مزایای کار با دستگاه بدنسازی در مقایسه با تمرین با وزنه

دستگاه های بدنسازی جایگزین وزنه زدن نمی‌شوند. با این حال نمی‌توان انکار کرد که بعضی دستگاه ها نسبت به ابزارهای ساده‌تر برتری هایی دارند. همان‌طور که اره برقی کارآمدتر از تبر است، برخی تمریناتی که با کابل و دستگاه ها انجام می‌دهید هم مزایای آشکاری نسبت به هالتر یا دمبل های هم‌وزن خود دارند. به‌طور کلی دلیل این اتفاق این است که برخی دستگاه‌ها می‌توانند فشار بیشتری نسبت به وزنه‌ها به عضلاتتان وارد کنند. آنچه در ادامه می‌آید ۷ تمرین رایج با دستگاه است که مزایای مشخصی نسبت به معادل های خود با وزنه دارند و تمرکز هر کدام از آنها بر قسمت متفاوتی از بدن است.

فلای دستگاه (Machine Fly)

۷ مزیت دستگاه های بدنسازی نسبت به کار با وزنه

فلای سینه با دستگاه (پروانه) صرفا یک نسخه ماشینی از حرکت فلای دمبل نیست. این دستگاه درواقع از بین برنده گرانش است. همه وزنه ها همواره توسط نیروی جاذبه در یک جهت کشیده می‌شوند -مستقیما به سمت زمین. بنابراین هر حرکتی در فلای دمبل که دمبل ها را مستقیما به سمت بالا حرکت نمی‌دهد و در عوض آنها در یک قوس به هم نزدیک‌تر می‌کند، تاثیر زیادی بر عضلات قفسه سینه شما نمی‌گذارد.

۷ مزیت دستگاه های بدنسازی نسبت به کار با وزنه

از آنجایی که مقاومت یک فلای دستگاه از مجموعه وزنه‌های عمودی دستگاه ناشی می‌شود که در طول بالا رفتن با گرانش مبارزه می‌کند، بنابراین در تمام طول حرکت فشار وجود دارد. به همین دلیل است که در مطالعات EMG که بر فعال شدن عضلات سینه‌ نظارت دارد، سیم کش کراس اوور (کابل کراس اوور) و فلای دستگاه به‌طور قابل توجهی بالاتر از فلای دمبل قرار دارند.

نشر از جانب دستگاه (Machine Side Lateral)

۷ مزیت دستگاه های بدنسازی نسبت به کار با وزنه

فشار نشر از جانب با دمبل بسیار دیرتر به بدن اعمال می‌شود؛ عموما زمانی که تعداد تکرار حرکت به بیشتر از نصف رسیده باشد و زمانی که دست‌هایتان را بیشتر بالا می‌آورید و کمتر به سمت بیرون حرکت می‌دهید. به یاد داشته باشید که گرانش همیشه حرف اول را می‌زند. بنابراین عمودی‌ترین قسمت حرکت است که بیشترین فشار را به دلتوئید داخلی وارد می‌کند.

۷ مزیت دستگاه های بدنسازی نسبت به کار با وزنه

مقاومت دستگاه نشر از جانب درست مثل دستگاه پروانه در قالب مجموعه وزنه های دستگاه مستقیما بالا و پایین می‌رود. بنابراین در طول حرکت، کشش به‌طور مساوی به دلتوئیدها اعمال می‌شود.

اسکوات اسمیت دستگاه (Smith Machine Squat)

۷ مزیت دستگاه های بدنسازی نسبت به کار با وزنه

این بار بحث جاذبه نیست. در واقع ریل‌های کشویی یک دستگاه اسمیت تنها کشش گرانش را در مقایسه یا اسکوات با وزنه کاهش می‌دهند. مزایای این دستگاه ایمنی و فشار منحصر به فرد است. اسمیت به شما این امکان را می‌دهد که با خیال راحت‌تر و بدون کمک اسکوات بزنید. همچنین این دستگاه میله را مجبور می‌کند که مستقیما به بالا و پایین حرکت کند و این به شما این امکان را می‌دهد که موقعیت پاهای خود را تغییر داده و فرم مناسب خود را حفظ کنید.

