مخالفت با اینترنت ماهواره‌ای استارلینک روی گوشی

شرکت AT&T با ارائه سرویس اینترنت ماهواره‌ای استارلینک برای گوشی‌ها مخالفت کرده و اعتقاد دارد این سرویس می‌تواند باعث اختلال در شبکه‌های بی‌سیم شود.

همزان با بررسی پرونده سرویس اینترنت ماهواره‌ای مشترک اسپیس‌ایکس و T-Mobile روی گوشی‌های تلفن همراه، اپراتور AT&T طی نامه‌ای به این نهاد، دلایل خود برای مخالفت با این سرویس را اظهار کرده و ابزار نگرانی کرد توسعه این سرویس باعث ایجاد تداخل‌های با سرویس‌های بی‌سیم فعلی شود.

شرکت AT&T در نامه خود به FCC نوشته است:

«این موضوع بسیار مهم است که سرویس‌های اشاره‌شده ارائه خدمات بی‌سیم زمینی را به خطر نیندازند یا آن‌ها را مختل نکنند.»

این اپراتور، با ارائه مستندات و پرونده‌ای در مخالفت با اینترنت استارلینک روی گوشی‌ها اشاره می‌کند:

«به‌طور گسترده‌تر، نمایش‌های فنی متقاضیان در مورد خطر تداخل مضر ناشی از استقرار SCS برنامه‌ریزی‌شده آن‌ها به‌طرز تأسف‌باری ناکافی است. برنامه‌های اسپیس‌ایکس و T-Mobile از رسیدن به حدّ‌نصاب معافیت بسیار ناکافی است و در وضعیت فعلی‌شان نمی‌توان چنین چیزی را به آن‌ها اعطا کرد.»

شرکت AT&T در نظر دارد جلوی شروع آزمایش‌های دو شرکت اسپیس‌ایکس و تی موبایل در این رابطه را بگیرد. قرار است در همین سال جاری میلادی، اولین آزمایش‌های ارائه اینترنت ماهواره‌ای استارلینک روی اسمارت‌فون‌ها انجام شود.

بسیاری از کاربران ایرانی مشتاقانه منتظر ارائه سرویس اینترنت استارلینک روی گوشی هستند.

اینترنت استارلینک روی گوشی

در آوریل سال گذشته بود که این دو شرکت طی یک نشست خبری از ارائه سرویسی برای اتصال گوشی‌ها به ماهواره‌های نسل دو استارلینک و دریافت اینترنت ماهواره‌ای خبر دادند.

گوشی 5G استارلینک

گوشی 5G استارلینک

اگرچه قرار است این سرویس تا دو سال آینده تجاری‌سازی و به مشترکان داده شود ولی آزمایش‌های اولیه آن در سال جاری آغاز خواهد شد.

اسپیس‌ایکس می‌خواهد ثابت کند توسعه این سرویس هیچ خطری را متوجه فناوری‌ها و سیستم‌های بی‌سیم زمینی نخواهد کرد.

پیش‌تر هم چند شرکت دیگر و البته سازمان‌های هواپیمایی ایالات متحده از استارلینک و اسپیس‌ایکس شکایت کرده و این سرویس اینترنت ماهواره‌ای را خطری برای سیستم‌های راداری هواپیماها عنوان کردند.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

منبع

bloomberg

Adblock test (Why?)

فالو آس ایف وی آر ترو
icon Follow en US
Pin Share

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

RSS
Follow by Email
Copy link