مردان بیشتر در معرض شکستگی جمجمه قرار دارند

اگر چه باور عمومی بر این است که مردان استخوان بندی محکم تری نسبت به زنان دارند؛ اما تحقیقات جدید نشان می ‌دهد، در حالی که زنان مسن‌ بیشتر از مردان دچار شکستگی های استخوانی هستند،مردان به میزان بیشتری در معرض شکستگی جمجمه قرار می‌ گیرند.

به گزارش سیناپرس، شکستگی استخوان در کهنسالی یک نگرانی جدی محسوب می شود زیرا سالانه بیش از ۳ میلیون نفر از افراد ۶۵ ساله و بالاتر به دلیل سقوط در اورژانس های ایالات متحده درمان می شوند.

دکتر اسکات آلتر، استادیار پزشکی اورژانس در کالج دانشگاه آتلانتیک فلوریدا و یکی از پژوهشگران ارشد این مطالعه، در رابطه با موضوع فوق گفت: آمار بالای آسیب به سر و متعاقب آن شکستگی‌ های جمجمه به دلیل افتادن، موضوع مهمی محسوب می شود،زیرا جمعیت سالخورده نیاز به مشارکت فعال در زندگی داشته و این موضوع برای آن ها چالشی جدی محسوب می شود.

پژوهشگران این مطالعه خاطرنشان کردند:ضربه به سر علت اصلی آسیب های جدی بوده و شکستگی جمجمه یک پیامد ضربه جدی به سر است.

بر اساس گزارش سالانه پایگاه داده ملی تروما در سال ۲۰۱۶، حدود ۵۸ درصد از این سقوط ها برای زنان اتفاق می افتد. برای مطالعه بیشتر این موضوع، دکتر آلتر و همکارانش تمام بیمارانی را که با ضربه سر در دو مرکز تروما سطح یک در جنوب شرقی فلوریدا بستری شده بودند، ارزیابی کردند.

محققان شکستگی های جمجمه ناشی از ضربه حاد را بررسی و آنها را بر اساس جنسیت، نژاد ، قومیت بیمار و نحوه وقوع آسیب مقایسه کردند.

به گزارش سیناپرس، حدود ۵۶ درصد از بیش از ۵۴۰۰ بیمار زن بودند و حدود ۸۵ درصد از کل صدمات وارده به سر در اثر سقوط رخ داده بود

مطالعات آماری نشان داد: مردان به طور قابل توجهی به دلیل شکستگی جمجمه ثانویه و ضربه سر، دچار آسیب می شوند. محققان خاطرنشان کردند که نتیجه این مطالعات غیرمنتظره بود زیرا تحقیقات قبلی نشان داده است که زنان بیشتر مستعد شکستگی های صورت هستند.

محققان همچنین دریافتند: اگرچه این روند در بین نژادها و گروه های قومی مختلف نیز دیده می شود، اما نتایج فقط برای سفیدپوستان از نظر آماری معنی دار بود.

دکتر آلتر در این رابطه گفت: از آنجایی که زمین خوردن باعث بیشترین میزان صدمات به سر و متعاقب آن شکستگی جمجمه می شود، پیشگیری از سقوط ممکن است مداخله مهمی برای کاهش بیماری و آسیب باشد.

به گزارش سیناپرس، شرح کامل این پژوهش در آخرین شماره مجله آمریکایی طب اورژانسی منتشر شده است.

مترجم: رضوان خندان

منبع: upi

نوشته مردان بیشتر در معرض شکستگی جمجمه قرار دارند اولین بار در خبرگزاری سیناپرس | اخبار علمی ایران و جهان. پدیدار شد.

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.