محبوب‌ترین لوازم جانبی گلکسی واچ ۴ سامسونگ در دیجی کالا

ساعت هوشمند گلکسی واچ ۴، گجت پوشیدنی پرچم‌دار سامسونگ است که توانسته با ارائه‌ی قابلیت‌های بسیار خوب و کاربردی و قیمتی مناسب نظر کاربران و علاقه مندان زیادی را به خود جلب کند و به یکی از محبوب‌ترین ساعت هوشمند سامسونگ در فروشگاه دیجی کالا تبدیل شود. از این رو، در این مقاله قصد داریم محبوب‌ترین لوازم جانبی گلکسی واچ ۴ سامسونگ را به شما معرفی کنیم تا اگر قصد خرید آن را دارید، به راحتی به بهترین لوازم جانبی آن نیز دسترسی داشته باشید. با دیجی کالا مگ در این مقاله همراه شوید.

مشخصات ساعت هوشمند گلکسی واچ ۴ سامسونگ

ساعت هوشمند گلکسی واچ ۴ سامسونگ مجهز به نمایشگر ۱.۳۶ اینچی Super AMOLED است که از وضوح تصویر ۴۵۰ در ۴۵۰ پیکسل پشتیبانی می‌کند. ابعاد این گجت پوشیدنی ۴۴.۴ در ۴۳.۳ در ۹.۶ میلی‌متر است و وزن ۳۰.۳ گرمی نیز دارد. این ساعت هوشمند پرچم‌دار از تراشه‌ی ۵ نانومتری اگزینوس W920 به عنوان قلب تپنده بهره می‌برد و پردازنده‌ی گرافیکی Mali-G68 نیز در کنار آن به انجام وظیفه می‌پردازد. گلکسی واچ ۴ از فریم آلومینیومی ساخته شده و در دو اندازه‌ی ۴۴ و ۴۰ میلی‌متری در بازار گجت‌های پوشیدنی به فروش می‌رسد.

۱۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی و ۱.۵ گیگابایت حافظه‌ی رم برای این ساعت هوشمند سامسونگ در نظر گرفته شده و از سیستم‌عامل One UI Watch 3.5 نیز بهره می‌برد تا بدین ترتیب بین سیستم‌عامل گوشی، تبلت و ساعت‌های هوشمند یکپارچگی وجود داشته باشد. یک باتری غیرقابل تعویض با ظرفیت ۳۶۱ میلی‌آمپر ساعتی به عنوان منبع تغذیه‌ی گلکسی واچ ۴ به انجام وظیفه می‌پردازد تا که ۴۰ ساعت شارژدهی در حالت استندبای به کاربران ارائه می‌دهد. از جمله سنسورهای این ساعت هوشمند می‌توان به شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، حسگر اپتیکال ضربان قلب با قابلیت محاسبه سطح اکسیژن خون (SpO2)، الکتروکاردیوگرام و فشارسنج اشاره کرد. همچنین طیف وسیعی از حالت‌های ورزشی و قابلیت‌های مختلف در این ساعت هوشمند در دسترس است.

ساعت هوشمند سامسونگ مدل Galaxy Watch4 44mm  بند سیلیکونی
ساعت هوشمند سامسونگ مدل Galaxy Watch4 40mm  بند سیلیکونی

در ادامه به معرفی محبوب‌ترین لوازم جانبی این ساعت هوشمند پرفروش در سه بخش می‌پردازیم:

۱. بند ساعت

۲. گلس‌ و کاور محافظ ساعت

۳. شارژر ساعت


بندهای گلکسی واچ ۴ سامسونگ


بند لوکسار مدل سیلیکونی

Galaxy Watch 4 6

محصولات لوکسار همواره از کیفیت و قیمت مناسبی برخوردار بوده‌اند و بند مدل سیلیکونی گلکسی واچ ۴ سامسونگ نیز از همین رویه پیروی می‌کند. این بند سیلیکونی برای گلکسی واچ‌های با عرض ۲۰ میلی‌متری مناسب است و ثبات رنگی خود را در گذر زمان به خوبی حفظ خواهد کرد. برای تولید این لوازم جانبی پرفروش گلکسی واچ ۴ سامسونگ از سیلیکون گرید A+ استفاده شده که لطافت خاصی دارد و با داشتن خاصیت آنتی باکتریال و ضد قارچ، به هیچ عنوان پوست دست شما را اذیت نمی‌کند. وزن این بند سیلیکونی نیز بسیار سبک است و کاربران ساعت‌های می‌توانند از آن روی مچ دست خود بهره ببرند.

