محافظت در برابر آسم آلرژیک 

مطالعه ‌ای که توسط محققان دانشگاه لیژ روی سلول ‌های لنفوئید ذاتی گروه ۲ (ILC2s) انجام شد، نشان می ‌دهد:برنامه ریزی مجدد عملکردی این سلول‌ها پس از قرار گرفتن در معرض ویروس‌ها به بدن ما اجازه می ‌دهد تا در برابر قرار گرفتن در معرض برخی عامل های آلرژی‌های تنفسی واکنش متفاوتی نشان دهد.

به گزارش سیناپرس، فرضیه پزشکی بیان می کند: قرار گرفتن در معرض میکروارگانیسم های خاص در دوران کودکی از ابتلا به بیماری های آلرژیک مانند آسم محافظت می کند. در این زمینه، محققان آزمایشگاه ایمونولوژی و واکسن شناسی دریافتند که عفونت موش های آزمایشگاهی توسط یک ویروس گاماهرپس از آنها در برابر ابتلا به آسم محافظت می کند.

به منظور پیشبرد بیشتر در درک عملکردی این مکانیسم، محققان مطالعه ‌ای را انجام دادند که اکنون نشان می‌ دهد که برنامه ‌ریزی مجدد عملکردی سلول‌ های لنفاوی توسط ویروس یکی از کلیدهای مکانیکی است.

در این رابطه، لوران ژیله (Laurent Gillet) استاد دانشکده دامپزشکی و یکی از محققان این مطالعات توضیح می دهد: سلول ‌های لنفوئید ذاتی گروه ۲ (ILC2s) برای اولین بار در سال ۲۰۱۰ توصیف شدند. سلول ‌های لنفوئید ذاتی گروه ۲ در پاسخ به آلرژن‌ها و ویروس ‌های خاص از جمله ویروس آنفولانزا نقش دارند. حتی اگر این جمعیت در ریه ها در اقلیت باشند، این موضوع اهمیت آنها را کم نکرده و مطالعه جدید نقش اصلی آنها را در شکل ‌دهی طاقچه آلوئولی برجسته می‌ کند.

او می افزاید: مفهوم طاقچه را می توان با خانه ای مقایسه کرد که به صاحب خود ساختار، پشتیبانی و هویت می بخشد. این مفهوم پیشنهاد می کند که یک سلول ایمنی برای عملکرد صحیح به یک ساختار و سلول های دیگر نیاز دارد.

بندیکت ماچیلز (Bénédicte Machiels) یکی از مدیران این مطالعه، ادامه می دهد: در طول زندگی، این طاقچه ها توسط عوامل محیطی بازسازی می شوند. ماکروفاژها ناپدید شده و با سلول های به کار گرفته شده جایگزین می شوند. مشخصات عملکردی مونوسیت ها به تعمیرات انجام شده در این خانه در طول زمان و به ویژه به سلول ‌های لنفوئید ذاتی گروه ۲ که بخشی از ساختار آن هستند، بستگی دارد.

این تحقیق برای اولین بار امکان توصیف اثر تعدیل کنندگی سلول ‌های لنفوئید ذاتی گروه ۲ را در زمینه یک عفونت ویروسی که محافظت در برابر توسعه آسم آلرژیک را تضمین می کند، می دهد. این کشف با توجه به اینکه طاقچه آلوئولی در طول زمان با توجه به رویدادهای مختلف در طول زندگی مانند عفونت های تنفسی و همچنین قرار گرفتن در معرض دود سیگار یا آلاینده ها بازسازی می شود، اهمیت زیادی دارد.

به گزارش سیناپرس، این مواجهه ‌های مختلف مسئول برنامه‌ های آموزشی متمایز ماکروفاژها توسط سلول ‌های لنفوئید ذاتی گروه ۲ بوده و می ‌توانند تا حدودی تغییرات حساسیت‌ها به بیماری‌ های تنفسی مشاهده شده بین افراد را توضیح دهند.

شرح کامل این مطالعه در مجله تخصصی Science Immunology منتشر شده است.

مترجم: سامیه خسروی زاده

نوشته محافظت در برابر آسم آلرژیک  اولین بار در خبرگزاری سیناپرس | اخبار علمی ایران و جهان. پدیدار شد.

فالو آس ایف وی آر ترو
icon Follow en US
Pin Share

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

RSS
Follow by Email
Copy link