مشخصات فورد سوپر دیوتی ۲۰۲۳ فاش شد

فورد حدود یک ماه پیش از سری جدید پیکاپ سوپر دیوتی ۲۰۲۳ رونمایی کرد. در آن زمان این شرکت خودروساز نمای ظاهری تقریباً مشابه‌ی نسل قبل این خودرو و برخی امکانات و تکنولوژی‌های استفاده شده در فورد سری F سوپر دیوتی HD را ارائه کرد و خبری از مشخصات فنی این پیکاپ جدید نبود. اما اکنون و در همین راستا، مشخصات فنی این خودروی جدید فورد منتشر شده که در ادامه به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت.

غول خودروساز آمریکایی اگرچه تغییرات ظاهری چندانی روی این خودروی جدید اعمال نکرده و اثری از بازطراحی اساسی در سوپر دیوتی ۲۰۲۳ به چشم نمی‌خورد، اما اعلام کرده که قصد دارد پیشرانه‌های قدرتمندتری در این سری جدید مورد استفاده قرار دهد. طبق جدیدترین خبرهای منتشر شده، دو موتور جدید به لیست پیشرانه‌های قابل استفاده در فورد سوپر دیوتی ۲۰۲۳ افزوده شده است. اولی یک موتور ۶.۸ لیتری هشت سیلندر تنفس طبیعی بوده که بر پایه‌ی موتور ۷.۳ لیتری هشت سیلندر فورد موسوم به گودزیلا توسعه یافته است. این موتور قادر است ۴۰۵ اسب بخار قدرت و ۶۰۳ نیوتن متر گشتاور تولید و به چرخ‌ها منتقل کند. مدل بالاتر این پیشرانه موتور گودزیلا است که می‌تواند تولید ۴۳۰ اسب بخار قدرت و ۶۵۸ نیوتن متر گشتاور ارائه دهد.

فورد سوپر دیوتی 2023

برای علاقه‌ مندان به پیشرانه‌های دیزلی، فورد سوپرایر بسیار خوبی تدارک دیده است. این دسته از مشتریان می‌توانند موتور ۶.۷ لیتری هشت سیلندر استروک توربو برای نسل جدید پیکاپ‌های سری F سوپر دیوتی ۲۰۲۳ را سفارش دهند که قدرت تولیدی آن‌ها در دو سطح مختلف ارائه می‌شود. مدل اصلی این پیشرانه ۴۷۵ اسب بخار قدرت و ۱۴۲۴ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند و این در حالی است که مدل قدرتمندتر این موتور قادر به تولید ۵۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۶۲۷ نیوتن‌متر گشتاور است. باید اشاره کنیم که این سطح گشتاور، فورد سوپر دیوتی ۲۰۲۳ را در دسته‌بندی کامیون‌های کشنده‌های ۴۰ تنی قرار می‌دهد.

نیروی پیشرانه در فورد سری F سوپر دیوتی ۲۰۲۳ از طریق گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک به تمام چرخ‌ها منتقل می‌شود. همچنین از این پس برای سفارش مدل چهار چرخ محرک نیاز به پرداخت هزینه‌ی بیشتر نیست و سیستم AWD روی نسخه‌ی XLT به بالای فورد سری F سوپر دیوتی به صورت استاندارد در اختیار مشتریان قرار خواهد گرفت. این خودروساز آمریکایی با افتخار اعلام کرده که پیکاپ سری F سوپر دیوتی ۲۰۲۳ در تمامی مدل‌ها مجهز به بیشترین ظرفیت یدک‌کشی در این سگمنت هستند. برای مثال باید اشاره کنیم که فورد F-450 در صورت بهره‌گیری از پکیج Max Tow می‌تواند جسمی با بیشینه وزن ۴۰ هزار پوند را یدک بکشد که تحمل این وزن واکنش علاقه مندان و طرفداران بسیاری را به همراه داشته است.

فورد سوپر دیوتی 2023

در صورت عدم استفاده از این پکیج، این پیکاپ قدرتمند قادر به یدک‌کشی جسمی با بیشینه وزن ۳۵ هزار پوند بوده و مدل‌های بنزینی این خودرو می‌توانند جسمی با وزن ۳۰ هزار پوند را با خود یدک بکشند. یکی از جالب‌ترین امکانات این پیکاپ جدید فورد، دستیار کمکی قلاب پرو تریلر Hitch است. در این سیستم، دوربین کار گرفته شده محل اتصال تعبیه شده روی تریلر را تشخیص می‌دهد و سپس خودرو به صورت خودکار عقب می‌رود تا به آن وصل شود. به کمک این سیستم بسیار پیشرفته، راننده هیچ نگرانی‌ برای متصل کردن خودرو به تریلر نخواهد داشت. برای کسانی که به قلاب یدک‌کشی Gooseneck قدیمی علاقه مند هستند، این گروه خودروساز فناوری جدیدی را مورد استفاده قرار داده است. در این سیستم جدید، دوربین ثانویه و سنسورهای مجاورت تعبیه شده که اگر درب صندوق عقب باشد یا تریلر به خودرو متصل باشد، مانورپذیری این خودرو را راحت‌تر از قبل خواهد کرد.

بهره‌گیری از مودم ۵G در تمام تریم‌های فورد سری F سوپر دیوتی ۲۰۲۳، برقراری ارتباط با سامانه­‌های اختصاصی شرکت فورد یعنی Pro Telematics و Fleet Management را به راحتی امکان‌پذیر کرده که این موضوع به خصوص برای تجارت‌گران بسیار مفید و کاربردی خواهد بود. درون کابین این خودرو نیز تغییراتی زیادی به چشم نمی‌خورد. فورد از طراحی جدیدی برای غربیلک فرمان این خودرو بهره برده و یک پشت آمپر دیجیتالی ۱۲ اینچی هم در پشت آن نصب شده است. علاوه بر این، باید به افزایش کیفیت مواد استفاده شده در کابین این خودرو اشاره کنیم. صندلی‌های فورد سوپر دیوتی ۲۰۲۳ از نوع Max Recline است و به صورت کامل نیز تخت می‌شوند.

فورد سوپر دیوتی 2023

از دیگر امکانات کابین این خودرو می‌توان به سقف پانوراما، اپل کارپلی و اندروید اتو، قابلیت به‌‌روزرسانی از راه دور، هدآپ دیسپلی رنگی، دوربین ۳۶۰، رادار خطی، رادار نقطه کور، ترمز اضطراری و کروز کنترل تطبیقی اشاره کرد. پیکاپ فورد سری F سوپر دیوتی ۲۰۲۳ بسته به مدلی که سفارش می‌دهید، می‌تواند تا حداکثر ۸۰۰۰ پوند ظرفیت داشته باشد. فضای بار سوپر دیوتی جدید دارای پله‌های استاندارد جدید تعبیه شده در قسمت‌های کناری سپر عقب است. مشتریان اکنون می‌توانند این خودرو را سفارش دهند و بهار ۲۰۲۳ آن را درب نمایندگی تحویل بگیرند. قیمت فورد سوپر دیوتی ۲۰۲۳ از ۴۴ هزار دلار آغاز می‌شود و هزینه‌ی ارسال به مقصد نیز ۱۷۹۵ دلار اعلام شده است.

منبع: Motor 1

Adblock test (Why?)

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.