بند لوکسار مدل سیلیکونی مناسب برای ساعت هوشمند سامسونگ Galaxy Watch Active / Active 2 40mm / Active 2 44mm / Watch 3 size 41mm / Galaxy Watch 4

بند مدل Sul

Galaxy Watch 4 7

اگر به دنبال بندی بادوام و باکیفیت برای ساعت هوشمند گلکسی واچ ۴ خود هستید، پیشنهاد ما به شما بند مدل -Sul- است که روی مدل‌های ۴۰ و ۴۴ میلی‌متری می‌توان از آن استفاده کرد. بند مدل Sul وزن بسیار سبکی دارد و بستن آن روی مچ دست حس سبکی را به کاربران القا می‌کند. رنگ‌بندی این بند تنوع زیادی دارد و شما می‌توانید به دلخواه خود از آن‌ها بهره ببرید. این بند گلکسی واچ ۴ سامسونگ انعطاف‌پذیری بسیار خوبی دارد و در استفاده‌های طولانی‌مدت نیز به هیچ عنوان مچ دست شما را اذیت نمی‌کند. در نهایت باید به جنس سیلیکونی بسیار باکیفیت این لوازم جانبی اشاره کنیم که می‌تواند تجربه‌ی خرید بسیار خوبی را برای شما رقم بزند.

 بند مدل -Sul- مناسب برای ساعت هوشمند سامسونگ Galaxy Watch 4

بند درمه مدل Feather مناسب برای گلکسی واچ ۴ سامسونگ

Galaxy Watch 4 8

بند درمه مدل Feather، یکی از پرفروش‌ترین لوازم جانبی گلکسی واچ ۴ سامسونگ به شمار می‌رود که کیفیت بسیار خوبی دارد و از جنس استیل ضد‌زنگ ساخته شده است. روی این بند محفظه‌های بسیار کوچکی تعبیه شده که اجازه عبور جریان هوا را می‌دهند و بدین ترتیب پوست دست شما در استفاده‌های طولانی عرق نخواهد کرد. بند درمه مدل Feather به جای گیره از آهنربا برای باز و بسته شدن روی مچ دست استفاده می‌کند تا کاربران بسیار راحت‌تر از قبل بتوانند از ساعت هوشمندشان بهره ببرند. این بند وزن بسیار سبکی دارد و برای کاربران هر دو مدل ۴۰ و ۴۴ میلی‌متر گلکسی واچ ۴ مناسب است. این بند استیل از تنوع رنگی بسیار بالایی بهره می‌برد و دست کاربران برای انتخاب رنگ مورد علاقشان بسیار باز خواهد بود.

بند درمه مدل Feather  مناسب برای ساعت هوشمند سامسونگ Galaxy Watch 4 40mm/44mm

بند مدل Leatherrb2024

لوازم جانبی واچ 4 سامسونگ

اگر از علاقه مندان به محصولات چرمی هستید و دوست دارید که برای ساعت هوشمندتان نیز یک بند چرمی باکیفیت خریداری کنید، بند چرمی مدل Leatherrb2024، یکی از بهترین گزینه‌های ممکن برای گلکسی واچ ۴ شما به شمار می‌رود. این بند برای هر دو مدل ۴۰ و ۴۴ میلی‌متری گلکسی واچ ۴ مناسب است. این محصول از طراحی بسیار زیبا و اسپرت بهره می‌برد و با وزن سبکی که دارد هیچ مشکلی برای مچ دست کاربران در استفاده‌های طولانی ایجاد نمی‌کند. این بند ضد قارچ و ضد حساسیت است و انعطاف‌پذیری بسیار خوبی نیز دارد.