دستگاه زیربغل (Pull Down Machine)

۷ مزیت دستگاه های بدنسازی نسبت به کار با وزنه

دستگاه زیربغل چهار مزیت متمایز نسبت به حرکت زیر بغل بدون کمک دستگاه دارد. اول اینکه به شما امکان می‌دهد مقاومت را با دقت بیشتری تنظیم و اندازه گیری کنید. اگر نتوانید ۱۰ تکرار انجام دهید، مطمئنا می‌توانید وزنه‌ای را انتخاب کنید که به تعداد تکرارهای موردنظرتان برسید. دوم اینکه راحت‌تر می‌توانید دراپ ست (ست معکوس) انجام دهید، کافی است تنها پین دستگاه را حرکت دهید. سوم، تغییر فشار با دسته‌های مختلف آسان‌تر خواهد بود و در نهایت، بیشتر می‌توانید روی انقباضات کمرتان تمرکز کنید.

پشت بازو سیم کش دستگاه (Cable Tricep Extension)

۷ مزیت دستگاه های بدنسازی نسبت به کار با وزنه

هنگام انجام حرکت کشش پشت بازو با وزنه، هرچه به موقعیت بالاتر نزدیک‌تر شوید، کمتر با جاذبه درگیر می‌شود. این ممکن است غیرمنطقی به نظر برسد زیرا وزنه در آن زمان در بالاترین حد خود قرار دارد. همچنین این احتمال وجود دارد که در قفل کردن بازوهایتان با مشکل مواجه شوید (شاید در آخرین تکرار). اما کافی است به این موضوع توجه کنید که وزنه و دست شما در یک قوس حرکت می‌کنند و درست پیش از انقباض، وزنه به یک اندازه عمودی و افقی حرکت می‌کند و مقداری فشار از روی عضله سه سر بازو برداشته می‌شود.

۷ مزیت دستگاه های بدنسازی نسبت به کار با وزنه

با انجام این حرکت به وسیله دستگاه، از اول تا آخر با کشش گرانشیِ وزنه‌های روی‌ هم قرارگرفته دستگاه مبارزه می‌کنید. علاوه بر این، تمرینات عضلات پشت بازو با دستگاه، به شما این امکان را می‌دهد که عضله سه سر خود را در برابر فشار انقباضات خم کنید.

جلو بازو دستگاه (Machine Preacher Curl)

۷ مزیت دستگاه های بدنسازی نسبت به کار با وزنه

جلوبازو لاری (Preacher Curl) یکی دیگر از تمریناتی است که اثر آن با جاذبه کاهش پیدا می‌کند. و مثل کشش عضلات سه سر، در تکرارهای بالا از فشار کاسته می‌شود. یکی از راه های مقابله با این موضوع استفاده از زنجیر یا باند است که باعث می‌شود مقاومت با بالا رفتن تکرارها افزایش یابد.

۷ مزیت دستگاه های بدنسازی نسبت به کار با وزنه

اما روش دیگر انجام تمرین جلو بازو با دستگاه است که با انجام آن، بار دیگر مقاومت، از بالا رفتن کاملا عمود وزنه های دستگاه ناشی می‌شود و درنتیجه عضلات دوسر از زمان کشش تا انقباض، سخت کار می‌کنند.

کرانچ دستگاه (Machine Crunch)

۷ مزیت دستگاه های بدنسازی نسبت به کار با وزنه

کرانچ با وزن بدن یک حرکت کوتاه است که تقریبا تمام فشار شکمی حاصل از آن در هنگام انقباض به وجود می‌آید. یک دستگاه کرانچ خوب، دامنه حرکت را طولانی نمی‌کند، اما فشار را از ابتدا تا انتها به‌طور مساوی توزیع می‌کند و بار دیگر، وزنه‌های دستگاه با جاذبه مبارزه می‌کنند.

<!–

–>

Adblock test (Why?)

فالو آس ایف وی آر ترو
icon Follow en US
Pin Share

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

RSS
Follow by Email
Copy link