مدیرعامل کوالکام از افزایش محبوبیت کامپیوترهای مبتنی‌بر آرم در سال ۲۰۲۴ می‌گوید

cristiano amon qualcomm ceo speech ces 2022

کوالکام سال‌ها است که دیدگاهی خوش‌بینانه به استفاده از سیستم-روی-چیپ (SoC) در کامپیوترهای ویندوزی دارد و به‌لطف تصاحب استارتاپ نوویا (Nuvia) برنامه‌هایش را جدی‌تر از همیشه دنبال می‌کند.

درحالی‌که حدودا دو سال تا ساخت اولین پردازنده‌ی مشترک کوالکام و نوویا فاصله داریم، مدیرعامل کوالکام می‌گوید شماری از شرکت‌های فعال در صنعت کامپیوتر موافقت کرده‌اند که از تراشه‌های جدید در محصولات خود استفاده کنند. کریستاینو آمون می‌گوید که انتظار دارد ۲۰۲۴ سال درخشانی برای کامپیوترهای مجهز به پردازنده‌ی اسنپدراگون باشد.

مقاله‌های مرتبط:

به نوشته‌ی تامز هاردور، کوالکام برای ساخت پردازنده‌های مبتنی‌بر فناوری‌های نوویا با یک‌سری مشکلات مواجه شده است. این شرکت در ابتدا قصد داشت اولین نمونه‌های پردازنده‌های جدید را در آگوست ۲۰۲۲ (مرداد و شهریور ۱۴۰۱) تولید و یک سال بعد عرضه‌ی آن‌ها را شروع کند. کوالکام مدتی پیش در اطلاعیه‌ای گفت تولید اولین نمونه‌ها تا سال ۲۰۲۳ به تعویق افتاده است و کامپیوترهای مجهز به پردازنده‌های جدید سری اسنپدراگون در سال ۲۰۲۳ از راه می‌رسند.

مدیرعامل کوالکام هنوز نگفته که چه تعداد از شرکت‌های فعال در صنعت کامپیوتر بر سر استفاده از پردازنده‌های جدید به توافق رسیده‌اند. همچنین تاریخ دقیق عرضه‌ی این کامپیوترها در سال ۲۰۲۴ مشخص نیست. با همه‌ی این‌ها افزایش تعداد شرکای تجاری نشان می‌دهد صنعت کامپیوتر به استفاده از پردازنده‌های کوالکام متعهد شده است.

وقتی بحث‌به پردازنده‌های مشترک کوالکام و نوویا می‌رسد، یک‌سری نگرانی‌ها مطرح می‌شود. آرم و کوالکام مشغول دعوای حقوقی‌اند و اگر آرم برنده‌ی پرونده شود هرگز شاهد تولید پردازنده‌های جدید کوالکام و نوویا نخواهیم بود.

Adblock test (Why?)

فالو آس ایف وی آر ترو
icon Follow en US
Pin Share

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

RSS
Follow by Email
Copy link