بند مدل Leatherrb2024 مناسب برای ساعت هوشمند سامسونگ Galaxy watch4 44 / 40 / watch4 Classic 46mm / 42mm

بند لوکسار مدل میلانس

لوازم جانبی واچ 4 سامسونگ

محصولات شرکت لوکسار نیازی به تعریف ندارند. بند لوکسار مدل میلانس از فلز بسیار مقاوم و باکیفیتی ساخته شده که در برابر ضربات مقاوم است و همچنین رنگ خود را در طول زمان از دست نمی‌دهد. این بند ظرافت بسیار خاصی دارد و از آهنربای بسیار قوی برای باز و بسته شدن روی مچ دست بهره می‌برد. بند لوکسار مدل میلانس خاصیت آنتی باکتریال و ضد قارچ دارد و به لطف وزن سبکش مچ دست کاربران را هنگام استفاده‌ی طولانی‌مدت به هیچ عنوان اذیت نمی‌کند. در نهایت باید به خاصیت ضد زنگ این بند فلزی نیز اشاره کنیم تا کاربران نگرانی از این بابت نیز نداشته باشند.

بند لوکسار مدل میلانس مناسب برای ساعت هوشمند سامسونگ Galaxy Watch Active / Active 2 40mm / Active 2 44mm / Watch 3 size 41mm / Galaxy Watch 4

بند اسپیگن مدل Retro Fit مناسب برای گلکسی واچ ۴ سامسونگ

لوازم جانبی واچ 4 سامسونگ

بند اسپیگن مدل Retro Fit، یکی دیگر از لوازم جانبی محبوب گلکسی واچ ۴ سامسونگ است که با کیفیت بسیار خوبی که دارد، نظر کاربران زیادی را به خود جلب کرده است. این بند چرمی را می‌توان روی هر دو مدل ۴۰ و ۴۴ میلی‌متری واچ ۴ سامسونگ مورد استفاده قرار داد و از این بابت هیچ مشکلی وجود ندارد. یکی از بارزترین قابلیت‌های این بند چرمی، قابل شست‌وشو بودن آن است که در صورت کثیف شدن به راحتی می‌توانید آن را تمیز کنید. بند اسپیگن مدل Retro Fit به‌راحتی روی ساعت هوشمند شما قابل نصب است و سبک بودن وزن آن نیز، حس بسیار خوشایندی را هنگام استفاده به کاربران منتقل می‌کند.

بند اسپیگن مدل Retro Fit مناسب برای ساعت هوشمند سامسونگ Galaxy watch4 44 / 40 / watch4 Classic 46mm / 42mm

بند واله مدل کارتیر ۲Z

لوازم جانبی واچ 4 سامسونگ

اگر از طرفداران بندهای ظریف و منحصر‌به‌فرد گلکسی واچ ۴ سامسونگ هستید، بند واله مدل کارتیر ۲Z، یکی از بهترین گزینه‌های ممکن برای خرید شما به شمار می‌رود. این بند از استیل ضد زنگ ساخته شده و کیفیت و طراحی بسیار زیبای آن در نگاه اول خودنمایی می‌کند. این بند زنجیری شکل دوام بسیار طولانی دارد و رنگ آن نیز در طول زمان ثابت خواهد ماند. قفل این بند ضخامت بسیار خوبی دارد و در عین قدرتمند بودن، با فشار دست به‌راحتی می‌توان آن را باز و بسته کرد. علی‌رغم زیبایی، اما این بند وزن تقریباً سنگینی نسبت به بندهای سیلیکونی دارد و برای استفاده از ساعت هوشمند هنگام ورزش کردن، گزینه‌ی مناسبی نیست. در نهایت باید اشاره کنیم که این بند برای مدل ۴۰ میلی‌متری واچ ۴ سامسونگ طراحی شده است.

بند واله مدل کارتیر 2Z مناسب برای ساعت هوشمند سامسونگ Galaxy Watch 4 Sport 40mm

بند راینو مدل Striated

لوازم جانبی واچ 4 سامسونگ

بند راینو مدل Striated، از جنس سیلیکون بسیار باکیفیت ساخته شده که وزن سبکی دارد و در عین زیبایی، کاربران را در استفاده‌ی طولانی‌مدت از ساعت هوشمند به هیچ عنوان اذیت نمی‌کند. این بند ضد حساسیت و ضد قارچ است و انعطاف‌پذیری بسیار خوبی دارد. شرکت راینو برای این بند از یک سگک فلزی استفاده کرده که بسیار مقاوم است و به راحتی نیز کاربران می‌توانند آن را باز و بسته کنند. بند راینو مدل Striated در طیف گسترده‌ای از رنگ‌های مختلف تولید شده و از این بابت دست کاربران را برای انتخاب رنگ مورد علاقشان حسابی باز گذاشته است.

