مایکروسافت تغییر برنامه‌های پیش فرض شما را در ویندوز ۱۱ کمی آسان‌تر می‌کند

مایکروسافت وعده تغییرات قابل توجهی را در نحوه تغییر برنامه های پیش فرض شما را در ویندوز ۱۱ و اینکه چگونه کاربران می‌توانند برنامه‌هایی را برای پین کردن به منوی Start خود در دسکتاپ ویندوز یا نوار وظیفه انتخاب کنند، داده است. در واقع قرار بر این است که «اصول» جدید مایکروسافت در مورد تنظیمات پیش‌فرض برنامه و سنجاق دکمه‌های جدید به نوار وظیفه ویندوز باید روند راه‌اندازی آن‌ها را به زودی ساده‌تر کند.

مایکروسافت می‌خواهد کار را برای توسعه دهندگان هم ساده‌تر کند

طرح جدید URI پیوند عمیق تنظیمات، به توسعه دهندگان اجازه می‌دهد کاربران را مستقیماً به نقطه مناسب در تنظیمات بفرستند تا برنامه پیش فرض را برای انواع فایل یا پیوندهای خاص تغییر دهند.

تغییر برنامه پیش فرض در ویندوز 11
طرح مفهومی غیر نهایی مایکروسافت برای دکمه ای که به شما امکان می دهد تا پین کردن کاشی برنامه را به نوار وظیفه ویندوز خود تأیید کنید. تصویر: مایکروسافت

اما در بخشی دیگر، مایکروسافت آزمایش یک API جدید را آغاز می‌کند تا به برنامه‌ها اجازه پین کردن دکمه اصلی یا ثانویه را به نوار وظیفه بدهد.

این موضوع در یک وبلاگ شرکتی با عنوان «رویکردی اصولی برای پین کردن برنامه‌ها و پیش‌فرض‌های برنامه‌ها در ویندوز» توصیف شده است، باید برخی از مشکلات ایجاد شده در ویندوز ۱۱ را برطرف کند و همچنین تغییر تنظیمات و ظاهر ویندوز را شبیه به آنچه افراد از دستگاه‌های تلفن همراه iOS یا Android استفاده می‌کنند، نزدیک کند. این پست ما را به یاد پست وبلاگی مشابه مایکروسافت در فوریه سال گذشته می‌اندازد که مجموعه‌ای از اصول فروشگاه برنامه باز را ارائه می‌دهد که برنامه‌های اولیه توسط قانونگذاران و به طور انتخابی حذف پلت فرم ایکس باکس خود را توجیه می‌کند.

تغییر برنامه پیش فرض در ویندوز 11
به عنوان مثال مایکروسافت از صفحه تنظیمات ویندوز ۱۱ جدید، ممکن است ببینید آیا یک برنامه پیوند عمیق برای تغییر یک تخصیص برنامه پیش فرض دارد یا خیر. تصویر: مایکروسافت

هنگامی که ویندوز ۱۱ راه اندازی شد، یک فرآیند نامرتب و دست و پا گیر برای تنظیم برنامه‌های پیش فرض داشت که یک گام به عقب نسبت به ویندوز ۱۰ بود و کاربران را ملزم می‌کرد به جای انتخاب مرورگر وب یا ویرایشگر تصویر ترجیحی، هر نوع فایل را به صورت جداگانه مرور کنند. این مورد خود به اندازه کافی بد بود که در بررسی تام وارن، او خاطرنشان کند که “متعجب است که مایکروسافت نسخه جدیدی از ویندوز را به این شکل عرضه می‌کند” و این باعث نگرانی سازندگان مرورگرهای رقیب مانند موزیلا، اپرا و ویوالدی شد.

به‌روزرسانی ویندوز ۱۱ برای تبدیل مجدد مرورگر پیش‌فرض شما به یک فرآیند ساده با یک کلیک، سال گذشته برای همه ارائه شد، اما اجازه دادن به پیوندهای عمیق که کاربران را از یک برنامه به قسمت صحیح منوی تنظیمات می‌برد، باید تنظیمات را حتی از آن هم آسان‌تر کند. مهم نیست که آنها چه چیزی را تنظیم می‌کنند. به طور مشابه، یک منوی استاندارد برای افزودن دکمه برنامه به نوار وظیفه می‌تواند ویجت‌های جدید یا رابط‌های دیگری را تشویق کند که اطلاعات برنامه‌هایی را که بیشتر استفاده می‌کنید برای دسترسی آسان نگه می‌دارند.

البته، استفاده از ویژگی‌های جدید ویندوز توسط توسعه‌دهندگان همیشه دشوار است، اما مایکروسافت می‌گوید که آماده است تا با ایجاد پشتیبانی از منوهای جدید در مرورگر Edge به محض در دسترس بودن، در این زمینه پیشروی کند.

مطالب مرتبط:

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.