۲۰۱۹
  • امتیاز آی ام دی بی: ۸.۷/۱۰
  • تعداد قسمت‌ها: ۱۶
  • ژانر: عاشقانه، درام

سریال Crash landing on you که بین مخاطبین با نام سقوط اضطراری عشق شناخته شده، بازیگران معروف و محبوبی چون هیون بین و سون یه جین را دارد. این سریال در سال ۲۰۱۹ پخش شد و در بخش بهترین بازیگر زن، بهترین بازیگر مرد و بهترین کارگردانی نامزد جایزه شد. 

داستان سریال: یون سه ری، یک کارآفرین موفق و وارث شرکت چه‌بول است. یک روز که مشغول پاراگلایدر سواری در آسمان سئول است، اسیر گردباد می‌شود و ناچار به فرود اضطراری می‌شود. پس از این‌که گردباد تمام می‌شود، یون سه ری متوجه می‌شود که در کره شمالی فرود آمده است. ری جونگ هیوک، فرمانده‌ای اهل کره شمالی، او را پیدا می‌کند و پناه می‌دهد تا بتواند در فرصتی مناسب و مخفیانه، سه ری را از مرز رد کند و به کشورش برساند اما همه‌چیز این‌قدرها هم ساده نیست و این دو نفر، خیلی زود به هم دل می‌بندند.

این سریال دوبله‌ی خوبی هم دارد و اگر دلتان نمی‌خواهد زیرنویس بخوانید، سقوط اضطراری عشق یکی از بهترین سریال های کره ای دوبله فارسی است که رضایت مخاطبان را هم جلب کرده است. هیون بین و سون یه جین که نقش ری جونگ هیوک و یون سه ری را بازی می‌کنند، در حین بازی در این سریال به هم علاقه‌مند شدند و مدتی بعد از آن، با هم ازدواج کردند.

با خرید ساندبار با کیفیت صوتی بالاتر، از فیلم و سریال ها لذت ببرید.

خاطرات الحمرا/ Memories of the Alhambra

خاطرات الحمرا

  • سال انتشار: ۲۰۱۸
  • امتیاز آی ام دی بی: ۷.۸/۱۰
  • تعداد قسمت‌ها: ۱۶
  • ژانر: علمی تخیلی، مهیج، اکشن، عاشقانه

اگر عاشق اسپانیا، بافت قدیمی و خیابان‌های سنگفرش این کشور هستید، یا دلباخته ی هوش مصنوعی و بازی‌های حقیقت مجازی هستید، این سریال برای شماست.

پارک شین هی و هیون بین، دو ستاره‌ی معروف و محبوب کره‌ای، در این سریال نقش‌آفرینی کرده‌اند. پخش این سریال اواخر سال ۲۰۱۸ آغاز شد و به نتفلیکس راه پیدا کرد. سریال حاطرات الحمرا یکی از پربیننده‌ترین سریال‌ها در تاریخ شبکه‌های کابلی است. داستان نوآورانه و پیچیده‌ی سریال، موسیقی کلاسیک و ناب آن، و لوکیشن‌های جذابش، برای بیننده‌ها و هواداران ژانر علمی تخیلی/اکشن بسیار جذاب است.

داستان سریال: بازی‌های حقیقت مجازی، بسیار پرطرفدار و محبوب شده‌اند و تقریبا همه‌ی گیمرها به این بازی‌ها روی آورده‌اند. یو جین‌ وو که مدیر یک شرکت سرمایه‌گذاری‌ست، از سازنده‌ی یک بازی AR درباره‌ی نبردهای قرون‌وسطی‌ای در الحمرا به نام جونگ سه جو ایمیلی دریافت می‌کند. یو جین وو به اسپانیا سفر می‌کند تا با سازنده‌ی بازی دیدن کند و روی این بازی سرمایه‌گذاری کند اما متوجه می‌شود که سه جو ناپدید شده. جین وو در مسافرخانه‌ای قدیمی که به دست خواهر سه جو می‌چرخد، می‌ماند و رفته‌رفته، با او بیشتر آشنا می‌شود.

جین وو، در مدتی که آن‌جاست بازی را امتحان می‌کند تا ببیند چطور است اما پس از مدتی، ماجراهای عجیبی در رابطه با این بازی پیش می‌آید.

اگر دلتان سریال متفاوتی می‌خواهد، به‌هیچ وجه دیدن این سریال را از دست ندهید چون پشیمانتان نخواهد کرد.