بند راینو مدل Striated مناسب برای ساعت هوشمند سامسونگ Galaxy Watch 4 Classic 42mm / 46mm

بند رینیکا مدل Army

لوازم جانبی واچ 4 سامسونگ

بند رینیکا مدل Army، برای مدل‌ ۴۴ میلی‌متری گلکسی واچ ۴ سامسونگ طراحی شده که کیفیت بسیار خوبی دارد و جنس پلاستیکی آن ضد حساسیت و آنتی باکتریال است. این بند پلاستیکی وزن بسیار سبکی دارد و کاربران را در استفاده‌ی طولانی‌مدت به هیچ عنوان اذیت نمی‌کند. برای این بند از یک سگک فلزی بادوام استفاده شده که در عین داشتن مقاومت بالا، به راحتی باز و بسته می‌شود و از این بابت نیز نگرانی وجود ندارد. انعطاف‌پذیری بالای این بند موجب شده تا کاربران به راحتی بتوانند مچ دست خود را حرکت دهند.

بند رینیکا مدل Army مناسب برای ساعت هوشمند سامسونگ Galaxy Watch 4 44mm به همراه کاور

بند راینو مدل NIK مناسب برای گلکسی واچ ۴ سامسونگ

لوازم جانبی واچ 4 سامسونگ

بند راینو مدل NIK که یکی از پرفروش‌ترین لوازم جانبی گلکسی واچ ۴ سامسونگ به شمار می‌آید، از سیلیکون بسیار باکیفیت تولید شده و قابلیت نصب روی تمامی ساعت‌های هوشمند با عرض ۲۰ میلی‌متری را دارد. تنوع رنگی این بند بسیار بالاست و کاربران قادرند از بین طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها دست به انتخاب بزنند. این بند سیلیکونی انعطاف‌پذیری بسیار خوبی دارد و به لطف وزن سبکش، مچ دست کاربران را در استفاده‌ی طولانی‌مدت به هیچ عنوان اذیت نمی‌کند.

بند راینو مدل NIK مناسب برای ساعت هوشمند سامسونگ Galaxy Watch 4 40mm / 44mm

گلس و کاور محافظ گلکسی واچ ۴ سامسونگ


محافظ صفحه‌نمایش گلس استار نانو مدل PMGA-Glass

لوازم جانبی واچ 4 سامسونگ

قیمت بسیار بالای ساعت‌های هوشمند موجب شده تا کاربران برای محافظ هرچه بیشتر از نمایشگر و همچنین بدنه‌ی ساعت از گلس‌ها و کاورهای محافظ استفاده کنند که محافظ صفحه‌نمایش گلس استار نانو مدل PMGA-Glass یکی از بهترین‌های آن‌هاست. این گلس محافظ که از جنس نانو است، ضخامت بسیار کمتری نسبت به سایر گلس‌های محافظ موجود در بازار دارد. این محصول گلس استار به صورت کامل روی نمایشگر این ساعت قرار می‌گیرد و همه‌ی بخش‌های آن را نیز پوشش می‌دهد تا خیال کاربران را از بابت محافظت همه‌ جانبه‌اش راحت کند. این گلس نه تنها میزان حساسیت لمس و شفافیت نمایشگر این ساعت را تحت‌‌الشعاع قرار نمی‌دهد، بلکه آن را در برابر خط‌وخش و آسیب‌های احتمالی محافظت می‌کند. این محافظ برای مدل ۴۴ میلی‌متر گلکسی واچ مناسب است.

