مشخصات جدید کارت گرافیک RTX 4090 Ti منتشر شد

اینطور که به نظر می‌رسد، شرکت انویدیا برنامه جدی برای عرضه کارت گرافیک‌های سریع‌تری از سری RTX 40 دارد، کارت‌هایی سریع‌تر از RTX 4090. تنها دو روز پیش، اطلاعاتی منتشر شدند که نشان می‌دادند شرکت انویدیا دارد روی نسل جدید کارت گرافیک TITAN RTX با توان ۸۰۰ وات کار می‌کند، کارت گرافیکی که قرار است ۴۸ گیگابایت حافظه داشته باشد. این بار نیز مشخص شده که به احتمال زیاد، کارت گرافیک TITAN RTX Ada همان RTX 4090 Ti نیست و با دو کارت جدا طرف هستیم، چرا که مشخصات جدیدی برای کارت گرافیک RTX 4090 Ti منتشر شده‌اند.

مشخصات کارت گرافیک RTX 4090 Ti

image 17

اینطور که حساب توییتر Kopite7kimi می‌گوید، کارت گرافیک RTX 4090 Ti قرار است به یک نسخه تقلیل یافته از پردازشگر AD102 با ۱۸۱۷۶ هسته (۱۷۹۲ هسته بیشتر از RTX 4090) و حافظه ۲۴ گیگابایتی ارتقایافته مجهز بشود و توان ۶۰۰ واتی داشته باشد. هنوز مشخص نیست عددی که برای توان این کارت اعلام شده دقیقاً چیست (توان حرارتی پایه، بیشینه مصرف انرژی یا بیشینه توان تحمل برد). البته ممکن است پیکربندی مصرف انرژی این کارت درست مانند RTX 4090 باشد؛ یعنی توان پایه ۴۵۰ واتی و بیشینه مصرف ۶۰۰ واتی داشته باشد. این، حدأکثر کشش درگاه ۱۶ پین است.

حافظه‌ استفاده شده در کارت گرافیک RTX 4090 Ti قرار است ۲۴ گیگابایت حافظه GDDR6X با سرعت ارتقایافته ۲۴ گیگابیت بر ثانیه باشد که در این صورت، پهنای باند حافظه آن به ۱۱۵۲ گیگابایت بر ثانیه می‌رسد که ۱۴۴ گیگابایت بر ثانیه از کارت گرافیک RTX 4090 بیشتر است. نکته جالب دیگر این است که کارت گرافیک RTX 4090 Ti بر پایه همان PCBهای کارت گرافیک RTX 4090 خواهد بود، چه مرجع و چه FE.

از ماه‌ها پیش می‌دانستیم که شرکت انویدیا دارد روی پرچمدارهای اصلی Ada کار می‌کند. یکی از نشانه‌هایی که حتی پیش از معرفی رسمی کارت گرافیک‌های RTX 40 دیده شد، قاب فریمی بود که نوشته RTX 4090 Ti روی آن دیده می‌شد:

NVIDIA RTX4090Ti bracket e1675060610392 700x426 1

در خصوص وضعیت قیمت و دسترسی کارت گرافیک RTX 4090 Ti، هیچ اطلاعاتی موجود نیست. در واقع، انویدیا در حال حاضر هیچ نیازی به این کارت گرافیک ندارد. البته این شرکت در ماه مارس یک رویداد برگزار می‌کند و اگر قرار باشد این کارت گرافیک اصلاً معرفی و عرضه بشود، رویداد مارس فرصت خوبی برای آن خواهد بود.

مطالب مرتبط

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.