قلمرو/ Kingdom

سریال های ۲۰۲۲ - سریال های تاریخی

  • سال انتشار: ۲۰۱۸
  • امتیاز آی ام دی بی: ۸.۳/۱۰
  • تعداد قسمت‌ها: ۱۲
  • ژانر: فانتزی، ترسناک، مهیج، اکشن

اگر دلتان یک سریال خوش‌امتیاز و تحسین شده در بستر تاریخی می‌خواهید که درباره‌ی زامبی‌ها باشد، نباید سریال Kingdom را از دست دهید.

این سریال از شبکه نتفلیکس هم پخش شد و تا به‌حال دو فصل از آن آمده است و گفته شده یک قسمت ویژه نیز، در سال ۲۰۲۳ پخش خواهد شد.سریال قلمرو، در جشنواره‌های مختلف، جوایز گوناگونی از جمله بهترین بازیگر مرد، بهترین فیلمنامه نویس و جایزه جلوه‌های ویژه را از آن خود کرده است.

داستان سریال: در دوره‌ی چوسان، سه سال پس از جنگ با ژاپن، ولیعهد لی چانگ و افرادش، با طاعونی مواجه می‌شوند که مردگان را زنده می‌کند. در میان این هرج و مرج و تلاش برای شناخت این بیماری، لی چانگ متهدانی پیدا می‌کند که به او کمک می‌کنند تا از شیوع این بیماری و انتقال آن به استان‌های همجوار جلوگیری کنند، غافل از این‌که ویروس پیش‌ترها به کل کشور منتقل شده است.

با این که زامبی‌ها فقط بخشی از سریال پرماجرای قلمرو هستند، خوب است بدانید که حالت آن‌ها، با چیزی که در فیلم و سریال‌های آمریکایی دیده‌اید متفاوت است. این سریال پر از رمز و راز است و باید آن را ببینید تا متوجه شوید.

خرید لپ تاپ

کایروس / Kairos

بهترین سریال کره ای رازآلود

  • سال انتشار: ۲۰۲۰
  • امتیاز آی ام دی بی: ۸/۱۰
  • تعداد قسمت‌ها: ۱۶
  • ژانر: معمایی، جنایی، فانتزی

کایروس، واژه‌ای یونانی‌ست به معنای «زمان درست و حیاتی». سریال نیز، داستانی فانتزی، جنایی، رازآلود و پیچیده را روایت می‌کند که در آن همه‌چیر وابسته به زمان است. این سریال از اکتبر تا دسامبر ۲۰۲۰ از شبکه MBC کره در ۱۶ قسمت پخش شد و با موضوع جذاب و متفاوتش، تحسین خیلی از بینندگان را برانگیخت. اگر موضوعاتی چون پیچیدگی زمان و پرونده‌های قتل برایتان جذابیت دارد، سریال کایروس می‌تواند یکی از بهترین سریال های کره ای جدید باشد که شما را شیفته‌ی خودش می‌کند.

داستان سریال: کیم سوجین، مدیر پرتلاش و موفق یک شرکت عمرانی‌ست؛ اما روزی که ناگهانی دختر خردسالش گم می‌شود و همسرش از سوگ او خودکشی می‌کند، زندگی‌اش از این رو به آن رو می‌شود. از سوی دیگر، هان ای ری، زن جوانی‌ست که در یک فروشگاه کار می‌کند و با مادر بیمارش زندگی می‌کند، اما ناگهان یک روز، مادرش از بیمارستان غیبش می‌زند. هان ای ری، تماسی از کیم سوجین دریافت می‌کند و متوجه می‌شود که سوجین، یک ماه جلوتر از او زندگی می‌کند. کیم سوجین از ای ری می‌خواهد که جلوی مشکلات هولناکی که برای خانواده‌اش رخ خواهد داد را بگیرد؛ در عوض او هم به ای ری کمک می‌کند تا مادرش را پیدا کند.

سریال کایروس، مخاطب را گیج می‌کند و با رمز و رازهایی که هر لحظه به‌وجود می‌آورد، او را همراه خود می‌کند.