محافظ صفحه نمایش گلس استار نانو مدل PMGA-Glass مناسب برای ساعت هوشمند سامسونگ Galaxy Watch4 44mm

کاور بادیگارد مدل GB

لوازم جانبی واچ 4 سامسونگ

اگر به دنبال خرید محصولی هستید که هم از نمایشگر و هم از بدنه‌ی ساعت هوشمندتان محافظت کند، کاور بادیگارد مدل GB یکی از بهترین گزینه‌های ممکن برای شماست. این کاور محافظ به طور کامل روی بدنه‌ و نمایشگر ساعت قرار می‌گیرد و از تمام بخش‌های آن در برابر ضربه، خط‌وخش و آسیب‌دیدگی‌های احتمالی محافظت می‌کند. جنس کاور محافظ بادیگارد مدل GB از شیشه و پلیمرنان است و ابعاد آن نیز به ۳۰x۳۰x۱ میلی‌متر می‌رسد. این کاور به خوبی روی مدل ۴۰ میلی‌متر گلکسی واچ ۴ قرار می‌گیرد و وزن ۳۵ گرمی آن به هیچ عنوان روی وزن نهایی ساعت هوشمند شما اثر نمی‌گذارد؛ بنابراین می‌توانید با خیالی راحت از ساعت هوشمند خود استفاده کنید.

کاور بادیگارد مدل GB مناسب برای ساعت هوشمند سامسونگ Galaxy Watch 4 40mm به همراه محافظ صفحه نمایش

محافظ صفحه‌نمایش مدل شیشه‌ای

لوازم جانبی واچ 4 سامسونگ

این محافظ نمایشگر که برای مدل ۴۴ میلی‌متری گلکسی واچ ۴ سامسونگ تولید شده، بسیار شفاف است و ضخامت کمی دارد. این محصول به طور کامل تمام قسمت‌های نمایشگر این ساعت هوشمند را پوشش داده و در میزان حساسیت لمس آن تأثیری نمی‌گذارد. همچنین باید به وزن ۵ گرمی و بسیار سبک آن اشاره کنیم که سبکی وزن ساعت را نیز حفظ خواهد کرد. این گلس محافظ ابعادی ۳x۳x۱ میلی‌متری دارد و در برابر خط‌وخش و ضربات احتمالی مقاومت بسیار خوبی از خود نشان می‌دهد. نصب این محافظ نیز بسیار آسان است و مشکلی نیز از این بابت برای کاربران به وجود نمی‌آورد.

محافظ صفحه نمایش مدل شیشه ای مناسب برای ساعت هوشمند سامسونگ Galaxy watch4 active 44mm

کاور سامورایی مدل Pandora

لوازم جانبی واچ 4 سامسونگ

کاور سامورایی مدل Pandora با ارائه‌ی پوششی همه‌جانبه از نمایشگر و بدنه‌ی گلکسی واچ ۴ مدل ۴۴ میلی‌متری، خیال کاربران را از بابت خط‌وخش‌ و ضربات احتمالی به ساعت راحت می‌کند. این کاور از جنس پلاستیک بسیار باکیفیت TPU ساخته شده که وزن ۳۰ گرمی دارد و به هیچ عنوان ساعت هوشمند شما را سنگین نخواهد کرد. این محصول به راحتی روی ساعت هوشمند سامسونگ متصل می‌شود و خیلی آسان نیز می‌توان آن را از روی ساعت جدا کرد.

کاور سامورایی مدل Pandora مناسب برای ساعت هوشمند سامسونگ Galaxy Watch 4 44mm

محافظ صفحه‌نمایش شیلد گلس مدل PMMA

لوازم جانبی واچ 4 سامسونگ

محافظ صفحه‌نمایش شیلد گلس مدل PMMA، یک محافظ سرامیکی با مقاومت بالا بوده و از ایجاد خط‌وخش و آسیب‌دیدگی نمایشگر ساعت هوشمند شما جلوگیری می‌کند. انعطاف‌پذیری این محافظ سرامیکی جلوی خرد شدن و شکستن آن را می‌گیرد و باعث دفع ضربات وارد شده به صفحه نمایشگر و در نتیجه محافظت هر چه بیشتر آن می‌شود. این گلس برای مدل ۴۰ میلی‌متری گلکسی واچ ۴ مناسب است و بدون کاهش حساسیت تاچ و شفافیت، روی ساعت هوشمند قرار می‌گیرد. لبه‌های این محافظ صفحه‌نمایش به شکل خمیده طراحی شده تا کاربران مشکلی از بابت دیدن محتواهای ساعت نداشته باشند.

