مشخصات دقیق دوربین آیفون ۱۴ پرو و پرو مکس فاش شد

اگرچه سری آیفون ۱۴ در حال حاضر در بازار در دسترس قرار دارد اما به‌تازگی اطلاعات جدیدی از سخت‌افزار دوربین مدل‌های پرو از آن به نمایش درآمده است.

اپل در ماه سپتامبر از گوشی‌های سری آیفون ۱۴ رونمایی کرد. این اتفاق در هفته‌ی نخست این ماه رخ داد و چند روز بعد هم شاهد عرضه‌ی این گوشی‌ها به بازار بودیم. سری آیفون ۱۴ در چهار مدل استاندارد، پلاس، پرو و پرو مکس راهی بازار شده‌اند که دو مدل استاندارد و پلاس را باید در واقع همان آیفون ۱۳ با ابعادی متفاوت (برای مدل پلاس) در نظر گرفت. در غیر این صورت هیچ تفاوت معناداری بین آن‌ها وجود ندارد.

بزرگ‌ترین تغییر اما برای مدل‌های پرو بوده است. گوشی‌هایی که نه تنها از لحاظ ظاهری (به لطف حفره‌ی جدید که از قابلیت جزیره‌ی پویا بهره می‌برد) بلکه از لحاظ قابلیت سخت‌افزاری هم در مقایسه با قبل تغییرات قابل توجهی داشته‌اند. آیفون ۱۴ پرو و پرو مکس به جز اندازه و ظرفیت باتری، هیچ تغییر دیگری از لحاظ سخت‌افزاری با یکدیگر ندارند. در نتیجه اطلاعات جدیدی که پیرامون دوربین آن‌ها منتشر شده در واقع مربوط به هر دوی آن‌هاست.

نخست اینکه سنسور دوربین اصلی این دو گوشی از رزولیشن ۴۸ مگاپیکسلی بهره می‌برد. بعد از چندین سال، این نخستین باری است که می‌بینیم اپل برای گوشی‌های خود از سنسوری بزرگ‌تر از ۱۲ مگاپیکسل استفاده کرده است. این سنسور جدید قادر است در نور کم تصاویر بسیار خوبی ثبت کند و عملکرد آن به مراتب بهتر از سنسور بکار رفته در آیفون ۱۳ پرو است.

دوربین آیفون 14 پرو

مدل سنسور، IMX803 است، به این معنا که سونی وظیفه‌ی ساخت آن را بر عهده داشته؛ اندازه‌ی پیکسل‌ها در این سنسور جدید به ۱٫۲۲ میکرومتر می‌رسد که وقتی فناوری ترکیب پیکسلی را هم اضافه کنیم، به صورت کلی اندازه‌ی آن به ۲٫۴۴ میکرومتر افزایش پیدا می‌کند. این در حالی است که در آیفون ۱۳ پرو سنسور اصلی اگرچه ساخت سونی اما IMX703 با اندازه‌ی پیکسل ۱٫۹ میکرومتر بود. معمولا هرچه اندازه‌ی پیکسل‌ها بزرگ‌تر باشد، هنگام جذب نور عملکرد آن‌ها بهتر است؛ اینکه عملکرد سری آیفون ۱۴ پرو در نور کم به مراتب بهتر از نسل قبل است هم به همین موضوع مربوط می‌شود.

دوربین فوق عریض در سری آیفون ۱۴ پرو در مقایسه با نسل قبل ارتقا داشته اما این ارتقا در رزولیشن دیده نمی‌شود. البته اپل کل سنسور را تغییر داده و به‌جای IMX772، ترجیح داده این‌بار از IMX633 استفاده کند. در سنسور قدیمی اندازه‌ی پیکسل‌ها به ۱ اینچ می‌رسید اما در سنسور جدید این میزان به ۱٫۴ میکرومتر افزایش پیدا کرده است که باز هم هدف این بوده تا سنسور در جذب نور عملکرد بهتری داشته باشد. این موضوع را قبل از عرضه‌ی گوشی‌های آیفون ۱۴ به بازار هم شنیده بودیم اما الان متوجه شده‌ایم که کاملا درست بوده است. یک نکته‌ی جالب دیگری هم که در رابطه با دوربین فوق عریض بکار رفته در سری آیفون ۱۴ پرو وجود دارد این است که از لحاظ کیفیت، این دوربین با دوربین اصلی سری آیفون ۱۲ پرو برابری می‌کند.

دوربین سلفی سری آیفون ۱۴ هم بهبود داشته است. اپل ترجیح داده این‌بار به‌جای استفاده از سنسور IMX514 از IMX714 استفاده کند. متأسفانه مشخصات فنی این دو سنسور را در اختیار نداریم. در نهایت هم باید به دوربین تله‌فوتو و مدت پرواز اشاره کنیم که گفته می‌شود در مقایسه با قبل هیچ تغییری نداشته‌اند.

منبع: NotebookCheck

Adblock test (Why?)

فالو آس ایف وی آر ترو
icon Follow en US
Pin Share

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

RSS
Follow by Email
Copy link