وینچنزو/ Vincenzo

بهترین سریال های کره ای جدید

  • سال انتشار: ۲۰۲۱
  • امتیاز آی ام دی بی: ۸.۴/۱۰
  • تعداد قسمت‌ها: ۲۰
  • ژانر: اکشن، مهیج

وینچنزو یکی از بهترین سریال های کره ای جدید برای طرفداران داستان‌های مافیایی و اکشن است. سونگ جون کی، بازیگر جوان و خوش قیافه‌ی کره‌ای که در این سال‌ها توانسته خود را به عنوان یک بازیگر آینده‌دار معرفی کند، در این سریال نیز به خوبی درخشیده و رضایت مخاطبین را جلب کرده است. وینچنزو که در فوریه ۲۰۲۱ در کره پخش شد، پس از آن به شبکه جهانی نتفلیکس راه یافت و در سرتاسر دنیا دیده و تحسین شد.

داستان سریال: پارک جو هیونگ (سونگ جون کی) در هشت سالگی توسط خانواده‌ای ایتالیایی به فرزند خواندگی پذیرفته، و راهی ایتالیا می‌شود. در جوانی، به مافیا می‌پیوندد و دون فابیو که رئیس مافیای کاسانو است، او را زیر پر و بال خود می‌گیرد. در همین حین، ناو جو هیونگ به وینچنزو کاسانو تغییر می‌کند. وینچنزو حالا وکیل شده و دست راست دون فابیو است؛ اما دون فابیو می‌میرد و ریاست مافیا به پسر واقعی‌اش پائولو می‌رسد که قصد جان وینچنزو را دارد.

سریال وینچنزو پر از بازی‌های خیره‌کننده است و در جشنواره سریال‌های اینترنشنال سئول، جایزه بهترین سریال و بهترین بازیگر مرد برای سونگ جون کی را به دست آورد. در جشنواره‌های دیگر نیز در چندین بخش از جمله بهترین سریال درام، بهترین بازیگر زن، بهترین بازیگر مرد سال، بهترین بازیگر زن سال و … را از آن خود کرد.

کیمیای روح/ Alchemy of souls

alchemy of souls

  • سال انتشار: ۲۰۲۲
  • امتیاز آی ام دی بی: ۸.۷/۱۰
  • تعداد قسمت‌ها: ۲۸
  • ژانر: فانتزی، اکشن، درام

سریال بعدی که معرفی می شود یک سریال تاریخی است که سال ۲۰۲۲ پخش شد و مخاطبان زیادی هم داشت. اگر طرفداران سریال‌های تاریخی هستید و جدیدا چیزی پیدا نکرده‌اید که نظرتان را جلب کند، بد نیست سراغ کیمیای روح که از نظر مخاطبین بهترین سریال کره ای تاریخی جدید بوده است. پارت اول سریال، از جون تا آگوست ۲۰۲۲ در ۲۰ قسمت پخش شد و پارت دوم، از دسامبر ۲۰۲۲ آغاز شده و هنوز هم ادامه دارد.

داستان سریال: در کشور فرضی داهو، ساحرگان و جادوگران جوان با سرنوشت پیچیده‌ی خود کلنجار می‌روند. آن‌ها تحت طلسمی به نام «کیمیای روح» هستند که بهشان اجازه می‌دهد بدن‌هایشان را هر وقت که خواستند عوض کنند. حال، به‌طور اتفاقی روح جنگجوی ممتازی به نام ناک سو، در بدن شخص بیماری به نام مودوک اسیر شده است. 

در بستر این داستان فانتزی-تاریخی، شاهد داستان عاشقی شخصیت ها، و نبردهایی می‌شوید که در تمامی سریال‌های تاریخی دیده می‌شوند. سریال Alchemy of souls، جایزه بهترین کارگردانی را در جشنواره Korea Drama Awards به دست آورد.

دهن لق/ Big mouth

سریال کره ای Big mouth

  • سال انتشار: ۲۰۲۲
  • امتیاز آی ام دی بی: ۷.۹/۱۰
  • تعداد قسمت‌ها: ۱۶
  • ژانر: اکشن، مهیج، جنایی

سریال بیگ موث، یکی از بهترین سریال های کره ای ۲۰۲۲ بوده که هم با داستان جنایی فوق‌العاده و هم تیم بازیگران محشرش، مخاطبان زیادی پیدا کرد.

این سریال هم مانند اکثر سریال‌های کره‌ای، ۱۶ قسمت داشت و از جولای تا سپتامبر ۲۰۲۲، از شبکه MBC کره پخش شد. بازیگرانی چون لی جونگ سوک و یونا (خواننده اصلی گروه Girl’s generation) در این سریال نقش آفرینی کرده‌اند.