 محافظ صفحه نمایش شیلد گلس مدل PMMA مناسب برای ساعت هوشمند سامسونگ Galaxy Watch4 40mm

محافظ بازل مدل GWB-004

لوازم جانبی واچ 4 سامسونگ

بزل از جمله بخش‌هایی از ساعت هوشمند است که به مرور زمان دچار رنگ‌ رفتگی می‌شود و همین موضوع اهمیت استفاده از محافظ بازل را دو چندان می‌کند. محافظ بزل مدل GWB-004 که از جنس فلزی است، به خوبی از بزل ساعت هوشمند شما در برابر خط‌وخش، ضربات و آسیب‌دیدگی‌ها محافظت می‌کند. این محافظ با طراحی دقیقی که دارد، به خوبی روی بزل مدل ۴۴ میلی‌متر گلکسی واچ ۴ قرار می‌گیرد. ابعاد این بزل ۴۶x۴۶x۲ میلی‌متر است و وزن بسیار سبکی دارد.

محافظ بازل مدل GWB-004 مناسب برای ساعت هوشمند سامسونگ Galaxy Watch 4 46mm

شارژر گلکسی واچ ۴ سامسونگ


کابل شارژ مغناطیسی مدل SWH-004

لوازم جانبی واچ 4 سامسونگ

اگر برای گلکسی واچ ۴ خود به دنبال کابل شارژ باکیفیت و قیمت مناسبی می‌گردید، مدل SWH-004، گزینه‌ی خوبی برای شما به حساب می‌آید. این کابل شارژ حدود ۳۰ گرم وزن دارد و از طریق اتصال مغناطیسی، ساعت هوشمند شما را شارژ می‌کند. این محصول از فلز و پلاستیک باکیفیت ساخته شده و ابعاد ۳۰x۳۰x۱۰ میلی‌متری دارد.

کابل شارژ مغناطیسی مدل SWH-004 مناسب برای ساعت هوشمند سامسونگ Galaxy Watch4 44mm

شارژر بی‌سیم مدل R800

لوازم جانبی واچ 4 سامسونگ

شارژر بی‌سیم مدل R800، یک محصول بسیار باکیفیت برای شارژ کردن ساعت‌های هوشمند سامسونگ به شمار می‌رود که با هر دو نسخه ۴۰ و ۴۴ میلی‌متری گلکسی واچ ۴ سازگار است. این محصول وزن بسیار کمی دارد و به راحتی می‌توان آن را حمل‌ کرد. روی بدنه‌ی این شارژر بی‌سیم، یک نشانگر LED تعبیه شده که اطلاعاتی را در مورد میزان و نحوه شارژ گلکسی واچ ۴ به کاربران ارائه می‌دهد. بخش پایینی این شارژر بی‌سیم از پوششی ضد‌ لغزنده بهره می‌برد که از لغزش، جابه‌جایی و آسیب دیدن ساعت هوشمند شما جلوگیری می‌کند. همچنین باید اشاره کنیم که نحوه‌ی قرار گرفتن ساعت بر روی شارژر به شکلی است که کاربران به راحتی به نمایشگر ساعت هوشمندشان دسترسی دارند و می‌توانند از آن بهره ببرند.

شارژر بی سیم مدل R800 مناسب برای ساعت هوشمند سامسونگ Galaxy Watch SM-R800

سخن پایانی

Galaxy Watch 4 Samsung

در این مقاله به معرفی طیف گسترده‌ای از لوازم جانبی یکی از پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین ساعت‌های هوشمند دیجی کالا یعنی گلکسی واچ ۴ سامسونگ پرداختیم. به نظر شما خرید کدام‌ یک از این لوازم جانبی گلکسی واچ ۴ اهمیت بیشتری دارد؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما و دیگر کاربران دیجی کالا مگ در میان بگذارید.

ساعت هوشمند سامسونگ مدل Galaxy Watch4 44mm  بند سیلیکونی
ساعت هوشمند سامسونگ مدل Galaxy Watch4 40mm  بند سیلیکونی

Adblock test (Why?)

فالو آس ایف وی آر ترو
icon Follow en US
Pin Share

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

RSS
Follow by Email
Copy link