محدودیت همراه‌بانک‌های ایرانی در آیفون؛ همان مشکل همیشگی

2020 10 otp enter mobile 638c64d20b3d268f7f47b218

کوچک‌زاده می‌گوید اکثر بانک‌های ایرانی همچنان به استفاده از حساب سازمانی علاقه دارند، چون این حساب بانک‌ها را قادر می‌سازد که اپلیکیشن خود را به رایگان در دسترس کاربران قرار دهند. با این‌حال حساب‌های سازمانی قابل‌اتکا نیستند، چون اپل صرف‌نظر از تعداد کاربران، ممکن است به‌یک‌باره روی آن‌ها خط قرمز بکشد. در یک نمونه، مجوز سازمانی یکی از اپلیکیشن‌های ایرانی با بیش از پنج میلیون کاربر توسط اپل باطل شد.

این دقیقا همان اتفاقی بود که دهم و یازدهم بهمن برای اپلیکیشن‌های همراه‌بانک ایرانی رخ داد. در نتیجه‌ی بسته شدن حساب سازمانی، این اپلیکیشن‌ها از دسترس خارج شدند.

مطابق بررسی‌های زومیت، اپلیکیشن همراه‌کارت هم‌اکنون مجددا در دسترس قرار گرفته. توسعه‌دهندگان این اپلیکیشن حساب سازمانی جدیدی تهیه کرده‌اند تا بدون نیاز به دریافت هزینه از کاربر، همراه‌کارت همچنان به رایگان قابل‌دسترس باشد.

حساب سازمانی شاید حلال مشکلات باشد، اما راهکاری دائمی نیست. اپل هر لحظه ممکن است همراه‌کارت و اپلیکیشن‌های مشابهی را که از حساب سازمانی استفاده می‌کنند، مجددا از دسترس خارج کند.

حمید کوچک‌زاده در گفت‌و‌گو با زومیت روی اهمیت اطلاع‌رسانی تأکید ویژه‌ای داشت. تلاش بانک‌ها برای ارائه‌ی نسخه‌ی رایگان همراه‌بانک تحسین‌برانگیز است، اما تا زمانی که درباره‌ی سازوکار ماجرا اطلاع‌رسانی درستی به مردم انجام نگیرد، بروز مشکلات ناگهانی مثل آنچه در روزهای اخیر رخ داد، نارضایتی را بالا می‌برد.

اکثر کاربران گوشی‌های آیفون که اپلیکیشن‌های همراه‌بانک را به شیوه‌ی مستقیم روی گوشی دانلود می‌کنند، از سازوکار حساب‌های سازمانی اطلاع ندارند. قطع خدمت‌دهی همراه‌بانک به دلیل بسته شدن حساب سازمانی مشکلات متعددی ایجاد می‌کند و در نهایت باعث کاهش اعتماد مردم به بانک می‌شود.

بهترین راهکار ممکن

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.