داستان سریال: پارک چانگ هو، یک وکیل ناموفق است که تنها ۱۰ درصد از پرونده‌هایش موفقیت‌آمیز بوده است و از آن‌جا که حرف زدنش بیشتر از کار کردنش است، به او دهان گشاد گفته می‌شود. بر اثر ماجراهایی، چانگ هو درگیر پرونده‌ی قتل می‌شود. برای این‌که جان به در ببرد و از خانواده‌اش حمایت کند، به افراد طبقه‌ی بالای جامعه نفوذ، و دست به افشاگری درباره‌ی آن‌ها می‌کند.

دریای خاموش/ The silent sea

سریال کره ای دریای خاموش/ The silent sea

  • سال انتشار: ۲۰۲۱
  • امتیاز آی ام دی بی: ۶.۹/۱۰
  • تعداد قسمت‌ها: ۸
  • ژانر: علمی تخیلی، رازآلود، مهیج

اگر دلتان یک سریال کوتاه علمی تخیلی با مضمون فضا، فضانورد و کهکشان می‌خواهد که یک آخر هفته سرتان را گرم کند، شاید بد نباشد دریای خاموش را ببینید. این سریال، اقتباسی از یک فیلم کوتاه به نام the sea of tranquility است که هر دو به دست یک نفر کارگردانی شده اند و درخصوص رفتن گروهی دانشمند به ماه، برای برگرداندن نمونه‌ای به زمین است.

داستان سریال: در آینده نزدیک، کمبود آب و خشکی گریبان زمین و ساکنانش را می‌گیرد. گروهی از دانشمندان دست‌چین شده، به ماه سفر می‌کنند تا ماده‌ای حساس و ناشناخته که مانند آب است را به زمین بیاورند. محلی که تحقیقات در آن انجام خواهد شد، پایگاهی به نام «بال هه» است که چند سال پیش، ۱۱۷ دانشمند دیگر در آن‌جا اقامت داشتند اما به دلایل مرموزی، همه‌شان کشته شدند. حال که گروه جدید به این پایگاه رسیدند، رفته رفته متوجه رمز و رازهایی می‌شوند که به این ماده‌ی ترسناک شبه آب ربط دارد.

سریال دریای خاموش در ژانر علمی تخیلی ساخته شده اما وقتی تماشایش را آغاز کنید، می‌بینید که رازآلود و جنایی هم هست و اگر از این ژانرها خوشتان بیاید، توجه‌تان را جلب خواهد کرد.

یکه و تنها/ The one and only

سریال یکه و تنها/ The one and only

  • سال انتشار: ۲۰۲۱
  • امتیاز آی ام دی بی: ۷.۴/۱۰
  • تعداد قسمت‌ها: ۱۶
  • ژانر: ملودرام

سریال یکه و تنها، از آن سریال‌های جدید است که علی‌رغم امتیاز بالایی که دارد، کمتر به آن توجه شده و به‌طبع، خیلی از ایرانی‌ها آن را ندیده‌اند.

اگر دلتان سریال ملودرام – جنایی جدیدی می‌خواهد که از چند شخصیت اصلی داشته باشد، از زوایای دید مختلف روایت شود و جنس متفاوتی با دیگر سریال‌هایی که دیده‌اید داشته باشد، نباید «یکه و تنها» را از دست دهید.

داستان سریال: سه زن بیمار، با سه بک گراند مختلف، در آسایشگاه آشنا می‌شوند. آن‌ها زمان زیادی برای زنده ماندن ندارند و تصمیم می‌گیرند تا یک انسان خلاف‌کار را در این مدت باقی‌مانده رسوا کنند. پس از کش‌مکش‌ها و ماجراهایی که پیش می‌آید، درگیر پرونده‌ای قتل می‌شوند.

خرید چای ساز

زیر چتر ملکه/ Under the queen’s umbrella

زیر چتر ملکه

  • سال انتشار: ۲۰۲۲
  • امتیاز آی ام دی بی: ۸.۵/۱۰
  • تعداد قسمت‌ها: ۱۶
  • ژانر: کمدی، درام

زیر چتر ملکه، همانطور که از نامش پیداست، سریالی زنانه و تاریخی‌ست که حول محور شخصیت یکی از همسران پادشاه در دوران چوسان می‌گذرد.

این سریال از اکتبر تا دسامبر ۲۰۲۲ در ۱۶ قسمت از شبکه tvN پخش شد و به نتفلیکس هم راه یافت. چتر ملکه، در زمانی که پخش می‌شد یکی از پربیننده‌ترین سریال‌ها بود.

