مرورگر مایکروسافت Edge سطح دشواری شکستن رمزعبور را تشخیص می‌دهد

microsoft edge 63de461fcc0b0009a9d8a9b7

مایکروسافت در حال کار روی پروژه‌ای با نام ققنوس (Phoenix‌) برای بازنگری کامل مرورگر Edge است؛ اما قبل از اینکه پروژه نهایی شود، ممکن است چندین و چند ویژگی مفید و کاربردی دردسترس کاربران قرار بگیرد تا از تجربه‌ی وب‌گردی روان در این مرورگر در محیطی امن اطمینان حاصل شود. انتخاب رمزعبور مسئله‌ای مهم برای جلوگیری از ورود هکرها به حساب‌های کاربری است و مایکروسافت قصد دارد تا با مرورگر اج در فرایند انتخاب رمزعبور پیچیده به کمک کاربران بیاید.

به‌گزارش MSPower User، مایکروسافت درحال‌حاضر روی ویژگی جدیدی کار می‌کند که سطح دشواری شکستند رمزعبور را هم‌زمان با تایپ رمزعبور در مرورگر اج به‌عنوان بهترین مرورگر ویندوز تشخیص می‌دهد و به کاربر نمایش می‌دهد.

وب‌سایت‌های زیادی هستند که نشانگر زنده‌ی دشواری رمزعبور را دارند تا به کاربران در انتخاب رمز قدرتمند کمک کنند و امکان شکسته‌شدن به‌دست هکرها را کاهش دهند. باوجوداین، مایکروسافت قصد دارد امکانی فراهم کند که مرورگر اج در هر وب‌سایتی سطح دشواری رمزعبور را تشخیص دهد و به اطلاع کاربر برساند تا حین ثبت‌نام یا ایجاد حساب کاربری در هر وب‌سایتی از این ویژگی بهره‌مند شود.

نشانگر درونی رمزعبور مرورگر مایکروسافت اج دشواری رمزعبور را در سه سطح نمایش می‌دهد: ضعیف (Weak) و متوسط (Moderate) و سخت (Difficult). نام این سه سطح کاملاً گویا است. کاربر باید همیشه تلاش کند رمزعبوری انتخاب کند که طبق معیار نشانگر رمزعبور، در وضعیت Difficult قرار می‌گیرد؛ زیرا این بدان‌معنا خواهد بود که هکرها و مهاجم‌ها برای شکستن رمزعبوری در این سطح باید زمان و انرژی زیادی صرف کنند.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.