محصولات برنده و بازنده‌ی اپل در سال ۲۰۲۲

در سال ۲۰۲۲ مشکلات مربوط به زنجیره تامین و بحران اقتصاد جهانی، برای اپل هم چالش‌های زیادی را ایجاد کرد. اپل از جمله شرکت‌هایی است که برای محصولات خود تغییرات زیادی را عملی نمی‌کند و رویکرد به‌شدت محافظه‌کارانه‌ای دارد. اما روی هم رفته ۲۰۲۲ سال خوبی برای اپل بوده و در این سال محصولات این شرکت با استقبال گسترده روبرو شده‌اند. اما در هر صورت فعالیت هیچ شرکتی بدون نقص نیست و در ادامه به محصولات برنده و بازنده‌ی اپل در سال ۲۰۲۲ می‌پردازیم.

برندگان: آیفون ۱۴ پرو و ۱۴ پرو مکس

اپل 2022

مدل‌های پرو آیفون ۱۴ پرفروش‌ترین مدل‌های این خانواده محسوب می‌شوند که این محبوبیت هم بی‌دلیل نیست. این دو گوشی بعد از سال‌ها انتظار فاقد ناچ هستند و در عوض از حفره‌ی نمایشگر بهره می‌برند. در ضمن باید به بهره‌گیری از دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی، اولترا واید با قابلیت فوکوس خودکار و چیپست جدید A16 هم اشاره کنیم.

اما به غیر از مشخصات سخت‌افزاری، این دو گوشی از نظر کیفیت بدنه، نمایشگر و کیفیت عکس و ویدیو حرف زیادی برای گفتن دارند. با توجه به اینکه اپل همواره حاشیه سود چشمگیری از فروش گوشی‌های خود به دست می‌آورد، آیفون ۱۴ پرو و ۱۴ پرو مکس به لطف فروش بالای خود، مبلغ هنگفتی را راهی خزانه‌ی این شرکت می‌کنند و به همین خاطر بدون هیچ شک و تردیدی از محصولات برنده‌ی این شرکت در سال ۲۰۲۲ هستند.

بازنده: هدست واقعیت ترکیبی اپل

اپل 2022

در چند سال گذشته شایعات و گزارش‌های زیادی در مورد اولین هدست واقعیت ترکیبی اپل منتشر شده است. سال گذشته گفته می‌شد که در سال ۲۰۲۲ شاهد رونمایی از این محصول خواهیم بود ولی حالا طبق جدیدترین گزارش‌ها، به نظر می‌رسد اپل در بهترین حالت در نیمه‌ی دوم ۲۰۲۳ از این محصول رونمایی می‌کند. این یعنی ممکن است در سال ۲۰۲۴ با این محصول روبرو شویم.

در ابتدا تحلیلگران بر این باور بودند که اپل قصد دارد ۸۰۰ هزار تا ۱.۲ میلیون واحد از این هدست را راهی بازار کند ولی حالا تخمین مربوط به عرضه‌ی این هدست به حدود ۵۰۰ هزار واحد کاهش پیدا کرده که اصلا خبر خوبی برای اپل به حساب نمی‌آید. بنابراین با وجود اینکه این هدست هنوز راهی بازار نشده، ولی در هر صورت یکی از شکست‌های اپل در سال جاری میلادی به حساب می‌آید.

برنده: آیپد

Apple 2022 4

اپل در بازار تبلت‌ها با فاصله‌ی زیادی همچنان حرف اول را می‌زند و حدود ۶۰ درصد از این بازار را در اختیار دارد. در ضمن زمانی که درآمد حاصل از فروش آیپدها را در نظر می‌گیریم، این فاصله بسیار بیشتر هم می‌شود. بدون هیچ شک و تردیدی، مدل‌های مختلف آیپد نسبت به رقبا بسیار بهتر عمل می‌کنند. بخشی از این موضوع مربوط به نرم‌افزار جذاب‌ آن‌ها است و اندروید هنوز در زمینه‌ی تبلت‌ها ضعف‌های چشمگیری دارد. از سوی دیگر باید به سخت‌افزار فوق‌العاده‌ی آیپدها هم اشاره کنیم و بنابراین طبیعتا بسیاری از کاربران ترجیح می‌دهند از بین تبلت‌های ساخت اپل دست به انتخاب بزنند.

تبلت اپل مدل iPad mini 8.3 inch 2021-MK7M3LL/A ظرفیت 64 گیگابایت و 4 گیگابایت رم

۲۱,۹۹۰,۰۰۰

۲۱,۵۰۰,۰۰۰

تومان

تبلت اپل مدل iPad (9th Generation) 10.2-Inch Wi-Fi (2021) ظرفیت 64 گیگابایت

۱۵,۴۹۰,۰۰۰

۱۵,۱۷۵,۰۰۰

تومان

برنده: اپل واچ اولترا

Apple 2022 5

اپل واچ هم طی سال‌های گذشته جذابیت خود را حفظ کرده ولی این ساعت‌های هوشمند کماکان مختص کاربران آیفون هستند. در این میان اپل با عرضه‌ی واچ اولترا طیف محدودی از کاربران را هدف گرفته و به همین خاطر این ساعت با قیمت بسیار بالایی راهی بازار شده است.

این ساعت به لطف بدنه‌ی تیتانیومی و شیشه‌ی محافظ یاقوت کبود، نسبت به مدل‌های معمولی بسیار جان‌سخت‌تر است. همچنین درون آن عمق‌سنج دقیقی قرار دارد که این مشخصه مورد توجه غواصان قرار گرفته است. این ساعت هوشمند برای ورزشکاران حرفه‌ای کاملا ایدئال است و در نتیجه حرف زیادی برای گفتن دارد.

ساعت هوشمند اپل واچ مدل Ultra 49 mm Alpine Loop

بازنده: آیفون ۱۴ پلاس

Apple 2022 6

امسال مدیران اپل تصمیم گرفتند مدل مینی آیفون را بازنشسته کنند و در عوض آیفون ۱۴ پلاس از راه رسید. اما بر خلاف تخمین‌ها و انتظارات این شرکت، آیفون ۱۴ پلاس اصلا با استقبال کاربران روبرو نشد. به نظر می‌رسد کاربران آیفون علاقه‌ای به آیفون‌های بزرگ معمولی ندارند. بنابراین بعد از شکست آیفون‌های مینی، آیفون ۱۴ پلاس یک شکست دیگر از سوی اپل محسوب می‌شود.

برنده: مک‌بوک ایر M2

Apple 2022 7

اپل بالاخره بعد از مدت‌ها انتظار، برای مک‌بوک ایر از طراحی جدیدی استفاده کرد که نسل جدید این لپ‌تاپ از چیپست M2 بهره می‌برد. در همان نگاه اول، طراحی جذاب این محصول توجه را جلب می‌کند و به همین خاطر به تعداد زیادی از لیست‌های بهترین‌ لپ‌تاپ‌های ۲۰۲۲ راه پیدا کرده است. در ضمن باید به ادامه ساخت نسل قبلی این لپ‌تاپ هم اشاره کنیم و اپل به لطف استفاده از چیپست‌های اختصاصی که جذابیت کامپیوترهای این شرکت را دوچندان کرده، روز‌به‌روز تعداد کاربران کامپیوترهای مک را افزایش می‌دهد.

لپ تاپ 13.6 اینچی اپل مدل MacBook Air-A M2 2022

منبع: GSMArena

Adblock test (Why?)

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.