داستان سریال: چتر، شما را یاد چه چیزی می‌اندازد؟ از نظر خیلی‌ها، چتر نماد سرپناه و مامن است. سریال زیر چتر ملکه نیز، معنای مشابهی دارد. ملکه هوا ریونگ ۵ پسر دارد که یکی از آن‌ها عنوان ولیعهدی را یدک می‌کشد. اما او تنها همسر شاه نیست و فقط هم او نیست که فرزند پسر دارد. تمامی همسران شاه، فرزندان پسر دارند و در این میان، چندین ولیعهد وجود دارند که به سختی با هم به رقابت می‌پردازند تا تاج‌وتخت را از آن خود کنند. ملکه هوا ریونگ، در میان دسیسه‌ها و توطئه‌هایی که در قصر وجود دارند، سعی می‌کند خود و پسرانش را بگذراند.

آوای جادو/ The sound of magic

the sound of magic

  • سال انتشار: ۲۰۲۲
  • امتیاز آی ام دی بی: ۷.۶/۱۰
  • تعداد قسمت‌ها: ۶
  • ژانر: موزیکال، فانتزی

سریال ۶ قسمتی آوای جادو، یک سریال موزیکال و فانتزی است که سال ۲۰۲۲ اختصاصا برای نتفلیکس ساخته شد. این سریال کوتاه، اقتباسی‌ست از یک کمیک است. اگر دلتان داستانی پر از ساز و آواز و صحنه‌های جادویی می‌خواهد، این سریال را برای یک آخرهفته رزرو کنید.

داستان سریال: یون آری، نوجوان فقیر دبیرستانی، آن‌قدر سختی از سر گذرانده که برخلاف کودکی‌اش، دیگر به جادو هیچ اعتقادی ندارد و فقط دلش می‌خواهد هرچه زودتر بزرگ شود. بعد از مدتی، با ریول که یک شعبده‌باز است آشنا می‌شود. ریول همیشه ادعا می‌کند که یک جادوگر واقعی‌ست و با هر کس مواجه می‌شود، از او می‌پرسد به جادو اعتقاد دارد یا نه. ریول، بعد از آشنایی با آری، شروع می‌کند به آموزش سحر و جادو به او.

خانواده‌ی نمونه/ A model family

خانواده نمونه

  • سال انتشار: ۲۰۲۲
  • امتیاز آی ام دی بی: ۶.۶/۱۰
  • تعداد قسمت‌ها:۱۰
  • ژانر: مهیج، جنایی

سریال خانواده‌ی نمونه یک سریال ۱۰ قسمتی در ژانر جنایی هیجانی است که اختصاصا برای نتفلیکس ساخته شد و در تابستان ۲۰۲۲ پخش شد.

اگر داستان‌هایی درباره کارتل، مواد مخدر و مافیا علاقه‌مند هستید، این سریال نفس در سینه‌تان حبس می‌کند.

داستان سریال: دونگ ها، یک استاد دانشگاه است که بدهی زیادی در زندگی‌اش بار آورده و با مشکلاتی در زندگی خانوادگی‌اش درگیر است. پس از این‌که نابخردانه از یک کارتل مواد مخدر مبلغی پول می‌دزدد، گیر آن‌ها می‌افتد و تنها راهی که برایش می‌ماند تا خانواده‌اش را در امان نگه دارد، این است که با آن‌ها همکاری کند و فرمانشان را اجرا کند. رفته‌رفته، دونگ‌ ها به منطقه تبهکاران کشیده می‌شود.

جمع بندی

روز به روز به محبوبیت سریال‌های کره‌ای اضافه می‌شود. این محبوبیت، با توجه به ارتقاء سطح سریال‌ها و بهتر شدن بازی بازیگران، بسیار به‌جا و منصفانه است و تعداد زیادی از این سریال‌ها هم دارند به شبکه‌هایی چون نتفلیکس راه پیدا می‌کنند. اگر هنوز سریالی از کره ندیده‌اید، این لیست که در آن انواع سریال‌ها در ژانرهای مختلف گنجانده شده، می‌تواند راهنمای خوبی برای شما باشد.

سوالات متداول

بهترین سریال کره ای تاریخی جدید چیست؟ سریال کره ای چتر ملکه یکی از بهترین سریال های تاریخی جدید در سال ۲۰۲۲ است.

ads

راهنمای خرید لپ تاپ های گیمینگ و معرفی بهترین لپ تاپ های مخصوص بازی:

بهترین لپ تاپ های گیمینگ

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.